Daha dün doğan bebeğim neden hiç kaka yapmıyor?

0 oy
447 göst.
19 Nisan 2022 Doğum kategorisinde (38 puan) sordu
Hanımlar merhaba dün doğum yaptım kızıma kavuştum çok şükür. Ama dün doğduğundan beri kakasını yapmadı emdikten sonra gazı çıkmıyor emziriyorum sürekli ama doktor doymuyor olabilir mama ver dedi vermek istemiyorum böyle birşey yaşayan var mı bilgisi olan var mı acaba?
Gebelik haftası Bitti
Kapatılma nedeni: Sol menüden bebek bakımı bölümüne yazınız

4 Cevap

0 oy
19 Nisan 2022 (470 puan) cevapladı
Doymadığı için kakasını yapmıyordur. Sütün tam olarak gelmemiş olabilir. Normal mi sezeryan mı? Emzirdikçe süt gelir. Gününe  göre kaka yapabilirmiş. 1.gün 1   2.gün 2 gibi.çok ağlamıyorsa sorun olmaz. Ama doymazsa satılık riski olabilir. Eskiler sarılık olmasın diye şekerli su verirlermiş. Yeni doğan su veya şeker vermek sağlıklı olup olmadığı tartışılır. 
19 Nisan 2022 (38 puan) yorumladı
Sezeryan doğum oldu. Sık sık emziriyorum sütüm var aslında ama anlamadım neden böyle olmasını şekerli su 1 çay kaşığı verdim ağzına
-Reklam-
0 oy
19 Nisan 2022 (1,039 puan) cevapladı
Doktoru dinle canım aç kaşıyorsa sarılık olma ihtimali çok yüksek gözün aydın bu arada rabbim sağlıkla büyütmeyi nasip etsin 
19 Nisan 2022 (38 puan) yorumladı
Amin canım teşekkür ederim
0 oy
19 Nisan 2022 (1,715 puan) cevapladı
İyi mama vermek istemiyorsun diye çocuk açlıktan ölsün. Cahil cahil davranmayı bırakında doktoru dinleyin lütfen 
19 Nisan 2022 (1,475 puan) yorumladı
Mama vermemenin cahillikle ne alakası var belki çocuğunun mamaya alişmasindan ve bidaha emmeyeceğinden korkuyodur ve gayette hakli
19 Nisan 2022 (38 puan) yorumladı
Cahillikle ne alakası var sütüm geliyor zaten ilk günler çok gelmez emdikçe gelir ben şimdi mama verirsem belki göğsümü almaz emmek istemez birdaha ben eve geçtikten sonra da rezeneydi kuymaktı süt arttıcı şeyler vs banyo falan yapıp sütümü daha çok arttırmayı istiyorum zaten hastenede sık sık emziriyorum lütfen herşeyi cahilliğe bağlamayın anne sütü kadar değerli birşey var mı bebek için
19 Nisan 2022 (1,475 puan) yorumladı
1 çay kaşığı zeytin yağı ver benim kızımda öyleydi doktorum öyle yapmami istedi verdim kakasını yaptı yinede sen bilirsin
19 Nisan 2022 (38 puan) yorumladı
Evet az önce biri söyledi onu da denicem uyanınca
0 oy
19 Nisan 2022 (973 puan) cevapladı
Doymasi lazim ki kaka YAPSIN çiş yapsın bi tane enjektör alin önce emzinin sonra 10 cc mama verin yerse bi 10 cc daha yapın. Biberon kuLlanmazsaniz ve  emzirmeden önce mama vermezseniz sorun olmaz. Diğer türlü sarılık riski doğuyor
19 Nisan 2022 (470 puan) yorumladı
Bu şekilde yaparsanız mantıklı olur. Enjektör mamaya alıştırma. Bebiş de aç kalmaz. Sütünü geliyordur ama ilk günler tam olarak gelmeyebilir. Brz zamanla tamamı gelir. Enkektörle mama takviyesi sarılık olmasına engel olur. Biberon olmadığı sürece alışmaz mamaya.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Yenidoğan bebek doğduktan sonra ne zaman kaka yapmalı?
Yenidoğan bebeklerin doğumdan sonraki ilk 24-48 saat içinde ilk kaka olan mekonyumu çıkarmaları beklenir. Eğer bebeğiniz ilk iki gün içinde hiç kaka yapmadıysa, bağırsak hareketlerinin kontrolü için mutlaka bir çocuk doktoruna danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek emdiği halde neden kaka yapmıyor olabilir?
Bebeklerin yeterli süt alıp almadığı, bezlerindeki idrar çıkışına göre takip edilmelidir. Eğer bebek emmesine rağmen kaka yapmıyorsa ve huzursuzsa, anne sütünün yetersizliği veya sindirim sistemindeki bir durum söz konusu olabilir; bu durumda doktorunuzun mama takviyesi önerisi değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan bebekte doymama belirtileri nelerdir?
Yenidoğan bebeklerde doymama belirtileri arasında bezlerin kuru kalması, bebeğin sürekli ağlaması, emme sonrası huzursuzluk ve kilo kaybı yer alır. Günde en az 6-8 kez ağır, ıslak bez değiştiremiyorsanız bebeğiniz yeterli beslenemiyor olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğan bebeğin gazı neden çıkmaz?
Yenidoğan bebeklerde gaz çıkmama sorunu genellikle yanlış emzirme pozisyonu veya emme sırasında hava yutulmasından kaynaklanır. Her emzirme seansından sonra bebeği dik tutarak ve nazikçe sırtına vurarak gazını çıkarmaya çalışmak, sindirimini rahatlatacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kaka yapmadığında ne zaman doktora gidilmeli?
Bebeğiniz doğumdan sonraki 48 saat içinde ilk dışkısını yapmadıysa veya kaka yapmama durumuna şiddetli karın şişliği, kusma ve sürekli ağlama eşlik ediyorsa acilen bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Özellikle ilk günlerdeki dışkı takibi, bebeğin bağırsak sağlığı açısından hayati öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 151 göst.
0 oy
3 cevap 465 göst.
0 oy
11 cevap 478 göst.
26 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Demirci12 (336 puan) sordu

1,512,233 soru

24,666,634 cevap

367,023 kullanıcı

...