32+0 haftalıkken doğum izni raporunu geç alabilir miyim?

0 oy
453 göst.
16 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (19 puan) sordu
Merhaba ben bugün itibari ile 32+0 haftalık oldum. Bu hafta doğum iznine ayrilicam Allah nasip ederse. Fakat ptesi salı çalışıp çarşamba günü ayrılmayı planlıyorum. Yani 32+3 olmuş olucam. Doğum izni raporunun 32+0 da alınması gibi bir zorunluluk varmı fikri olan varsa yardımcı olursa sevinirim. O tarz şeyler duydum çevremde araştırdım fakat net bir bilgi bulamadım. Ayrıca zaten 32+0 pazar gününe denk geliyor benim.
Gebelik haftası 32

4 Cevap

0 oy
16 Nisan 2022 (118 puan) cevapladı
32. Haftadan 37. Haftaya kadar istediğiniz zaman çalışamaz raporu alıp ayrılabilirsiniz. 37. Haftadan sonra zorunlu zaten :) 
16 Nisan 2022 (19 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
16 Nisan 2022 (204 puan) cevapladı
32+0 da çalışabilir yada çalışamaz raporu alman lazım. Özl sektörü pek bilmiyorum ama devletde tam 32+0 da raporumu aldım ve gönderdim. 
16 Nisan 2022 (19 puan) yorumladı
Özel sektördeyim ben ama pazar gününe denk geldi mesela 32+0 olduğum gün. Doktorum devle Hastanesi'nde. Böyle bir durumda nasıl alabilirim ki rapor
0 oy
16 Nisan 2022 (741 puan) cevapladı
32+6'ya kadar almanız gerekir. Çalışabilir ya da çalışamaz şeklinde. 33. haftaya girmeden. 32+0 - 32+6 arası.
16 Nisan 2022 (19 puan) yorumladı
İşte tam merak ettiğim cevap buydu aslında. Çünkü bende bu şekilde biliyordum.
Teşekkür ederim
16 Nisan 2022 (741 puan) yorumladı
Evet yukarıdaki bilgiler yanliş, 37'ye kadar istediğin zaman ayrilabirsin demiş, o halde 32'de calışabilir alman gerekir.
İllaki 32+0 olması gerekmiyor, tecrübe ile sabit beni.de hafta sonuna denk gelmisti. 32. Haftanın içinde alabiliyosunuz, zaten o 3 gün sona ekleniyor.
16 Nisan 2022 (19 puan) yorumladı
Teşekkür ederimm
18 Nisan 2022 (19 puan) yorumladı
Biraz önce doktoruma sordum. Bugün alman lazım çarşamba alınca iki günün yanmış olucak dedi. Fakat ben bugün zaten çalıştım yarında calisicam diye bildirmiştim işyerime. Çarşamba sabahı alırım raporu diye. Fakat 32+0 in üzerinden geçen o iki günün doktor doğum izninden satilmayacagini ve yanacagini söyledi
18 Nisan 2022 (741 puan) yorumladı
Çok ilginç sonucta size raporu verdiği gün 32. Hafta sayılıyor ve üzerine diğer haftalar ekleniyor. Ama belki de bir bildiği vardır , hakkın yanmasın bosuna arkadaşim istersen al hemen.
0 oy
16 Nisan 2022 (651 puan) cevapladı
32+2 de aldım kuzum ben hiçbir sorun yok alabilirsin 32+6 ya kadar
17 Nisan 2022 (19 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim tecrübeleriniz için  herkese hayırlı doğumlar buarada

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum izni raporu tam 32+0 haftada mı alınmalı?
Doğum izni raporunun tam 32+0 haftasında alınması zorunlu değildir; çalışan kadınlar isterlerse doktor onayıyla çalışmaya devam ederek bu süreyi ileri bir tarihe erteleyebilirler. 32. haftadan sonra çalışmaya devam edip raporu daha sonraki bir tarihte (örneğin 32+3 haftada) almak yasal olarak mümkündür. Önemli olan nokta, çalışılan sürenin doğum sonrası izne aktarılması için hekimden 'çalışabilir' raporu alınmış olmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32+0 haftalıkken çalışmaya devam edersem ne olur?
32+0 haftalıkken çalışmaya devam etmek, doğum sonrası kullanabileceğiniz izin süresini artırmanızı sağlar. Eğer doktorunuzun onayıyla çalışabilir durumdaysanız, 32. haftadan sonra çalıştığınız her gün, doğumdan sonraki izin sürenize eklenir. Bu durum yasal bir haktır ve çalışmaya devam ettiğiniz süre kadar doğum izniniz doğum sonrasına aktarılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum izni raporu için doktor onayı nasıl alınır?
Doğum izni raporu için 32. haftada doktorunuzla görüşerek 'çalışabilir' raporu almanız gerekmektedir. Doktorunuz, sağlık durumunuzun çalışmaya uygun olduğunu onayladığı sürece, yasal olarak çalışmaya devam edebilirsiniz. Raporu alacağınız tarih konusunda doktorunuzla önceden planlama yapmanız, iş yeriyle olan izin sürecinizi yönetmenizi kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum izni raporu hafta sonuna denk gelirse ne yapılır?
Doğum izni raporunun hafta sonuna denk gelmesi durumunda, rapor başlangıç tarihini bir sonraki iş gününe göre planlayabilirsiniz. İş yerinizle iletişime geçerek, çalışmaya devam edeceğiniz günleri netleştirmeniz ve raporun sisteme girileceği tarihi buna göre belirlemeniz yeterlidir. Raporun tam olarak 32+0 gününde alınması gibi bir mecburiyet yoktur, iş planınıza göre uygun bir tarihte düzenlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum izni ne zaman başlar ve nasıl hesaplanır?
Doğum izni, hekim tarafından verilen 'çalışabilir' raporuyla belirlenen tarihte başlar ve genellikle doğumdan önce 8, doğumdan sonra 8 hafta olmak üzere toplam 16 hafta olarak hesaplanır. Eğer 32. haftadan sonra çalışmaya devam ederseniz, bu süreler doğum sonrasına aktarılarak toplam izin süreniz uzatılabilir. İzin sürecinin takibi için SGK sistemindeki rapor girişlerinin işveren tarafından yapılması gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 289 göst.
6 Mayıs 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Hurinehir (703 puan) sordu
0 oy
2 cevap 414 göst.
0 oy
0 cevap 243 göst.
29 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Adbk (14 puan) sordu

1,512,157 soru

24,665,644 cevap

366,961 kullanıcı

...