40+1 haftalık hamileyim, muayene sonrası kanamam var ne yapmalıyım?

0 oy
282 göst.
5 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (154 puan) sordu
Kızlar 40-1 haftalık hamileyim ilk gebeliğim bugün doktorum alttan muayene etti daha öncede etmişti az bısey leke gelip geçmişti bugün çok geliyor kanlı ve sümüksü gibi ne yapmalıyım 
Gebelik haftası 40+1

4 Cevap

0 oy
5 Mayıs 2022 (1,357 puan) cevapladı
Nisandir canım bence git günün gelmiş doktor bana kanaman vs olursa gel dedi hep 30 um bende alttan muayene oldum bugün bende leke vs yok 2 cm falan açıklık var 
5 Mayıs 2022 (154 puan) yorumladı
Benimde 1 cm açıklığım var nst de sancım çıkıyor ama doğum sancılarım başlamadı doktorum pazartesiye kesin yatış verdi şuan ne yapmalıyım bilemedim
5 Mayıs 2022 (1,357 puan) yorumladı
Pazartesiye kalmaz bence canım nefes egzersizleri yap squat falan yap tabi öncelikle doktoruna tekrar görün bir anda suyun gelebilir vs kontrol altında ol derim eğer sancım vs gelmezse pazartesi veya salı benimde yatışım yapılacak
-Reklam-
0 oy
5 Mayıs 2022 (114 puan) cevapladı
Nişan gelmiş dr.a danişin muhakkak bebek geliyor saglikla gelsin
5 Mayıs 2022 (154 puan) yorumladı
Ne yapmam gerekiyor acile gideyim mi ama şuan hiç sancım yok :/ alttan muayene olduğum için de leke gelmiş olabilir diyor yakınlarım
5 Mayıs 2022 (114 puan) yorumladı
Evde durman dogru olmaz dr.a git ve daniş yakinların sadece doger gebeliklerle kiyaslar ama dr.senin gebeligini degerlendirir kan ilk 3 sy dan sonra hos degil ve mudahale olmus kontrollu ilerle 40 haftalik emek var omurluk sevince gebesin muhakkak kontrole git
0 oy
5 Mayıs 2022 (1,077 puan) cevapladı
Hastaneye git canım bekleme günün gelmiş zaten alttan muayene etmek doğumu tetikleyebiliyor. Belkide tetiklemistir. Eğer bir sıkıntı yok derlerse için rahat etmiş olur.  Sağlıkla alın Bebeğinizi kucaginiza inşallah kolay dogumlariniz olsun. 
5 Mayıs 2022 (154 puan) yorumladı
İnşallah canım teşekkür ederim
0 oy
6 Mayıs 2022 (154 puan) cevapladı
Kızlar leke dün kesilmişti ama şimdi daha çok geliyor kahvengimsi gibi aynı anda bel ağrısı da eşlik ediyor doğum başlamış olabilir mi karnimda da sanki adet olacakmışim gibi ağrı oluyor arada bı 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık hamileyken alttan muayene sonrası kanama gelmesi normal mi?
40 haftalık gebelikte alttan muayene sonrası görülen hafif lekelenmeler genellikle rahim ağzındaki hassasiyet nedeniyle normal kabul edilir. Ancak yoğun, parlak kırmızı veya sümüksü yapıda devam eden kanamalar, nişan gelmesi veya plasenta ile ilgili bir durumun habercisi olabileceği için mutlaka doktorunuza bildirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın alttan muayeneden sonra sümüksü kanama neden olur?
Doğuma çok yakın dönemde yapılan muayeneler, rahim ağzını kapatan mukus tıkacının (nişan) yerinden oynamasını tetikleyebilir. Bu durum sümüksü ve kanlı bir akıntıya yol açar; vücudun doğuma hazırlandığını gösteren bu belirti, sancıların başlamasıyla birlikte doğumun yaklaştığının en önemli işaretlerinden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 40. haftasında kanlı akıntı gelince ne yapmalıyım?
40. haftada kanlı akıntı ile karşılaştığınızda öncelikle akıntının miktarını ve rengini takip edin. Eğer kanama bir ped dolduracak kadar yoğunsa, şiddetli karın ağrısı veya bebek hareketlerinde azalma eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden doğumhaneye veya doktorunuza başvurmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nişan gelmesi ile muayene sonrası kanama nasıl ayırt edilir?
Nişan gelmesi genellikle sümüksü, jöle kıvamında ve içinde pembe veya kahverengi damarlar bulunan bir akıntıdır; muayene sonrası kanama ise daha taze, parlak kırmızı ve genellikle daha az miktardadır. Her iki durumda da gebeliğin son haftasında olduğunuz için bu belirtileri doktorunuzla paylaşmanız ve profesyonel görüş almanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi alttan muayene sonrası kanama ne zaman tehlikelidir?
Muayene sonrası kanama, kanama miktarı artarak devam ediyorsa, şiddetli sancılarla birleşiyorsa veya bebek hareketlerinde hissedilir bir duraksama varsa tehlikelidir. Özellikle plasenta dekolmanı gibi acil durumları dışlamak adına, hafif lekelenme dışında süregelen her türlü kanamayı tıbbi bir acil durum olarak değerlendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,389 soru

24,668,496 cevap

367,127 kullanıcı

...