Kürtajdan 4 gün sonra kasık ve karın ağrısı normal mi?

0 oy
192 göst.
26 Nisan 2022 Hamile Kalamama kategorisinde (315 puan) sordu
21 nisanda kürtaj olsun ilk gün Bi kanamam oldu hafif geçti dün de Bi lekelenmem olmuş o kadar ilk 2 3 gün iyiydim baya ağrı sızı yoktu şu 2 gündür ağrım var şiddetli değil dayanılmıcak gibi de değil karın ve kasıklar  sızı kramp sanki gaz olurda yapamazsın sıkışırsın buna benzer gibi normal mi acaba ilk 2 3 gün yoktu ağrım sızım şu 2 gündür var normal mi acaba ilaçlarımı falanda kullanıyorum Bi antibiyotik var bide ağrı olunca kullan dediğini ağrı kesici kürtaj sonrası bakıldı muayane edilmi parça yok temiz diye zaten 6+5 haftalık tı küçüktü normal mi bu ağrılar sızılar 
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kürtajdan birkaç gün sonra kasıkta kramp ve ağrı olması normal mi?
Kürtaj sonrası ilk birkaç gün ağrı olmaması ancak 3-4 gün sonra hafif kasık ve karın ağrısı başlaması genellikle rahimin kendini toparlama sürecinin bir parçasıdır. Ancak bu ağrılar dayanılmayacak kadar şiddetli değilse ve ateş, aşırı kanama gibi belirtiler eşlik etmiyorsa normal kabul edilebilir. Yine de vücudun iyileşme sürecinde verilen ağrı kesicilerin düzenli kullanımı ve doktorun önerdiği takip süreci büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
6 haftalık kürtajdan sonra karın bölgesinde gaz sancısı gibi ağrı neden olur?
Kürtaj sonrası hissedilen gaz sancısına benzer karın ve kasık ağrıları, rahim kasılmalarına bağlı olarak ortaya çıkabilir. 6 haftalık bir gebelik sonrasında rahim eski boyutuna dönerken hafif kramplar yaşanması beklenen bir durumdur. Eğer ağrınız çok şiddetli değilse ve parça kalmadığı doktor tarafından onaylanmışsa, bu durum genellikle birkaç gün içinde kendiliğinden azalacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtaj sonrası ağrı kesici ve antibiyotik kullanımı nasıl olmalıdır?
Kürtaj sonrası reçete edilen antibiyotiklerin enfeksiyon riskini önlemek için mutlaka doktorun belirttiği dozda ve sürede bitirilmesi gerekir. Ağrı kesiciler ise sadece şiddetli ağrı hissedildiğinde, doktorun önerdiği aralıklarda kullanılmalıdır. İlaç kullanımına rağmen ağrınızda azalma olmuyor veya tam tersine artış gösteriyorsa mutlaka işlemin yapıldığı uzmanla tekrar iletişime geçmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtajdan sonra hangi belirtiler tehlikeli kabul edilir?
Kürtaj sonrası şiddetli kanama, 38 dereceyi geçen yüksek ateş, kötü kokulu akıntı ve geçmeyen, giderek artan karın ağrısı tehlikeli belirtilerdir. Bu tür durumlarda enfeksiyon veya rahim içinde parça kalması riski olabileceği için zaman kaybetmeden tıbbi destek alınmalıdır. Eğer ağrınız hafifse ve günlük hayatınızı kısıtlamıyorsa, bu genellikle iyileşme sürecinin doğal bir parçasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtaj sonrası iyileşme süreci ortalama ne kadar sürer?
Kürtaj sonrası fiziksel iyileşme süreci kişiden kişiye değişmekle birlikte genellikle 1 ile 2 hafta arasında tamamlanır. İlk günlerde hafif lekelenme ve sızı olması normaldir, ancak 10 günden uzun süren ağrılar veya yoğun kanamalar mutlaka kontrol edilmelidir. Bu süreçte ağır kaldırmaktan kaçınmak ve doktorun önerdiği dinlenme sürelerine uymak iyileşmeyi hızlandıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 188 göst.
26 Nisan 2022 Hamile Kalamama kategorisinde Dilekara (315 puan) sordu
0 oy
0 cevap 97 göst.
26 Nisan 2022 Hamile Kalamama kategorisinde Dilekara (315 puan) sordu
0 oy
7 cevap 1,008 göst.

1,512,612 soru

24,671,293 cevap

367,276 kullanıcı

...