2.5 cm açılmam var ama sancım şiddetli değil, ne yapmalıyım?

0 oy
551 göst.
28 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (146 puan) sordu
Kızlar kaç gündür sancım var ama şiddetli değiil doktor baktı 2.50 cm açılma var dedi ama sancım çok şiddetli değil bide bugün bebeğin suyu azalmış dedi doktor benle aynı durumu yaşayan varmı korkuyorum yarışta vermedi doktor
Gebelik haftası 39+3

5 Cevap

0 oy
28 Mayıs 2022 (1,008 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Suniden korkma canım ayni snaci farklisi değil hatta adet ağrinda oluyosa reglken öyle bi ağri farki yok yani bende suyum bitmisti suni aldim suniden zorlanmadim farkli bi sanci degil 
-Reklam-
0 oy
28 Mayıs 2022 (284 puan) cevapladı
Suni sancı versin başka doktora git bence
28 Mayıs 2022 (146 puan) yorumladı
Bilmiyorum ki artık bakalım doktor dedi pazartesi gününe kadar bekliyelim
28 Mayıs 2022 (284 puan) yorumladı
7 cm açılmam vardı ve hiç sancım yoktu bizzat suni sancı verdiler hiçte öyle abartılacak deredece bir acı çekmedim 5 dk bir adet sancısı gibi bir sancı giriyor karnına bence bebeğini riske atmaya değmez sonradan pişman olursun. Suni sancı versinler sağlıkla kucağına al bir an önce
28 Mayıs 2022 (146 puan) yorumladı
Ya öyle mi diyorsun ama doktor dedi ki ellimde geldiğince suni sancı vermek istemiyorum ama bakalım canım pazartesi gününe kadar dua edin lütfen
28 Mayıs 2022 (284 puan) yorumladı
İnşallah sağlıkla kucağına alirsin doğal bir şekilde. İlk gebeliğim erken oldu 34 haftalik doğdu ama bunda tık yok şuan 37 olduk bakalım bu da öyle olmaz inşallah benim açılmam olunca anlamıyorum maalesef
28 Mayıs 2022 (146 puan) yorumladı
Sağol canım benim inşallah sende sağlıkla kucağına alırsın bebeğini
0 oy
28 Mayıs 2022 (418 puan) cevapladı
Aslında Sünni tamamen senin ağrı eşiğine ve açılmana bağlı canım ablam 18 saat Sünni aldı ve açılma çok az oldu makas attılar benim gözüm çok korkmuştu o sancilarla ölüp ölüp dirildi ama arkadaşım 3 saatlik bir Sünni sancı ile doğum yaptı ablamın çektiği acının 10 da birini çekmedi bence ikisininde yanındaydım bence kişiye bağlı bir durum 
0 oy
28 Mayıs 2022 (2,779 puan) cevapladı
Bol bol yürü canım benim de 2 cm açılma verdi hiç sancım yoktu doktorbol bol yürü dedi 3 4 saat kesintisiz yürüdüm ertesi gün doğumum oldu
0 oy
28 Mayıs 2022 misafir cevapladı
Normal gebelik süreci 40 haftadır 1 gün bile fark edebiliyo örneğin 36+6 da hiç bir belirti yokken 40+0 da birden doğum yapabiliyosunuz hemen suni sancı falan düşünmeyin daha vakit var sabırlı olun. Suyu azalmıs olabilir ama bebek son gün de gelebilir doktorunuz da muhtemelen haftasını doldurmasini bekliyo baktı olmadı ondan sonra müdahale eder. 
28 Mayıs 2022 (146 puan) yorumladı
Aynen canım doktorumda. günümün tam bitmesini bekliyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte 2.5 cm açılma varken sancı neden şiddetli olmaz?
Gebelikte 2.5 cm açıklık olmasına rağmen sancıların şiddetli hissedilmemesi, doğumun henüz aktif evreye girmediğini gösterir. Servikal açıklık kişiden kişiye farklılık gösterebilir ve bazı kadınlarda doğum sancıları açılma ilerledikçe ani bir şekilde şiddetlenir. Düzenli aralıklarla gelmeyen ve katlanılabilir düzeydeki sancılar, vücudun doğuma hazırlandığının ancak aktif doğum eyleminin henüz başlamadığının bir işaretidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin suyunun azalması durumunda doğum ne zaman gerçekleşir?
Bebeğin suyunun (amniyon sıvısı) azalması, tıp literatüründe oligohidramnios olarak adlandırılır ve bu durum doktor tarafından yakından takip edilmelidir. Eğer su seviyesi kritik düzeye düşmüşse, doktorlar bebeğin sağlığını korumak adına suni sancı veya sezaryen gibi yöntemlerle doğumu başlatmayı planlayabilirler. Karar süreci; gebelik haftasına, suyun ne kadar azaldığına ve bebeğin kalp atışlarındaki değişkenliğe göre doktor tarafından belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2.5 cm açılma ile hastaneye ne zaman gitmek gerekir?
2.5 cm açıklık belirlendiğinde hastaneye gitme zamanı sancıların sıklığına ve suyun durumuna bağlıdır. Sancılar 5-10 dakikada bir gelmeye başladığında, suyunuz geldiğinde veya bebek hareketlerinde azalma hissettiğiniz an vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız. Doktorunuz su azlığı teşhisi koyduysa, size evde beklemeniz gereken süreyi ve hangi belirtilerde acilen dönmeniz gerektiğini mutlaka belirtmiş olmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı nasıl anlaşılır ve ne zaman hastaneye gidilir?
Gerçek doğum sancısı, zamanla şiddeti artan, düzenli aralıklarla gelen ve dinlenmekle geçmeyen ağrılardır. Sancılar genellikle belden başlayıp kasıklara doğru yayılır ve süresi giderek uzar. Eğer sancılarınız 10 dakikada bir geliyorsa ve giderek sıklaşıyorsa doğum eylemi başlıyor demektir. Ancak suyun gelmesi veya nişan gelmesi gibi durumlarda sancı beklenmeden derhal sağlık kuruluşuna gidilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin sonunda su azalması bebeği nasıl etkiler?
Gebeliğin son haftalarında suyun azalması bebeğin hareket alanını kısıtlayabilir ve kordon sıkışması gibi riskleri artırabilir. Bu durum, bebeğin plasenta aracılığıyla beslenmesini ve oksijen almasını zorlaştırabileceği için doktorlar tarafından sıkı bir NST (non-stress test) takibi gerektirir. Eğer su seviyesi çok düşükse, enfeksiyon riski ve bebeğin stres altına girmesi nedeniyle doktorlar doğumu dışarıdan müdahale ile başlatmayı tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,334 soru

24,667,909 cevap

367,095 kullanıcı

...