Doğumdan 4 gün sonra dikişlerim çok yanıyor ne yapabilirim?

0 oy
897 göst.
23 Nisan 2022 Doğum kategorisinde (17 puan) sordu
Kızlar normal doğum yaptım 4 gün once epiyoztomi oldu dikisim cok felaket yanıyor batikon aldirdim şimdi yeni nasıl geçecek yardimmm ??

6 Cevap

0 oy
23 Nisan 2022 (986 puan) cevapladı
Travazol öneririm ... Tendrotlu  su vermediler mi .. bu arada başta yazdığın kelimenin anlamını bilmiyorum iltihap mi oldu 
23 Nisan 2022 (986 puan) yorumladı
Ay sen iyi olsa bitanem ... Bezide  tam den getirme biraz aşağı doğru indir ... Tam girip sıkışma olmasın
23 Nisan 2022 (17 puan) yorumladı
Evet netten de okudum şişlik olabilir yazıyor yanması olmasa bide akıntı falan yokta
23 Nisan 2022 (986 puan) yorumladı
O iniyor muhtemelen pişik oldun ben atlet kaynatıp onu koymuştum altıma keserek tabi .. daha iyi olmuştu
23 Nisan 2022 (17 puan) yorumladı
Çok zor bi dönem bide normal doğumda hemen toparlaniyorsun derler alakası yok mahvoldum valla bebegimi bile zor emziriyorum
23 Nisan 2022 (986 puan) yorumladı
Canım benim ilkindede öyleydi doktor meselesiymis işine geldi makas attı ... İkinci doktorum neler yapmadık eline ne geçtiyse döktü bana parmağıyla da bir güzel açtı ne dikiş ne kesik hemen ayağa kalkıp yürüdüm çamaşır yıkadım ... Ama kızımda senin gibiydim koltuktan tutunarak yürüyordum
-Reklam-
0 oy
23 Nisan 2022 (366 puan) cevapladı
Bekleme hastane ye git bence dikişlerin enfeksiyon kapmış olabilir . Bende normal doğum yaptım ilk bebeğimi ve her wc den sonra pansuman yapıyordum ama 8. Günde dikişlerimde beyazlık gördüm hemen hastaneye gittim enfeksiyon kapmış dedi eğer gelmeseydin daha kötü olur dedi . Fitil verdi onu kullandim gecti.
23 Nisan 2022 (366 puan) yorumladı
Evet o şekilde davranıyorlar bende çok sinir oluyorm . Ama gitmek zorundasin çünkü gitmezsen kendine zarar verirsin dikişlerin açılır . Ne kadar erken o kadar iyi . Korkma kalk git enfeksiyon evde senin yapacagin bsyler ile geçmez
23 Nisan 2022 (17 puan) yorumladı
Ne zor bi dönem delirecem
23 Nisan 2022 (366 puan) yorumladı
Ben her gün ayna ile baktığım için beyazlık gördüm sadece niye böyle oldu diye önce sağlık ocağındaki ebeme sordum o da enfeksiyon var dedi . Hastaneye gitmen gerek dedi bende senin gibi çok korkuyordum hatta ağladım gitmem diye . Doktor lar bana eziyet edecekler ben biliyorum ben istemiyorum piskolojim bozuldu diye hüngür hüngür ağladım ama iyikide gitmişim . Çünkü doktor eğer gelmeseydin dikişlerin açılıp geri dikilirdi dedi .  Sende şişlik ve yanma var diyosun bence ihmal etme
23 Nisan 2022 (17 puan) yorumladı
Teşekkür ederim tecrübelerini paylaştığın icin cesaretimi toplayıp gitmk zorundayım mecbur ozaman
23 Nisan 2022 (366 puan) yorumladı
Fazla ilerlemeden git kendi sağlığın için buna mecbursun korkma Allah'ın izni ile bsy olmaz inşallah vicdan li bir doktor a denk gelirsin .
0 oy
23 Nisan 2022 (4,232 puan) cevapladı
Al bide norml kolay agrısız acısız dıkısssız derler yalan ya 
23 Nisan 2022 (17 puan) yorumladı
Her doğum bir değil tabikide ona lafim yok ama ben fena zorlandim dikiş konusunda
23 Nisan 2022 (4,232 puan) yorumladı
Canım ama genel olarak norml dogum fazla zor sancısı cıkması o ankı panık olcanmı ıkıncanmı tamam sezaryanda kolay degıl ama en azından bızım yönetmememız gereken bısey degıl
23 Nisan 2022 (17 puan) yorumladı
Evet biraz cesaret gerektiriyor allah yardim ediyor sanci cok zor bide dikiş çoksaaa allah yardım etsin
23 Nisan 2022 (4,232 puan) yorumladı
Amın amınnnnnnn
0 oy
23 Nisan 2022 (3 puan) cevapladı

Taharet sonrası baticon ve gazlı bez ile silmen gerekiyor,eğer yeni basladiysan baticona 

geç kalmışsın demektir , kokulu bir akıntı oluştuysa irinli gibi mutlaka doktora git
23 Nisan 2022 (17 puan) yorumladı
Yok koku yok akıntı yok çok şükür ama yanma var böyle pişik olursunda yanar ya batikona yeni başladım bugun sulandirmam gerekiyor mu direk öyle kullanabilir miyim ?
0 oy
23 Nisan 2022 (258 puan) cevapladı
Ben sürekli ılık suda yıkadım. Bide önce banyoda tam üstüne gelsin diye ayak üstünde sık sık işedim idrarın iyileştirici olduğunu soyledi doktorum. Sonra yıkanıp krem sürdüm bide Pet yerine yumuşak çarşaf bezi kullandım. Pet yakıyordu dayanamadım. Eski yumuşak giysileri yıkayıp ütuleyip kestim. 2 haftaya geçti. 10 smlik Bi kesikti. 
23 Nisan 2022 (17 puan) yorumladı
Hmm evet ped çok yakıyor bende bebek bezinin kenarlarini alıp onu kullanıyorum pamuklu ya batikona başladım insallah bian evvel geçer
0 oy
23 Nisan 2022 (416 puan) cevapladı
Soğuk su sakın vurma ılık su ile teharet al ve hergun tentürdiyot ile pansuman yap ve  kuru tut yoksa bide pet yerine eski usul pamuklu bez koy derim çünkü petler naylon içerdiği için kuru tutmuyor nemli tutuyor ve dikislerin kuruma yapmıyor yapmadığı içinde dikişler tutup kendi kendine kuruyup dökülmuyor ben çok çektim sonradan böyle yaptım ve bir haftafa iylesti tezden iyileşir böyle yaparsan gözün aydın bu arada Allah hayırlı Salih evlat etsin 
23 Nisan 2022 (17 puan) yorumladı
Amin öncelikle çok teşekkür ederim rabbim evlatlarımızı bizlere bagislasin doktorum hic batikon falan demedi benimde ilk bebek cok acemiyim bu konuda oyuzden sanırım baya bi çekiyorum dikislerden

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sonrası epizyotomi dikişlerinde yanma hissi neden olur?
Epizyotomi dikişlerindeki yanma hissi, genellikle bölgedeki doku iyileşmesi, dikişlerin gerilmesi veya bölgenin nemli kalmasından kaynaklanan tahriş nedeniyle oluşur. Doğumdan sonraki ilk 4-7 gün, dikişlerin en hassas olduğu dönemdir ve bu süreçte bölgenin enfeksiyon kapmaması için hijyen kurallarına dikkat edilmesi büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum dikişlerindeki yanma ve acı nasıl hafifletilir?
Dikişlerdeki yanmayı hafifletmek için bölgeyi her tuvalet sonrası ılık suyla nazikçe temizleyip mutlaka tamamen kurulamanız gerekir. Bölgenin hava almasını sağlamak, pamuklu iç çamaşırı kullanmak ve otururken bölgeye baskıyı azaltan simit yastık tercih etmek batma ve yanma hissini önemli ölçüde azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum dikişlerine batikon sürmek doğru bir uygulama mıdır?
Doğum dikişlerine doktorunuz önermediği sürece batikon veya herhangi bir kimyasal solüsyon sürmek, dokuların kurumasına ve iyileşme sürecinin yavaşlamasına neden olabilir. Dikiş bölgesini temiz tutmak için sadece ılık suyla yıkamak ve ardından steril bir gazlı bezle tampon yaparak kurulamak en güvenli ve etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum dikişleri kaç günde iyileşir ve acı ne zaman geçer?
Normal doğum dikişleri genellikle ilk 1-2 hafta içerisinde iyileşme belirtileri gösterir ve 3 ila 4 hafta içinde tamamen kapanır. Yanma ve batma hissi ise genellikle ilk 10 günün sonunda azalmaya başlar; ancak şiddetli ağrı, kötü kokulu akıntı veya ateş gibi belirtiler varsa mutlaka uzman bir hekime danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum dikişlerinde enfeksiyon olduğu nasıl anlaşılır?
Dikiş hattında aşırı kızarıklık, şişlik, kötü kokulu sarı veya yeşil renkte akıntı, dikiş yerinden iltihap gelmesi ve vücut ısınızın yükselmesi enfeksiyon belirtisi olabilir. Bu tür durumlarla karşılaşıldığında evde müdahale etmek yerine vakit kaybetmeden doğumunuzu gerçekleştiren doktorunuza başvurmanız gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 494 göst.
0 oy
6 cevap 386 göst.
0 oy
10 cevap 1,220 göst.
5 Mart 2021 Doğum kategorisinde Kamile akman (302 puan) sordu

1,512,222 soru

24,666,390 cevap

367,001 kullanıcı

...