1 aylık bebeğim aşı oldu ateşi var, ne yapmalıyım?

0 oy
676 göst.
31 Mayıs 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (973 puan) sordu
Bebeğim dün hepatit b aşısı oldu ateşi çıktı çıkmaz demişlerdi ama hala var, gövdesi ve kafası ateşli kollar bacaklar yanaklar normal , aşıdan mıdır, bebek bakım bölümüne sordum cevap alamadım nolur bi yardım edin
Kapatılma nedeni: Sol menüden bebek bakımı bölümüne yazınız

9 Cevap

0 oy
31 Mayıs 2022 (7 puan) cevapladı
canim asidan olablir calpol vereblirsin bebek icin olanini aldir
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
Vereyim bakalım şimdi alnı 36,7 oldu ama kucağa gelince çıkıyor yine
-Reklam-
0 oy
31 Mayıs 2022 misafir cevapladı
Ateşi kaç derece bebeğin ? Çok giydirmis olabilir misin ? Bu ateş yapan bir aşı değil çünkü normal vücut sıcaklığı sana ateş gibi gelmiş olmasın .  
31 Mayıs 2022 misafir yorumladı
Hava çok sıcak benim oğlum da öyle vücudu epey sıcak çok ince giydiriyorum bende . 37 normal bebeklerde 41 dereceye kadar normal sayıyo doktorlar yine takipde ol canım
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
Çok şükür azaldı ya , sağolun ilginiz için :)
31 Mayıs 2022 (1,093 puan) yorumladı
41 dereceye kadarr normal sayilio derken benim kardesim 40 dereceyle havale geciriodu siz iyi misiniz kac saat gozunu bile acamadi yanlis bilgilendirme yapmayin 40 ve ustu coxuklarda haveleye yol acar oda beyin faktorlerini etkiler
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
38 den sonrası ürkütücü zaten
31 Mayıs 2022 (1,093 puan) yorumladı
Aynen canim dilek hanim nasil demis 41 dereceye kadar normal anlam veremedim
0 oy
31 Mayıs 2022 (1,168 puan) cevapladı
Normal canım ateş çıkması ama keske ateşi beklemeden bir cay kaşığı calpol verseydin geçmiş olsun canım 
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
Hemşire ateş yapmaz demişti benimde ilk çocuğum bilgim yok pek
31 Mayıs 2022 (1,168 puan) yorumladı
İnşallah en kısa zamanda geçer ateşi bebisin ben kizima her aşıdan sonra ateşi çıkmadan bile veriridin şurup hemsiremiz söylemişti nolur nolmaz diye gecicektir canım üzülme
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
Teşekkür ederim :)
0 oy
31 Mayıs 2022 (343 puan) cevapladı
Hepatit b canlı aşı değildir. Genelde canlı aşılar ateş yapar. Ama diğer aşılar hiç ateş yapmaz diye bir şey yok. Her bebeğin bünyesi farklı elinizde bi ateş düşürücü bulundurun her aşıdan sonra, ne olur ne olmaz. Şimdi de ateş düşürücü verin korkmanıza gerek yok düşer ateşi 
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
İnşaAllah canım , vereyim bakalım
0 oy
31 Mayıs 2022 (1,093 puan) cevapladı
Canim asiya gitmeden once fitil verirsen iyi gelir annem bize hep ole yapardi atesimiz falanda cikmazdi
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
Aklımda olsun inşallah sağolun
0 oy
31 Mayıs 2022 (279 puan) cevapladı
Aşıdan olabilir canım geçmiş olsun.Benmde oğlum her aşı da ateşlenirdi.Üzerindeki kıyafetleri azaltın ensesine koltuk altına su değdirin baktınız düşmüyor calpol verin. 
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
Normale dönüyor gibi çok şükür, zıbınla bbırakmıştı m
0 oy
31 Mayıs 2022 (628 puan) cevapladı
Ateş düşürücü fitil varsa verebilirsin
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
Yok canım ihtiyaç olmamıştı hiç bulundurayım artık
31 Mayıs 2022 (628 puan) yorumladı
Evet iyi olur canım banada hemşire demisti şimdi nasıl melek iyimi
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
Daha iyi çok şükür azalıyor gibi ateşi
31 Mayıs 2022 (628 puan) yorumladı
İyi masallah
0 oy
31 Mayıs 2022 (1,605 puan) cevapladı
1 çay kaşığı calpol verebilirsin canım üzerini giydirme çok ateşi olursa atlet bez ile kalsın düşmezse 4 saatte bir ver ilacı çok geçmiş olsun iyi olur ins 
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
Teşekkür ederim, bu sefer de üşütücem diye korkuyorum, üstünü çıkardım zıbını ve alt pijamasıyla bıraktım daha rahatladı
0 oy
31 Mayıs 2022 (1,093 puan) cevapladı
Çıkmaz diyen aşıyı yapan ebe mi çünkü bütün aşıları yaparken ebeler anneli uyarır bir gün 3 gün neyse yılmayın bu gece ateş yapabilir korkmayın diye yani aşı ateş yapar ki zaten aşı nın amacı vucuda ölü veya yarı olü virüsü verir vücut bu viruse karşı antikor üretir ateş de vücudun savunma mekanizma dır beyin kendince biraz vücut isimi yüksltiyimde mikroplar ölsün der yani olması gereken doğal akış bu korkmayın kontrollü olun öyle havale geçirticek kadar yükselmez zaten en fazla 38 olur oda bir ateş düşürücü verin sakinlesin cocuk 
31 Mayıs 2022 (973 puan) yorumladı
Evet aşıyı yapana sordum bu aşı pek ateş yapmaz dedi, hiç çıkarsa şunu şunu yapın çıkabilir falan demedi, benimde ilk çocuğum böyle olunca telaş ettim ama şimdi daha iyi şükür
1 Haziran 2022 (1,093 puan) yorumladı
Aslında ölü aşı ateş yapmaz ama tabi bu senin çocuğunun bağışıklığı ilede alakalı olabilir benim oğlumda vurulan hiç bir aşı ateş yapmadı mesela ama işte bu bir kıstas değil zaten uzun süren bir ateş olmaz bir gece yükselir söner zamanla sende alışacaksın annesi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

1 aylık bebekte aşı sonrası ateş normal mi?
Evet, bebeklerde aşı sonrası hafif ateş görülmesi beklenen bir durumdur ve genellikle bağışıklık sisteminin aşıya yanıt verdiğinin göstergesidir. Aşıdan sonraki ilk 24-48 saat içerisinde görülen düşük dereceli ateş, vücudun aşı içeriğini tanımasıyla ilişkilidir. Ancak bebeğin ateşi 38 dereceyi geçiyorsa veya genel durumunda ciddi bir huzursuzluk varsa mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde aşı sonrası ateş kaç dereceye kadar normal kabul edilir?
Bebeklerde aşı sonrası koltuk altından ölçülen 37.5 ile 38 derece arasındaki sıcaklıklar genellikle normal kabul edilir ve endişelenmeye gerek yoktur. 38 derece ve üzerindeki ateş, yüksek ateş olarak değerlendirilir ve bu durumda bebeğin takibi daha dikkatli yapılmalıdır. Bebeğinizin ateşini doğru ölçmek için dijital termometreler kullanmalı ve ölçüm sonucunu takip ederek kaydedilmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşı olan bebeğin ateşi nasıl düşürülür?
Aşı sonrası ateşi olan bebeğin üzerindeki kalın kıyafetleri çıkarıp ince ve pamuklu giysiler giydirerek vücut ısısının düşmesine yardımcı olabilirsiniz. Bebeğinizi ılık bir ortamda tutmak ve bol bol emzirmek, sıvı kaybını önlemek ve ateşin dengelenmesi için oldukça önemlidir. Doktorunuza danışmadan asla ateş düşürücü ilaç kullanmamalı ve bebeğinize gereksiz müdahalelerden kaçınmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde aşı sonrası ateş ne zaman doktora gidilmeli?
Bebeğinizin ateşi 38 dereceyi aşıyorsa, ateşle birlikte sürekli ağlama, emmeme, halsizlik veya alışılmadık bir huzursuzluk durumu gözlemliyorsanız acilen bir doktora başvurmalısınız. Ayrıca ateşin 48 saatten uzun sürmesi veya aşı bölgesinde aşırı şişlik, kızarıklık ve sertlik gibi beklenmedik belirtiler gelişmesi durumunda sağlık kuruluşuna gidilmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde vücudun sadece belirli bölgelerinin sıcak olması ne anlama gelir?
Bebeklerde gövde ve kafanın sıcak, el ve ayakların soğuk olması durumu genellikle vücudun ısıyı merkezde toplama çabasıyla ilgilidir ve her zaman yüksek ateşi işaret etmeyebilir. Bebeğin dolaşım sistemi henüz olgunlaşma aşamasında olduğu için ekstremitelerdeki soğukluk normal kabul edilebilir. Yine de kesin bir değerlendirme için ateşin koltuk altından dijital bir derece ile ölçülmesi en sağlıklı yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 82 göst.
0 oy
0 cevap 49 göst.
0 oy
0 cevap 187 göst.

1,512,234 soru

24,666,637 cevap

367,027 kullanıcı

...