38+4 haftalıkken sezaryen olacağım, çok endişeliyim, ne yapmalıyım?

0 oy
978 göst.
4 Mayıs 2022 Doğum kategorisinde (60 puan) sordu
38+4 teyim ilk doğumum doktor normal doğum olmaz bebeğin kafa çapı 2 hafta önde dedi sezeryan için gün verdi sabaha gidecem endişeli ve korkuyorum. Yanımda sadece eşim var sizce ikimiz halledebilirmiyiz herşeyi önerileriniz var mı.
Gebelik haftası 38+4

8 Cevap

+1 oy
4 Mayıs 2022 (986 puan) cevapladı
Herkes biri lazım demiş ama emin ol eşin basaranilir bence .... Çünkü o an yapmayi bilmediğiniz herşey yükleniyor vücuda ... Süt çayı almayı unutma humana still tea iki bardak iç hemen sütun gelsin .... Kimyon da ıslatıp icebilirsin hem gazını çok kolay yaparsın hem sütun olur hem bebisde de gaz olmaz ... Hiç korkma hemşirelere yardım eder eşinle otur konuş basiniza gelebilecekleri yapabileceklerinii .... Gerekirse sen ayakta değiştirirsin bebek bezini ... Çok iyi bilirim mecbur olunca yanlış doğru öyle bir yapıyorsun ki eşin olmasa bile sen kendin yapıyorsun vallah o yüzden salma  kendinj hemşirelerrde yardım eder ... İnşallah cabuk toparlarsin dualarım seninle 
4 Mayıs 2022 (60 puan) yorumladı
Ay Allah razı olsun şu yorumun öyle iyi geldi ki çok sağol rabbim gönlüne göre versin inşallah. Çaresizlik çok kötü
4 Mayıs 2022 (986 puan) yorumladı
Biz neler neler yaparız o mu olmaz ... İlk gün sor geçer taze ama eşinde degistirebilir bebek bezini zaten çocuk emsin diye hemşire yardım ediyor eşin bakar ona sana onun gibi verir ... Yeme içme eşin yardım eder ... Evet bilen biri tabikide iyi olur ama yoksa da başının çaresine bakacaksın balım ... Sonuçta eve gelince 10 20 gün de kalsalar herkes evine gider sen bebek eşin kalır en azından en başta zorken yapılsın ki kolay olduğu zaman daha güzel yapılır kalbim seninle güzel haberlerini doğum hikayeni görürüz insallah takip edeceğim balım yazını ❤️
5 Mayıs 2022 (60 puan) yorumladı
İnşallah kendime geleyim atlatayım hemen yazacam :) çok teşekkür ederim
5 Mayıs 2022 (82 puan) yorumladı
Canım  dogumlarimda genelde eşim kaldı benle herseyide yaptı sağolsun
5 Mayıs 2022 (986 puan) yorumladı
Yani bilgili bilgisiz yapılıyor vallah
-Reklam-
+1 oy
5 Mayıs 2022 (401 puan) cevapladı
Korkma canım yaparsinjz biz herseyini yaptık eşimle bende. Sezeryan oldum.simdi ikinciyi olucam ilk çocuğumuzuda duruma göre alicaz yanımıza hastanede bir gün kalıcam Allah güç veriyor
5 Mayıs 2022 (60 puan) yorumladı
İnşallah bizde kolaylıkla geçiririz bu dönemi. Allah sizinde yardımcınız olsun sağlıkla sıhatle hayırlısıyla alın inşallah kucağınıza
0 oy
4 Mayıs 2022 (626 puan) cevapladı
Kalabilecek tecrübeli anne kaynana filan kimse yok mu canım. Normal doğum oldum ben ama sezaryen de yurumen filan gerekiyormuş senle yürürken eşin bebeğe kim bakicak 
4 Mayıs 2022 (60 puan) yorumladı
Hastaneden direk anneme gidecem zaten o rahatsız olsada bakar toparlanınca biraz kayınvalidem gelir kendi evime geçerim. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim
4 Mayıs 2022 (626 puan) yorumladı
İyi bari canım benim inşallah kolay geçer agrin sizin olmaz hayırlı doğumlar diliyorum sağlıkla al kucağına bebisini ❤️
4 Mayıs 2022 (1 puan) yorumladı
Hastanede parayla bu işi yapan hemşire var mı diye sor veya dışardan bu hizmeti verenler oluyor
5 Mayıs 2022 (60 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim ❤️
5 Mayıs 2022 (1 puan) yorumladı
Allah yardımcın olsun canım tevekkül et
0 oy
4 Mayıs 2022 (47 puan) cevapladı
Canm ne kadar erken ayaklanirsan o kadar erken iyilesirsn.sezeryanda yatarsan iyilesmen zaman alır.doktorlar artık yuruyebilirsn diyince bol bol yürü ağrım var diyip yatma.yanina bol su şekersiz kahve ve bitter çikolata al .varsa elektrikli cezve al yanına çok işe yarıyor belden uyusturmali olursan bunları bol bol tuket ki baş agrin feln kalmasın.emzirmek için feln emzirme hemsireleri yardım ediyorlar.
4 Mayıs 2022 (60 puan) yorumladı
Cezve kahve falan bunları aldım hazırladım hep belden uyuşmalı istiyorum kendimde olayım diye. Eşimle tek olacağım için biraz cesaretim kırıldı herkes zor olur diyo yakında da kimse yok ne yapacağımı bilemedim
4 Mayıs 2022 (47 puan) yorumladı
Hiç korkma benm kayınvalidem vardı yanımda ama yan yatakta hep yattı ben kalkıp ona çay yapıp veriyordum.dedigim gibi doktorlar kalkabilirsn dedikten sonra bol bol yürü ağrım var diye yatarsan o kadar geç ayaklanirsin.zaten tahlillerde feln hemşireler alıp götürüyor yada haber veriyorlar Esin götürür.zaten yeni doğan çok tuvaletini yapmaz ki bez değiştirmede ne var sanki bol bol emzir ve emmezse de emzirme hemsirelerinden yardım iste ben şehir Hastanesi'nde doğum yaptığım halde hemşireler aşırı ilgiliydi.cok yardımcı oldular.stres yapma oluruna bırak Allah yardım eder kolaylastirir
5 Mayıs 2022 (60 puan) yorumladı
Allah razı olsun çok teşekkür ederim
0 oy
4 Mayıs 2022 (23 puan) cevapladı
Kesinlikle yanına biri lazım canım. Yoksa çok zorlanırsın. En az bir hafta kendin bile giyinmen zor. Kaldı ki bebek çok sık besleniyor ve çok sık altı değişiyor. Sağlıcakla al bebeğini kucağına inşallah
5 Mayıs 2022 (60 puan) yorumladı
Amin inşallah
0 oy
5 Mayıs 2022 (157 puan) cevapladı
Ne kayınvalidem vardı ne annem hatta esimde kızımı bırakmaya arkadasıma gitmisti devlette dogum yaptım oglumu dogum haneye girdigim de tek basımaydım dogum yaptım 2:52 de sonra odaya cıktım esim yemek getirmiş yanımda kalma sansı yoktu dört bayandık cünkü onların yanındakiler yardım etmek istedi onu bile kabul etmedim rabbim yardım ediyor sabah 10 gibi arkadasımın annesi yanıma kalmaya geldi inan oda tüm gece uyudu yine ben baktım hic korkma sen anne oluyorsun ve cok güclüsün artık Allah yar ve yardımcınız olsun
0 oy
5 Mayıs 2022 (3,358 puan) cevapladı
Iki sezeryan a da kalabalık gittim,  ama herşeyi eşim ve ben hallettim, üçüncü 'yu de doğursam kalabalık olmasın diye sadece eşim le giderim 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38+4 haftalık gebelikte sezaryen doğum süreci nasıl ilerler?
38+4 haftalık gebelikte sezaryen süreci, hastaneye yatış işlemlerinin ardından hazırlık odasına alınmanızla başlar. Burada damar yolu açılır, anestezi uzmanı tarafından değerlendirilirsiniz ve ameliyathane ortamına geçişiniz sağlanır. Operasyon genellikle 30-60 dakika sürer ve bebek dünyaya geldikten sonra kısa bir süre içinde ilk ten tene temas sağlanarak odanıza geçişiniz planlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası ilk gün hastanede yanımda sadece eşim varken nelere dikkat etmeliyim?
Sezaryen sonrası ilk gün yanınızda sadece eşiniz varken, öncelikle kendi hareketlerinizi kısıtlamalı ve mümkün olduğunca dinlenmelisiniz. Eşiniz bebeğin alt değişimi, giydirilmesi ve sizin ihtiyaçlarınızın hemşirelere bildirilmesi konusunda aktif rol alabilir. İlk ayağa kalkma denemesinde mutlaka bir sağlık personelinden veya eşinizden destek alarak yavaş hareket etmeniz, dikiş yerlerinizin zorlanmaması adına oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğum öncesi korku ve endişeyi yenmek için neler yapılabilir?
Sezaryen öncesi duyulan endişe, bilinmezlikten kaynaklanan çok doğal bir duygudur ve bu süreçte derin nefes egzersizleri yapmak oldukça rahatlatıcıdır. Kendinizi sürece odaklamak yerine bebeğinize kavuşacağınız ana odaklanmak, doktorunuza güvenmek ve yanınızdaki eşinizle iletişiminizi güçlü tutmak kaygınızı azaltacaktır. Hastane personelinin bu konuda profesyonel olduğunu ve benzer süreçleri her gün başarıyla yönettiklerini unutmayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kafa çapının önde olması sezaryen için neden bir gerekliliktir?
Bebeğin kafa çapının gebelik haftasına göre 2 hafta veya daha fazla önde olması, doğum kanalından geçişi zorlaştırabileceği için doktorlar tarafından sezaryen kararı alınmasına neden olabilir. Bu durum, doğum eylemi sırasında yaşanabilecek zorlanmaları veya komplikasyon risklerini en aza indirmek amacıyla tercih edilen koruyucu bir yaklaşımdır. Sağlıklı bir doğum süreci için doktorunuzun ultrason ölçümlerine dayalı olarak verdiği bu karar, hem sizin hem de bebeğinizin güvenliği içindir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatı sonrası hastanede ilk 24 saatte nelere ihtiyaç duyulur?
Sezaryen sonrası ilk 24 saatte en önemli ihtiyaçlarınız, bolca su içmek, doktorunuz onay verdiği andan itibaren kısa yürüyüşler yapmak ve bebeğinizle emzirme düzenini oturtmaktır. Yanınızda sadece eşiniz olacağı için, bebeğin bez ve kıyafet gibi ihtiyaçlarını kolay ulaşılabilir bir çantada hazır bulundurmanız, hastane personeline ise ihtiyaçlarınızı net bir şekilde iletmeniz süreci büyük ölçüde kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,150 soru

24,665,560 cevap

366,955 kullanıcı

...