Açlık şekerimi 95'in altına nasıl indirebilirim?

0 oy
453 göst.
19 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (85 puan) sordu
Tokluk sekerim iyi çıkıyor ama açlık şekerimi 95 in altına indiremiyorum gece ara öğünü kaldırdım yaparsam da ara öğün 1 kase yoğurt ve ya kefir iciyorum en son 19.30 da yemek yiyorum başka ne yapabilirim çok bunaldım
Gebelik haftası 30+5

4 Cevap

0 oy
19 Nisan 2022 (1,147 puan) cevapladı
Canim aksamdan sabaha cok ac kaldigin icin aclik sekerin cok cikiyo. Yatmadan once bi ara ogun yapman lazim ki cok ac uyanmayasin. Cok aclik sekeri cikariyo maalesef. Bende de senin durum bi turlu dusmuyo ama doktor yatmadan once ogun onerdi. Bi dene sende
20 Nisan 2022 (85 puan) yorumladı
Onuda denedim ama fayda etmedi şaşırdım bende artik
-Reklam-
0 oy
19 Nisan 2022 (378 puan) cevapladı
Gece saat 22 gibi 3 kaşık yoğurt 1 çay kaşığı tarçın ve için eyeşil elma doğra Bn öyle yapmıştım ve gece atıştırmalığı bu kan şekerini dengede tutar öyle dene bakalım
20 Nisan 2022 (85 puan) yorumladı
Zaten yemesem de düşmüyor bari yiyeyim ac durmayayım :D
20 Nisan 2022 (378 puan) yorumladı
Yemediğin için düşmüyor sabah en geç 8,30 da kahvaltı bitecek 2,5 saat sonra 1 meyve 3 kaşık yoğurt öğlen yemeği yine 2,5 saat sonra badem ve yoğurt akşam 19 da yemek yiyip 21:30 gibi son ara öğün. Ekmekler mutlaka tam buğday ekmeği ve her öğünde mutlaka ayran yada yoğurt ve yağsız salata birde yemekten sonra 25 dk ufak tempoda yürümen laızm
21 Nisan 2022 (85 puan) yorumladı
Aynısını yapıyorum canım sadece gece meyve yemiyorum yogurt ve ya süt hatta dün gece süte tarçın kattim yanına da 5 badem sabah yine 98
0 oy
19 Nisan 2022 (118 puan) cevapladı
Bende aynı sekıldeyım cozum bulamıyorum 98 in altına dusmuyor gece cok acıksam bile bı dilim bile olsa kasar yıyorum ama hala aynı duzeyde devam ediyor 28 haftadayım daha 
20 Nisan 2022 (118 puan) yorumladı
Ben yıyorum cıkolata ya bı haftadır neredeyse engel olamıyorum onun yerine ekmek makarna prınc oranlarını kestim beyaz ekmek kullanmıom
21 Nisan 2022 (85 puan) yorumladı
Peki değerlerin nasıl bakıyor musun çikolata çok etkiliyor mu
21 Nisan 2022 (118 puan) yorumladı
Evet normalde hergun olculuyordum sımdı haftada iki kere olcumle takip ediyorum suana kadar 110 ustune hıc cıkmadı aclık tokluk ta 150mın ustune cıkmadı doktor toklugun ıyı seviyede ama aclık ıcın Baska bölüme yonlendırdı ve ben 11 den once kahvaltı yapamıyorum snaırım uzun sure ac kalmaktan kaynaklanıo:((
21 Nisan 2022 (118 puan) yorumladı
Bide mesela doktorlar hafif yuruyus onerıyor ama bana maksimum yarım saat yurume soyledı oda keyfi yurume olarak dedı
21 Nisan 2022 (85 puan) yorumladı
Bende hareketliyim yuruyus de yapiyorum cok etkiliyor bayaa dusuruyor tokluk bazen 99 a falan dustugu oldu ama aksam her zaman yuruyus firsatim olmuyor 31 haftalık olduk bakalım biraz daha disimi sıkacağim insallah dogumdan sonra kalmaz hicbir sey
0 oy
19 Nisan 2022 (1,039 puan) cevapladı
Doktor bol bol yürüyüş öneriyor canım
20 Nisan 2022 (85 puan) yorumladı
Evin icinde hareket ediyorum yürüyüş yapamadığımda
20 Nisan 2022 (1,039 puan) yorumladı
Zor oluyor canın evin içinde
20 Nisan 2022 (85 puan) yorumladı
Maalesef canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Açlık şekeri 95 altına nasıl düşürülür?
Açlık kan şekerini 95 mg/dL seviyesinin altına düşürmek için akşam yemeği ile uyku saati arasındaki süreyi doğru yönetmek ve gece metabolizmasını dengelemek gerekir. Akşam yemeğinden sonra kan şekerini ani yükseltecek karbonhidrat tüketiminden kaçınılmalı ve öğün içeriğinde protein ile sağlıklı yağ dengesi gözetilmelidir. Düzenli yürüyüş yapmak ve uyku kalitesini artırmak da karaciğerin gece boyunca şeker salınımını optimize etmeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gece ara öğünü açlık şekerini yükseltir mi?
Gece tüketilen ara öğün, içeriğine bağlı olarak sabah açlık şekerini doğrudan etkileyebilir. Eğer yoğurt veya kefir gibi süt ürünleri tüketildiğinde şekeriniz yükseliyorsa, bu ürünlerin içindeki süt şekerine (laktoz) karşı hassasiyetiniz olabilir. Bazı bünyelerde gece geç saatte alınan karbonhidrat veya süt ürünleri, insülin direncine bağlı olarak sabah değerlerinde dalgalanmalara neden olmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açlık şekeri neden 95 değerinin altına inmez?
Açlık şekerinin 95 değerinin altına inmemesinin temel nedeni genellikle 'şafak fenomeni' veya karaciğerin gece boyunca glikoz üretimidir. Vücut sabah erken saatlerde enerjiye ihtiyaç duyduğu için karaciğer kan şekerini yükseltir. Ayrıca gün içindeki stres seviyesi, hareketsizlik veya akşam yemeğindeki porsiyon kontrolünün sağlanamaması bu direncin kırılmasını zorlaştırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Akşam yemeği saat kaçta yenilirse şeker dengelenir?
Açlık şekerini dengelemek için akşam yemeğini en geç 19:00-19:30 saatlerinde bitirmek ve sonrasında en az 10-12 saatlik bir açlık periyodu oluşturmak oldukça etkilidir. Bu süre zarfında vücut sindirimle uğraşmak yerine kan şekeri regülasyonuna odaklanır. Eğer 19:30'dan sonra yemek yemeyi bırakmanıza rağmen değerleriniz yüksek kalıyorsa, akşam yemeğinizdeki karbonhidrat miktarını azaltıp lifli sebze ağırlıklı beslenmeyi deneyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açlık şekerini düşürmek için gece ne yenmeli?
Açlık şekerini düşürmek için gece bir şey tüketmek yerine, vücudu insülin direnci oluşturmayacak şekilde dinlendirmek daha faydalıdır. Eğer mutlaka bir şeyler tüketmeniz gerekiyorsa, kan şekerini ani yükseltmeyen, düşük glisemik indeksli ve protein ağırlıklı bir seçenek tercih edilmelidir. Örneğin, bir avuç çiğ badem veya ceviz gibi sağlıklı yağlar, yoğurt veya kefire göre kan şekerini daha stabil tutabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 151 göst.
0 oy
1 cevap 170 göst.
0 oy
4 cevap 441 göst.

1,512,225 soru

24,666,514 cevap

367,013 kullanıcı

...