İlk gebeliğimde epiduralli normal doğum mu yapmalıyım?

0 oy
667 göst.
21 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (83 puan) sordu
Arkadaşlar benim doğumum çok yaklaştı ilk gebeliğim inşallah normal doğum olacak ama ben biraz korkmaya başladım acaba epiduralli normal doğum mu yapsam diye kafam karışık. O doğumu yapanlar avantaj ve dezavantajlarıni söyleyebilirler mi ıkınma durumunu etkiliyor mu
Gebelik haftası 39+1

7 Cevap

0 oy
21 Nisan 2022 (1,454 puan) cevapladı
Ben epidural normal doğum yaptım ama hastanenin normal doğumu öyleymiş zaten.  İlk başta sancılarımı hissetmiyordum zaten sonra hissetmeye başladığımda bir doz verildi yarım saat daha hissettim ama baya baya rahat ıkınmada da hiçbir sorun yaşamadım sonrasında da hiçbir sıkıntı olmadı ben en çok takılmasından korkuyordum hortum gibi bir şey sokuyorlar bele diye o da hiç acıtmıyormuş
21 Nisan 2022 (83 puan) yorumladı
Cok tesekkur ederim bilgileriniz için
-Reklam-
0 oy
21 Nisan 2022 (160 puan) cevapladı

Bende aldım canım epidural 3 cm di. Çok yavaş ilerliyordu. Kendi isteğimle aldım. Sadece kasılmaları hissediyorsun ağrı yok.  2 saatte bir ilacını vermeye geliyorlar. 8 cm olunca bırakıyor lar artık ilacı. Ağrıyla birlikte kasilmani güzel hissetmen gerekiyor ki bebek doğsun. En son yazan arkadaş ıkınma sorun yaşamamış. Benim şöyle sorunum oldu ben ikindigimi bile hissedemedim belden aşağıya uyuşuktu nerdeyse. Kişiden kişiye değişir o . Ya hissedersin ikinmani ya hissedemezsin. Ama epuduralin şöyle bi faydası oldu bana. En azından sonuna kadar gücümu topladım. Sağlıkla gelsin minik :)

21 Nisan 2022 (248 puan) yorumladı
Ücretli mi ne kadar acaba
21 Nisan 2022 (160 puan) yorumladı
Aynen canım ücretliydi. İki sene önce 150 ydi ama şimdi kaç oldu bilmiyorum cnm ya. İkinciyi bekliyoruz bakalım
21 Nisan 2022 (248 puan) yorumladı
Sağolun hayırlısı inşallah
21 Nisan 2022 (83 puan) yorumladı
1000 TL ek ucreti
22 Nisan 2022 (248 puan) yorumladı
Anladım çok sağolun
0 oy
21 Nisan 2022 (98 puan) cevapladı
4 veya 5 cm açıklıktan sonra epidural oluyorsun canım. Ben 15 gün önce doğum yaptım ve epidural oldum. Yine doğursam yine epidural olurum. 1 doz verdiklerinde ıkınmayı etkilemiyor ama 2 doz verirlerse ıkınmak zor oluyormuş hissetmiyorsun sancını çünkü ebe öyle demişti bana. Bana herhangi bir etkisi olmadı bel ağrısı tuvalete çıkamama vs. herkese göre değişiyor demekki. Allah yardımcın olsun inşallah canım 
0 oy
21 Nisan 2022 (6,204 puan) cevapladı
Bana 4-5 cm arası açıklık varken takıldı. 9 cm olunca ilacı kestiler. Kendi sancımla kalakaldım, ıkınmayı etkilemedi epidural. Nefes egzersizi önemli ıkınma için. Ben sancı sırasında 10 saniyeden fazla nefesimi tutamadım beceremedim ıkınmayı. 
0 oy
21 Nisan 2022 (83 puan) cevapladı
Hepinize çok teşekkür ederim peki bu epidurali önceden söylemek mi lazım yoksa agri eşiğine göre son 4 cm açılma olmadan mi istemek lazim
21 Nisan 2022 (143 puan) yorumladı
Buna verilecek cevabı bende merak ediyorum bekleyeyim burda
21 Nisan 2022 (98 puan) yorumladı
Benimkisi bir anda gerçekleşti canım. 5 cmden sonea açılmam olmadı saatler boyunca ağrı çektim doktorum epidural olsun dedi. Doktorunla konuşup istediğini söyleyebilirsin
21 Nisan 2022 (132 puan) yorumladı
Daha sonra secenek olarak sundu doktorum bana suni vermisti dayanamayinca epidural istermisin dedi öyle ilerledik fakat merak ediyorum kimse bel ağrısı sikayetinden bahsetmemis ben hala bel ağrisı yasiyorum epidural iyi güzel hoş fakat bel kisminda hasar birakiyor cevremdeki herkeste var yukaridaki yorumlarda goremedim simdi 2.ye hamileyim dermisin yaptirrmisin diye hayir dusjnmuyorum bile gereksiz bosu bosuna bir anlik ağti kesilsin fiyr kac senedir bel agrisi cektim ki cok iyi bir yerde yaptim dogumumu hani oyle ihmal vs sonucu degil bildigin yan etki
0 oy
21 Nisan 2022 (132 puan) cevapladı
Sezeryan için çok güzel bir seçenek baygın olup o ilk bulusmayı kaçirmamak için fakat normal doğum için gereksiz bence cnm
0 oy
21 Nisan 2022 (319 puan) cevapladı
Artı veya eksi yönünü görmedim ben normalde istemiyordum ama o an kaçış yolu olarak görüp lütfen yapın dedim 4cm açıklıktan sonra yapıldı sancıda değişiklik olmadı belki biraz belden azaldı ama yapılmasa da olurmuş.Sonrasında bahsedilen bel ağrısı yaşamadım ben.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Epiduralli normal doğumda ıkınma hissi kaybolur mu?
Epiduralli normal doğumda ıkınma hissi tamamen kaybolmaz, sadece ağrı ve acı hissi önemli ölçüde azaltılır. Modern doz ayarlamaları sayesinde anne adayları kasılmaları hissedebilir ve doktorun yönlendirmesiyle etkili bir şekilde ıkınmaya devam edebilir. İlaç dozu, doğumun ilerleyişine göre anestezi uzmanı tarafından kontrol edilerek ıkınma refleksinin korunması sağlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epidural anestezi normal doğumu ne kadar sürede etkiler?
Epidural anestezi uygulandıktan sonra etkisini göstermesi genellikle 10 ile 20 dakika arasında sürer. İlacın verilmesiyle birlikte belden aşağısında uyuşma ve karıncalanma başlar, sancıların şiddeti azalır. Bu süre zarfında anne adayı hareket edebilir ancak ayağa kalkması güvenlik nedeniyle önerilmez; doğum süreci boyunca nabız ve tansiyon takibi düzenli olarak yapılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epidural doğumun anne ve bebek için avantajları nelerdir?
Epidural doğumun en büyük avantajı, sancı sürecinde annenin dinlenmesine olanak tanıması ve doğum korkusunu azaltmasıdır. Ağrının kontrol altına alınması annenin tansiyonunun dengede kalmasını sağlar, bu da bebeğe giden kan akışının daha düzenli olmasına yardımcı olur. Ayrıca, acı hissetmeyen anne doğum anına daha bilinçli odaklanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda epidural için en uygun zaman nedir?
Normal doğumda epidural genellikle rahim ağzı açıklığı 4-5 santimetreye ulaştığında ve sancılar düzenli hale geldiğinde uygulanır. Çok erken dönemde epidural yapılması doğumun ilerleyişini yavaşlatabileceği için doktorlar genellikle aktif doğum evresinin başlamasını bekler. Uygulama süreci steril şartlarda, uzman bir anestezi hekimi tarafından gerçekleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epiduralli normal doğumun dezavantajları veya riskleri var mı?
Epiduralli normal doğumun olası dezavantajları arasında tansiyon düşüklüğü, geçici idrar yapma zorluğu veya doğum sonrası hafif baş ağrısı yer alabilir. Bazı durumlarda doğum süresinin ikinci evresi (ıkınma aşaması) bir miktar uzayabilir. Ancak bu riskler oldukça nadirdir ve profesyonel tıbbi takip ile yönetilebilir komplikasyonlardır; ciddi yan etkiler modern tekniklerle minimize edilmiştir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 206 göst.
0 oy
43 cevap 4,286 göst.
0 oy
9 cevap 1,456 göst.

1,512,160 soru

24,665,687 cevap

366,965 kullanıcı

...