33 haftalık gebeyim alttan batma hissi yaşıyorum, neden olur?

0 oy
406 göst.
23 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (79 puan) sordu
33+0  haftalik gebeyim alttan batma hissi hissi yaşıyorum sanki doğuruyormuşum gibi gibi geliyor ilk gebeligim bilgisi olan varmı 
Gebelik haftası 33+0

6 Cevap

0 oy
23 Nisan 2022 (406 puan) cevapladı
34+4  deyem  bendede  oyle  oluyor  ya neden   acaba
-Reklam-
0 oy
23 Nisan 2022 (973 puan) cevapladı
Bende 36 dayım bende de oluyor daha önceleri de oluyordu hafifti son 1 haftadır çok acıtıyor canımı sanki içerden iğne batırıyor bebek 
0 oy
23 Nisan 2022 (285 puan) cevapladı
36 haftalik hamileyim elektrik çarpar gibi iğne batar gibi o his doktora sordum rahim kendini hazırlıyor bebegin kafası baskısı yapiyor normal dedi
0 oy
23 Nisan 2022 (496 puan) cevapladı
33+6 haftalığız ayni durum bizde de var özellikle yürüdüğüm zaman dahada fazla batma hissi artıyor 
0 oy
23 Nisan 2022 (21 puan) cevapladı
Ayy bende de var 2-3 gündür ama ben 36+5 günlük hamileyim özellikle ayakta iken oluyor
0 oy
23 Nisan 2022 (476 puan) cevapladı
Ben de 33+0 haftaliğım 2 3 gündür bende yaşiyorum bu durumu erken doğum mu diye de bi korktum nedense

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

33 haftalık gebelikte alttan batma hissi neden olur?
33 haftalık gebelikte hissedilen alttan batma hissi, genellikle bebeğin başının pelvise yerleşmeye başlaması, rahim ağzındaki baskının artması veya bebek hareketlerinin sinir uçlarını uyarmasından kaynaklanır. Bu dönemde bebek büyüdükçe pelvik taban kaslarına binen yük artar ve bu da vajinal bölgede anlık batma veya saplanma hissi olarak algılanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte alttan gelen batma hissi doğumun habercisi midir?
Gebeliğin 33. haftasında hissedilen alttan batma hissi, tek başına doğumun başladığı anlamına gelmez. Ancak bu hisse düzenli kasılmalar, vajinal kanama, su gelişi veya belde şiddetli ağrı eşlik ediyorsa bu durum erken doğum riski açısından mutlaka değerlendirilmelidir. Sadece batma hissi varsa genellikle bebek pozisyonuyla ilişkilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
33 haftalık hamileyim alttan batma hissi için ne yapmalıyım?
Alttan batma hissettiğinizde öncelikle dinlenmeye geçin ve pozisyonunuzu değiştirerek bebeğin baskısını azaltmayı deneyin. Eğer batma hissi çok şiddetliyse, uzun süre ayakta kalmaktan kaçının ve pelvik tabanınızı destekleyen hamile destek kemerleri hakkında doktorunuza danışın. Şikayetiniz sürekli hale gelirse bir uzmana görünerek rahim ağzı uzunluğunuzu kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte vajinada batma hissi ne zaman tehlikelidir?
Vajinada batma hissi; beraberinde su gelmesi, lekelenme tarzı kanama, saatte 4'ten fazla düzenli kasılma veya bebeğin hareketlerinde azalma gibi belirtilerle birlikte görülüyorsa tehlikelidir. Bu semptomlar erken doğum tehdidini işaret edebileceği için vakit kaybetmeden bir kadın doğum uzmanına başvurulması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
33 haftalık gebelikte bebek aşağıda mı hissi nasıl geçer?
Bebek aşağıda baskı yapıyor hissini azaltmak için yan yatarak dinlenmek ve pelvik bölgedeki kan dolaşımını rahatlatmak en etkili yöntemdir. Ayrıca ılık bir duş almak veya doktorunuzun önerdiği hafif egzersizleri yapmak kasların gevşemesine yardımcı olabilir. Bu hissi tamamen ortadan kaldırmak zordur çünkü bebek büyüdükçe pelvik baskı doğuma kadar devam edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 137 göst.
24 Aralık 2022 Doğum kategorisinde Anne sevgisi (227 puan) sordu
0 oy
0 cevap 276 göst.
10 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Singin003 (27 puan) sordu
0 oy
2 cevap 402 göst.

1,512,490 soru

24,669,928 cevap

367,199 kullanıcı

...