31 haftalık hamileyim suyum mu geldi, doktora gitmeli miyim?

0 oy
264 göst.
23 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (70 puan) sordu
31 haftalık hamileyim bugün sabah kalktığımda pijamam da baya bi ıslaklık vardı suyum mu geldi acaba sabahtan beri de sancım var biraz doktora gitmem lazım mı? 
Gebelik haftası 31

3 Cevap

0 oy
23 Mayıs 2022 (267 puan) cevapladı
Biran önce gitmelisin hiç vakit kaybetme
-Reklam-
0 oy
23 Mayıs 2022 (310 puan) cevapladı
Ikinci hamileligim ilkinde sezaryan oldum tecrübem yok canim ama buradaki tecrubelerde gordugum kafariyla suyunuz geldiyse cok beklemeyin diyorlar .Bebek susuz kalkabilirmiş. Sen ya doktoruna ya acile git bence.Ne zararı olacak ki gitsen için içini yemektense .Ki sancimda var diyorsun.Bence bir gorun doktora
0 oy
23 Mayıs 2022 (10 puan) cevapladı
Suyun gelmiş ola bilir erken doğumdur galiba doktoruna görün bence

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

31 haftalık gebelikte su gelmesi nasıl anlaşılır?
31 haftalık gebelikte su gelişi, genellikle idrar kaçırmanın aksine durdurulamayan, istemsiz ve sürekli gelen berrak veya hafif sarımtırak bir sıvı ile anlaşılır. Eğer gelen sıvı kokusuzsa, rengi şeffafsa ve pijama veya çamaşırınızı tamamen ıslatacak miktardaysa amniyotik sıvı olma ihtimali yüksektir. Bu durumda vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurarak sıvı testi yaptırmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
31 haftalık hamileyken suyun gelmesi durumunda sancı olur mu?
Evet, su gelişi ile birlikte sancı hissedilmesi oldukça yaygın bir durumdur çünkü amniyon kesesinin açılması rahim kasılmalarını tetikleyebilir. 31. hafta erken doğum riski taşıyan bir dönem olduğu için, su gelişiyle eş zamanlı sancıların başlaması doğum sürecinin tetiklendiğini gösterebilir. Bu belirtileri fark ettiğiniz an, sancılarınızın sıklığını takip etmeli ve hemen doktorunuza ulaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte suyun gelmesi neden acil bir durumdur?
Hamilelikte suyun gelmesi, bebeği dış etkenlerden ve enfeksiyonlardan koruyan amniyon kesesinin bütünlüğünün bozulması anlamına geldiği için acil bir durumdur. Kesedeki yırtılma, bebek için enfeksiyon riskini artırır ve doğumun başlamasına neden olabilir. Özellikle 37. haftadan önce gerçekleşen su gelişlerinde, erken doğum riski ve enfeksiyon takibi için hastane ortamında tıbbi müdahale gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
31 haftalık hamileyim suyumun geldiğinden şüpheleniyorum ne yapmalıyım?
Suyunuzun geldiğinden şüpheleniyorsanız, hijyenik bir ped takarak sıvının miktarını ve rengini gözlemleyin ve hemen doktorunuzu arayın. Bu süreçte kesinlikle banyo yapmamalı, vajinal duş uygulamamalı veya cinsel ilişkiden kaçınmalısınız. Enfeksiyon riskini önlemek adına hastaneye gidene kadar kendinizi korumalı ve doktorunuzun yönlendirmesiyle en kısa sürede bir doğumhaneye başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte su kesesi açılması ile idrar kaçırma nasıl ayırt edilir?
İdrar kaçırma genellikle hapşırma, öksürme veya fiziksel aktivite anında gerçekleşen kısa süreli bir durumdur ve kişi idrarını tutmaya çalışabilir. Su gelişi ise kişinin kontrolü dışında, sürekli devam eden ve genellikle durdurulamayan bir sıvı akışıdır. İdrar genellikle kendine has kokusuna sahipken, amniyon sıvısı genellikle kokusuzdur veya hafif tatlımsı bir kokusu olabilir; şüphe durumunda mutlaka uzman kontrolü şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,245 soru

24,666,759 cevap

367,040 kullanıcı

...