Devlet hastanesinde doğum sancım gelmezse ne zaman alırlar?

0 oy
421 göst.
3 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (135 puan) sordu
devlet hastanesinde genelikle dogumun gelmese en geç nezaman doguma alirlar

4 Cevap

0 oy
3 Mayıs 2022 (717 puan) cevapladı
40 veya 41.haftaymış doktorum öyle söylemişti 
-Reklam-
0 oy
3 Mayıs 2022 (94 puan) cevapladı
Ben 40+5 im şehir hastanesi ve fakülte 40+7 son gün dedi persembeye kadar olmazsa ya suni ya sezeryan yatışa  çağırdılar 
0 oy
3 Mayıs 2022 (71 puan) cevapladı
42 ye kadar bekliyorlar ilk gebelikte. Benim ilk bana 40+6 ya gün verdiler 
0 oy
3 Mayıs 2022 (94 puan) cevapladı
Ne yani şuan bn suyum gelse erken doğum ypssm yaptirmicaklarmi 42 yi beklemi dickler ne kadar sacma
3 Mayıs 2022 (114 puan) yorumladı
Suyun geldiğinde açılman yoksa suni sancı verirler canım neden beklesinler olurmu öyle şey çok çok açılmanda hiç olmazsa sezeryana alırlar
3 Mayıs 2022 (717 puan) yorumladı
Suyun gelmesi açılma sancı vs buna dahil değil canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Devlet hastanesinde doğum sancısı gelmezse en geç kaçıncı haftada doğuma alırlar?
Devlet hastanelerinde genellikle gebeliğin 41. haftası dolduğunda, yani 41+0 gün civarında doğumun kendiliğinden başlamaması durumunda tıbbi müdahale ile doğuma alınır. 40. haftadan sonra doktorunuz sizi daha sık takibe alarak bebeğin suyunun, kalp atışlarının ve plasenta durumunun takibini yapar. 41. haftayı geçmek bebek için risk oluşturabileceğinden, genellikle suni sancı veya sezaryen gibi yöntemlerle doğumu başlatmak için planlama yapılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 40. haftası dolduğunda devlet hastanesinde süreç nasıl işler?
Gebeliğin 40. haftası dolduğunda devlet hastanesinde yapılan kontrollerde NST (non-stress test) ve ultrason ile bebeğin durumu detaylıca incelenir. Eğer bebekte bir sıkıntı yoksa ve doğum sancıları başlamadıysa, doktorunuz sizi 2-3 günde bir kontrole çağırabilir. 41. haftaya kadar beklenebilir ancak bu süreçte doktorunuzun belirlediği periyotlarla hastaneye giderek bebeğin sağlığını yakından takip ettirmeniz hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun kendiliğinden başlamaması durumunda hangi durumlarda hemen hastaneye gitmeliyim?
Doğumun kendiliğinden başlamasını beklerken bebeğin hareketlerinde azalma hissederseniz, suyunuz gelirse, düzenli kasılmalarınız başlarsa veya herhangi bir kanamanız olursa vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz. 40. haftayı geçtiğiniz dönemlerde bu belirtiler doğumun başladığını veya bebeğin strese girdiğini gösterebileceği için acil müdahale gerektirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde suni sancı uygulaması hangi durumlarda yapılır?
Suni sancı, genellikle gebelik süresi 41 haftayı doldurduğunda veya suyun erken gelmesi gibi durumlarda doğum eylemini başlatmak için uygulanır. Doktorunuz, bebeğin kalp atışlarının takibi sırasında bir risk görürse veya rahim ağzı açıklığı uygun olmasına rağmen sancılar başlamadıysa suni sancı yöntemine başvurabilir. Bu işlem hastane ortamında, sürekli NST cihazına bağlı kalarak ve uzman hekim kontrolünde gerçekleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık hamileyim, devlet hastanesinde doğumu beklemek riskli midir?
41 haftayı aşan gebelikler 'post-term' yani gün aşımı olarak değerlendirilir ve bu süreçte plasentanın işlevini yitirme riski artabilir. Devlet hastanelerinde bu aşamada doktorlar genellikle doğumu başlatmak için gerekli tetkikleri yapar ve sizi daha yakından gözlemler. Eğer doktorunuz 41. haftadan sonra doğumu başlatmayı öneriyorsa, bu bebeğin sağlığını korumak adına alınan standart bir tıbbi güvenlik önlemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
9 cevap 798 göst.
23 Şubat 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Mlek (4,059 puan) sordu

1,512,590 soru

24,671,131 cevap

367,268 kullanıcı

...