Hamileliğin 5. ayında sol tarafta sancı neden olur?

0 oy
134 göst.
24 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (488 puan) sordu
Hanımlar gece sol tarafta sancı ile uyandım. Yerimden kalkamadım. Gaz mı yoksa 5. Ayda sancı olması mümkün mü?
Gebelik haftası 22

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 5. ayında sol tarafta şiddetli sancı olması normal mi?
Hamileliğin 5. ayında sol tarafta hissedilen sancılar genellikle rahimin büyümesine bağlı olarak bağ dokularının gerilmesi veya gaz sıkışması nedeniyle oluşur. Ancak sancı yerinizden kalkamayacak kadar şiddetliyse ve geçmiyorsa, bu durumun normal olup olmadığını belirlemek için mutlaka bir kadın doğum uzmanına danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 5. ayda gaz sancısı ile kasık ağrısı nasıl ayırt edilir?
Gaz sancısı genellikle karın bölgesinde şişkinlik, hareketlilik ve gaz çıkarma ile hafifleyen bir seyir izlerken, kasık ağrısı daha lokalize ve batma şeklinde hissedilebilir. Gebelik sürecinde bağırsak hareketleri yavaşladığı için gaz sancısı yaygın görülür ancak ağrının şiddeti günlük yaşamınızı kısıtlıyorsa bir uzmana görünmek en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sol kasıkta oluşan ani sancılar için ne zaman doktora gidilmeli?
Sol kasıkta oluşan ani ve şiddetli sancılar; vajinal kanama, ateş, bulantı veya ağrının dinlenmeye rağmen geçmemesi durumunda acil olarak doktora bildirilmelidir. Gebeliğin 5. ayında vücut yapısı hızla değiştiği için ağrının kaynağını kesin olarak anlamak adına profesyonel bir tıbbi muayene şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 5. ayda yaşanan sancıları hafifletmek için neler yapılabilir?
Hamilelikte sancıları hafifletmek için ilk olarak sol tarafınıza yatarak dinlenmeyi ve pozisyonunuzu değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Bol su tüketmek, lifli gıdalarla beslenerek sindirim sistemini desteklemek ve ani hareketlerden kaçınmak sancıların azalmasına yardımcı olabilir; ancak şiddetli ağrılarda mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yuvarlak bağ ağrısı nedir ve nasıl hissedilir?
Yuvarlak bağ ağrısı, rahimin büyümesiyle birlikte onu destekleyen bağların gerilmesi sonucu oluşan ve genellikle ani hareketlerde hissedilen keskin bir batmadır. Gebeliğin ikinci üç aylık döneminde sıkça rastlanan bu durum genellikle zararsızdır, ancak ağrının şiddeti veya süresi konusunda şüpheleriniz varsa doktorunuzla görüşmeniz önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,452 soru

24,669,325 cevap

367,168 kullanıcı

...