Öğrenciyim doğum yaparsam devletten para alabilir miyim?

0 oy
440 göst.
14 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (487 puan) sordu
Kızlar öğrenci olup doğum yaptığı zaman Bi ücret alan var mı? Çevremden duydum para falan alınıyormuş bilginiz var mı 

6 Cevap

0 oy
14 Mayıs 2022 (119 puan) cevapladı
ögrenci dgl dogum yapinca ilk cocuga dogum belgenizi sgk il sağlık müdürlüğü sanirim devlet 300 tl anneye verjyor e devletten dogum ucreti yatip yatmadigi belli oluyor snra ptt gidip cekiyorsunuz yatmissa ücret
14 Mayıs 2022 (487 puan) yorumladı
Tamamdır çok teşekkür ederim
14 Mayıs 2022 (415 puan) yorumladı
Bir yere gitmesine gerek yok cnm 144 du galiba ben sadece aradim işleme alındı kısa bir süre sonrada yatti pttye. Zaten dogum ile ilgili hersey görülüyor bilgisayarda. Internetten araştır ben tam emin değilim bir numara vardı onu ara yada e devletten başvuru yap oluyor
-Reklam-
0 oy
14 Mayıs 2022 (208 puan) cevapladı
Hic duymadim ogrenciligi. Dogum parasi var sadece o kadar.
0 oy
14 Mayıs 2022 (5,966 puan) cevapladı
Ay basligi okuyunca sey geldi aklima.:))) univestdeyoz  2 de falandik sosyete paArina gttik  neyse gezinioz falan ic camasircidan  gecelik falan begendik dedik alalim ceyize. Bi arkadaş pazarlik yapmaya alismis ogrenciyiz ogrenciyoz doye.adama pazarlik yapio abi ogrenciyoz biraz indirim yapsan ol.azmi burs paramizla anca geciniyoruz:)))adamda dedi madem oyle camasir ne aliosun  ne isin var gecelikle  . Yerin dibine batmişdik orda:))
14 Mayıs 2022 (487 puan) yorumladı
Ayy bana da olmuştu aynısı :) yok madem öğrencisin niye hamilesin yok niye evlendin. Sizene kardeşim denk geldi kaçırmak istemedim sksksksk.
14 Mayıs 2022 (5,966 puan) yorumladı
:))))hic yani
0 oy
14 Mayıs 2022 (358 puan) cevapladı
Bildiğim kadarıyla bu parayı öğrenci olana değil doğum yapan her kadına veriyolar ve bi sonraki çocukta gittikçe artıyo 
0 oy
14 Mayıs 2022 (692 puan) cevapladı
Doğum yapan her kadın alıyor canım alabilirsin sende 
0 oy
14 Mayıs 2022 misafir cevapladı
Canim bemim.dogum yardimi ve sut parası alabilirsin ogrenci olmanada gerek yok dogum yapan annelere veriyor. Durumun cok zorda ise belediyelerde anne destek paketi yada yenidoğan paketlerinde oluyor.
14 Mayıs 2022 (487 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim
14 Mayıs 2022 (8 puan) yorumladı
Hem dogum parasi hem issizlik alabiliyomuyuz bilginiz var mi
14 Mayıs 2022 misafir yorumladı
Dogum.prasi degil dogum yardimini issiik ile alabilirsin canim dogum yardimi 300 tl gubi birsey sgknin caal cwnterini ararsan net bilgi verirler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Öğrenciyken doğum yaptığımda devletten doğum parası alabilir miyim?
Doğum parası ödemesi alabilmek için temel şart, doğumdan önce sigortalı bir çalışan olmanız veya eşinizin sigortalı olmasıdır. Sadece öğrenci statüsünde olmak, devletin sunduğu 'doğum yardımı' veya 'iş göremezlik ödeneği' için tek başına yeterli bir kriter değildir. Eğer öğrenciyken aynı zamanda sigortalı bir işte çalışıyorsanız, gerekli prim gün sayısını doldurmuşsanız doğum izni ve emzirme ödeneği gibi haklardan yararlanabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Öğrenciler için doğum yardımı başvurusu nereye ve nasıl yapılır?
Eğer sigortalı bir çalışan olarak doğum yardımı hakkınız varsa, başvurunuzu e-Devlet üzerinden SGK'nın 'Şahıs Ödemeleri' bölümünden veya doğrudan Sosyal Güvenlik Kurumu il müdürlüklerine giderek yapabilirsiniz. Çalışmıyorsanız, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından verilen tek seferlik 'doğum yardımı' için il veya ilçe müdürlüklerine başvurmanız gerekir. Başvuru için çocuğun T.C. kimlik numarası ve doğum belgesi yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çalışmayan öğrenci annelere devletin sağladığı destekler nelerdir?
Çalışmayan veya sigortası bulunmayan anneler, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın sağladığı 'Doğum Yardımı' programından yararlanabilirler. Bu yardım, 15 Mayıs 2015 tarihinden sonra canlı doğum yapan tüm Türk vatandaşlarına verilir. İlk çocuk için 300 TL, ikinci çocuk için 400 TL, üçüncü ve sonraki çocuklar için ise 600 TL tutarında tek seferlik ödeme yapılmaktadır. Başvurular, doğum gerçekleştikten sonra en kısa sürede kuruma iletilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum parası alabilmek için sigorta şartı nedir?
Emzirme ödeneği ve doğum sonrası iş göremezlik ödeneği alabilmek için, doğumdan önceki bir yıl içinde en az 90 gün kısa vadeli sigorta primi bildirilmiş olması gerekmektedir. Öğrenciyseniz ve bu şartları sağlayan bir işiniz yoksa, SGK üzerinden ödenen bu ödeneklerden faydalanamazsınız. Ancak, sigorta durumunuzdan bağımsız olan Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın doğum yardımı desteğine her anne başvurabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Öğrenci olarak emzirme ödeneği almam mümkün mü?
Emzirme ödeneği alabilmek için doğum yapan kadının veya eşinin 4/a veya 4/b kapsamında sigortalı olması, yani primlerinin yatırılıyor olması şarttır. Sadece öğrenci olan ve herhangi bir sigorta kaydı bulunmayan anneler emzirme ödeneği alamazlar. Emzirme ödeneği, doğrudan sigortalı çalışan kişiye veya sigortalı çalışanın eşine ödenen bir sosyal güvenlik hakkıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,177 soru

24,665,955 cevap

366,975 kullanıcı

...