23 haftalık hamileyim, ellerim ve ayaklarım neden uyuşuyor?

0 oy
283 göst.
24 Nisan 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (249 puan) sordu
Kızlar merhabalar 23+3 hamileyim ve ara ara ellerim ve ayaklarım uyuşuyor sebebi ne sizce
Gebelik haftası 23

5 Cevap

0 oy
24 Nisan 2022 (149 puan) cevapladı
Sebebini tam bilmiyorum ama bendede oluyor anneme sordum normal dedi hatta ellerim ayaklarım şişiyor keçeleşiyor uyuşuyor bazende kaşınıyor 
-Reklam-
0 oy
24 Nisan 2022 (273 puan) cevapladı
Ödem yapıyor canım.  
0 oy
24 Nisan 2022 (498 puan) cevapladı
Kan dolasimiyla alakalı , uzun süre aynı pozisyonda durmayın. Ayaklarınızı aşağı salık şekilde oturmayın uzatarak oturun. Ellerinizi açıp kapama hareketleri yapın. Biraz rahatlatıyor. 
0 oy
24 Nisan 2022 (1,093 puan) cevapladı
Bebek büyüdükçe artan kan basıncı yüzünden kan dolaşımı yavaşlıyor bol bol hareket edin el ayak konusunda özellikle sürekli sabit kalmayın sürekli yatmayın oturmayın 
0 oy
24 Nisan 2022 (1,121 puan) cevapladı
bende de oluyor canım doktor normal dedi. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

23 haftalık hamileyim ellerimde ve ayaklarımda uyuşma neden olur?
23 haftalık hamilelikte ellerde ve ayaklarda uyuşma genellikle vücuttaki ödem artışına bağlı olarak sinirlerin sıkışmasıyla ortaya çıkar. Gebelik sürecinde artan sıvı tutulumu, özellikle el bileğindeki karpal tünel bölgesinde baskı yaratarak uyuşma ve karıncalanma hissini tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ve ayak uyuşması için ne zaman doktora gitmeliyim?
El ve ayak uyuşması şiddetli ağrı, güç kaybı, konuşma bozukluğu veya görme kaybı gibi belirtilerle birlikte seyrediyorsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır. Ayrıca uyuşma hissi günlük aktivitelerinizi kısıtlayacak kadar sürekli hale geldiyse, gebelik takibini yapan doktorunuza durumu mutlaka bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte el ve ayak uyuşmasına evde ne iyi gelir?
Gebelikte el ve ayak uyuşmasını hafifletmek için elleri ve ayakları kalp seviyesinden yukarıda tutarak dinlendirmek ödemi azaltmaya yardımcı olur. Ayrıca gün içinde hafif el bileği egzersizleri yapmak, uzun süre aynı pozisyonda kalmamak ve tuz tüketimini dengeleyerek bol su içmek sinirler üzerindeki baskının azalmasına destek sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el uyuşması karpal tünel sendromu belirtisi midir?
Evet, hamilelikte ellerde hissedilen uyuşma, karıncalanma ve güç kaybı genellikle gebeliğe bağlı gelişen karpal tünel sendromunun yaygın bir belirtisidir. Gebelikteki hormonal değişimler ve sıvı artışı, el bileğindeki sinir yollarının daralmasına ve bu durumun parmaklarda uyuşukluk hissi yaratmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ve ayak uyuşması doğumdan sonra geçer mi?
Hamilelikte görülen el ve ayak uyuşması, genellikle doğumdan sonra vücuttaki ödemin atılmasıyla birlikte birkaç hafta içinde kendiliğinden geçer. Çoğu kadında hormon seviyelerinin normale dönmesi ve sıvı dengesinin sağlanması, sinirler üzerindeki baskıyı kaldırarak uyuşma şikayetlerinin tamamen ortadan kalkmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,590 soru

24,671,131 cevap

367,268 kullanıcı

...