39+6 haftalık hamileyim, neden hala sancım başlamadı?

0 oy
244 göst.
21 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (3 puan) sordu

Hanımlar 39+6  ne sanci var ne bisi. Doktorada gitmedim. Cuma günü randevu. Acaba o zamana kadar doğum süreci baslarmi.  3. Gebeliğim:)

Gebelik haftası 39+6

3 Cevap

0 oy
21 Nisan 2022 (754 puan) cevapladı
canım bnmde doğum tam 39+6 da oldu öncesinde bişey yoktu birden sancilar başladı evde çektim 1 gun sonraki gün gittim baya çektim die 6 cm açıklıkla doğuma girdim 1 saatte oldu şükür doğum 
21 Nisan 2022 (3 puan) yorumladı
Benim  ilk gebelik 40+2 hala tık yok normal doğum dediler ama ne olacak daha bekliyorum
-Reklam-
0 oy
21 Nisan 2022 misafir cevapladı
Canım dün bende öyle diyodum hiç bir belirti yok diye. Akşam sancı başladı hastaneye gittim doğum başlamış geri geldim şuan evde sancı çekiyorum baya sıklaştı sanırım az sonra gidicem . 40+0 haftalığım bu arada. Hiç belli olmaz Rabbim hepimizin yardımcısı olsun 
0 oy
21 Nisan 2022 (105 puan) cevapladı
Benim de 39+6 bende de sancı yok. Ama gecedendir değişik ağrılar var.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39+6 haftalık gebelikte sancı başlamaması normal mi?
39+6 haftalık gebelikte henüz sancıların başlamaması oldukça normal ve sık karşılaşılan bir durumdur. Gebeliklerin büyük bir kısmı tam 40. haftada değil, 38 ile 42 hafta arasında herhangi bir zamanda kendiliğinden sonlanır. Özellikle üçüncü gebeliklerde rahim kasılmaları bazen daha geç hissedilebilir veya düzensiz seyredebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftaya yaklaşırken doğum sancısı nasıl başlar?
Doğum sancısı genellikle düzenli aralıklarla gelen, giderek şiddetlenen ve karnın alt kısmından bele doğru yayılan kasılmalar şeklinde başlar. Başlangıçta 15-20 dakikada bir gelen sancılar, süreç ilerledikçe 5 dakikada bir veya daha sık hale gelir. Kasılmaların süresi uzayıp şiddeti arttığında ve istirahatle geçmediğinde doğumun başladığı kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftadan sonra doktora ne zaman gidilmelidir?
39. haftadan sonra düzenli sancıların başlaması, suyun gelmesi, bebek hareketlerinde belirgin azalma veya vajinal kanama gibi durumlarda vakit kaybetmeden doktora gidilmelidir. Herhangi bir belirti olmasa bile doktorunuzun belirlediği kontrol tarihlerine uymak, bebeğin sağlığını ve plasenta fonksiyonlarını takip etmek açısından hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığını gösteren en önemli belirtiler nişan gelmesi, suyun gelmesi, şiddetli bel ve kasık ağrıları, ishal veya sık idrara çıkma isteğidir. Ayrıca bebeğin kanala yerleşmesiyle birlikte anne adayında nefes almanın kolaylaşması ve karın bölgesinde bir aşağı iniş hissi oluşması da doğumun çok yaklaştığına işaret eden yaygın belirtilerdendir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftayı geçen gebeliklerde doğum süreci nasıl işler?
40 haftayı geçen gebeliklerde doktorlar genellikle NST ve ultrason ile bebeğin durumunu, suyun miktarını ve plasentanın yapısını yakından takip eder. Eğer gebelik 41 veya 42 haftaya ulaşırsa ve doğum kendiliğinden başlamazsa, doktorunuz bebeğin sağlığını korumak amacıyla suni sancı veya diğer tıbbi müdahalelerle doğumu başlatmayı önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,302 soru

24,667,458 cevap

367,068 kullanıcı

...