39. haftada çatı muayenesi yapılmaması normal mi?

0 oy
456 göst.
24 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (71 puan) sordu
39+2 günlük hamileyim nts de sancı çıkmadı, çatı muayenesi yapılmaması normal mi?
Gebelik haftası 39+2

3 Cevap

+1 oy
24 Mayıs 2022 (44 puan) cevapladı
Ben dün doktoruma sordum çatı muayenesi ne zaman yapılır diye, 37den sonra yapılır dedi. Normal doğuma engel kemik yapı veya darlık var mı bakılıyormuş 
24 Mayıs 2022 (71 puan) yorumladı
Bana hiç bir şey soylemedi
-Reklam-
+1 oy
24 Mayıs 2022 (2,779 puan) cevapladı
Ultrasonda bebis nasıl canım benimki kanala inmiş ondan sonra baktı doktor ertesi gün doğum yaptim
24 Mayıs 2022 (71 puan) yorumladı
Sadece normal doğum posizsonunda dedi. Günün doldu her an gelebilir ,eğer kendiliğinden olmazsa pazartesi suni sancı vereceklermiş.
24 Mayıs 2022 (2,779 puan) yorumladı
Bol bol yürüyüş yap kuzum bana bol bol yürü dedi son muayenede o gün çok yürüdüm ertesi gün doğdu
24 Mayıs 2022 (71 puan) yorumladı
Çok yürüdüğümde karnım çok geriliyor, bekliyorum bakalım inşallah kendiliğinden olur.
+1 oy
24 Mayıs 2022 (264 puan) cevapladı
Bende 38 giricem canjm bana da yapmamislardi sanci da cikiyordu yani dun gece sanciyla gidince ebr acilmaya bakmak amacli cati muaynesi yapti
24 Mayıs 2022 (71 puan) yorumladı
Bende hiç bir nst de çıkmadı, ondan mi yapmadı yapmadı acaba
24 Mayıs 2022 (264 puan) yorumladı
Bilmiyorum ki canim benimde acilde ebe yapti yani sanci cikinca acilma varmi diye kontrol etmek icin ama herkes bana 37 den sonra yapılıyor diyordu doktordan doktora da degisiyor demekki
24 Mayıs 2022 (71 puan) yorumladı
Olabilir artık doğum da demekki 4 gün kaldı zaten Allah hepimizin yardımcısı olsun
25 Mayıs 2022 (264 puan) yorumladı
Ayy cok az kalmis rabbim yardimciniz olsun
25 Mayıs 2022 (71 puan) yorumladı
Allah razı olsun, amin inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39. haftada çatı muayenesi neden yapılmaz?
Çatı muayenesi her hamilelikte rutin olarak uygulanan bir zorunluluk değildir. Doktorunuz, bebeğin pozisyonu, doğum kanalına yerleşme durumu ve genel muayene bulgularınız doğrultusunda çatı muayenesine ihtiyaç duymayabilir. Özellikle doğumun kendiliğinden başlamasının beklendiği durumlarda veya klinik olarak doğum yolunun uygun olduğu ön görüldüğünde bu muayene atlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39+2 haftalık hamileyim, sancım yoksa çatı muayenesi gerekir mi?
39+2 haftalık hamilelikte NTS'de sancı çıkmaması, doğumun başlamadığı anlamına gelmez ancak çatı muayenesinin gerekliliğini belirleyen temel kriter değildir. Çatı muayenesi, pelvis yapısının normal doğuma uygunluğunu anlamak için yapılır; sancıların varlığı veya yokluğu bu muayenenin zamanlaması üzerinde doğrudan bir belirleyici değildir. Doktorunuz fiziksel muayene ve ultrason verileri ile doğum sürecini takip ediyorsa, herhangi bir müdahale gereği duymamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi doğumdan ne kadar önce yapılır?
Çatı muayenesi genellikle hamileliğin 37. haftasından sonra, doğum yaklaşırken doktorun uygun gördüğü herhangi bir zamanda yapılabilir. Bazı hekimler bu muayeneyi 38-39. haftalarda tercih ederken, bazıları ise doğum eylemi başladığında veya miad aşımı söz konusu olduğunda yapmayı tercih eder. Muayenenin yapılma zamanı tamamen hekimin klinik değerlendirmesine ve hastanın bireysel durumuna bağlıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi yapılmadan normal doğum olur mu?
Evet, çatı muayenesi yapılmadan da sağlıklı bir normal doğum gerçekleşebilir. Çatı muayenesi yalnızca doğumun ilerleyişi hakkında hekime fikir veren bir yöntemdir; ancak doğum eylemi başladığında annenin pelvik yapısı ve bebeğin pozisyonu, doğumun ilerleyişi sırasında zaten gözlemlenir. Birçok doktor, doğumun doğal seyrini izlemeyi tercih ederek rutin bir çatı muayenesine gerek duymayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında çatı muayenesi ağrılı mıdır?
Çatı muayenesi, kısa süren ve genellikle hafif bir baskı hissi yaratan bir pelvik değerlendirme işlemidir. İşlem sırasında kendinizi serbest bırakıp derin nefes alarak rahatlamanız, muayenenin daha konforlu geçmesini sağlar. Kısa süreli bir rahatsızlık hissi normal kabul edilse de, şiddetli bir ağrı beklenmez. Eğer muayene ile ilgili endişeleriniz varsa, doktorunuzla süreci konuşmak kaygınızı azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 428 göst.
25 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde Egemeninannesi (10 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,578 cevap

366,955 kullanıcı

...