Hamilelikte tsh değerim düşük çıktı, ilaç kullanmalı mıyım?

0 oy
442 göst.
1 Haziran 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (393 puan) sordu
Arkadaşlar Kan testi verdim. Doktor troidimin normalden yavaş çalıştığını söyledi .ilaç başlayabiliriz dedi .hamilelikte kullanılabilir mi bunlar tedirgin oldum bu durumu yaşayanlar yazabilir mi?

8 Cevap

0 oy
1 Haziran 2022 (7 puan) cevapladı
Benimde öyle canım kullanıyorum başından beri gebeligimin asıl kullanmazsan tehlikeli olabilir Allah korusun
-Reklam-
0 oy
1 Haziran 2022 (411 puan) cevapladı
Canım hiç tedirgin olma o ilacın hiç bir zararı yok aksine icmezsen bebise zararı olabilir Allah korusun
0 oy
1 Haziran 2022 (79 puan) cevapladı
Ohoo bn o ilaci normal insanlardan fzla kuaniyorum 250 mg.o ilaclar olmasa bebeklerimiz zor yaşar ztn
0 oy
1 Haziran 2022 (2,459 puan) cevapladı
Benim çok düşüktü 0 a vurmuştu dahiliyeye gittim ilaç başlamadı 
0 oy
1 Haziran 2022 (628 puan) cevapladı
Benim de düşük çıktı doktor dahilye yönlendirdi  ultasyonla baktılar terkar test yaptilar ultasyon da bisey yok dedi korkulacak eğer yükselirse ilaç başlarız dusukte dahiliye ilaç vermiyormuş başka dahiliyenin başka bir bölümü bakıp ilaç veriyormuş 2 ay sonra terkar test yapicaklar yükselirse ilaç vereceklermiş
0 oy
1 Haziran 2022 (97 puan) cevapladı
Ben de kullanıyorum canım ilacın herhangi bir zararı yok zaten en düşük mg veriyor doktor kullanmamak daha riskli bebek için inşallah sağlıklı gebelik geçirirsin
0 oy
1 Haziran 2022 (395 puan) cevapladı
27 haftalık olucaz ilk haftalardan beri tiroit için ilaç kullanıyorum. Önce Dahiliyeye gittim orası endokrinolojiye yönlendirdi şimdi oradan devam ediyorum. Tiroit değerine göre ilacın dozu ayarlanıyor benim ki çok düşük mesela 25 mg ama daha fazla kullananlar var. İlaç zaten hamileler için üretilmiş bir ilaç. 
0 oy
1 Haziran 2022 (3 puan) cevapladı
Bende hamileliğimin başından beri kullanıyorum başta 25mg kullanıyordum şimdi 125 kullanıyorum bir sıkıntı olmadı olmazda bebeğin ve senin sağlığın için kullanman gerek hiç tereddüt etme kullan tehlikesi olsa zaten doktor vermez sana 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte TSH değerinin düşük olması bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte TSH değerinin düşük olması, tiroid bezinin normalden fazla çalıştığını (hipertiroidi) gösterebilir ve bu durum mutlaka doktor kontrolünde takip edilmelidir. Kontrol altına alınmayan tiroid düzensizlikleri bebek gelişimi üzerinde risk oluşturabileceği için hekiminiz gerekli görürse tedavi planı oluşturacaktır. TSH seviyelerinin gebelik haftasına uygun aralıklarda tutulması, hem annenin metabolizmasını düzenlemek hem de bebeğin sağlıklı gelişimini desteklemek adına kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid ilacı kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte kullanılan tiroid ilaçları, doktorunuz tarafından gebelik dönemindeki güvenilirliği kanıtlanmış dozlarda reçete edildiği sürece bebeğe zarar vermez. Aksine, tiroid hormon dengesizliğini tedavi etmek, düşük riskini azaltmak ve bebeğin beyin ile sinir gelişimini desteklemek için gereklidir. İlaç kullanmamak, dengesiz bir tiroid seviyesinin yaratacağı risklerden daha tehlikeli olabileceği için reçete edilen tedaviyi düzenli uygulamak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tiroid ilacı kullanmaya ne zaman başlanır?
Gebelikte tiroid ilacı tedavisine, yapılan kan testlerinde TSH, serbest T3 ve serbest T4 değerlerinin gebelik haftasına göre belirlenen referans aralıklarının dışında çıkması durumunda hemen başlanır. Doktorunuz, tiroid hormonlarınızın bebeğin gelişimini etkilememesi için en kısa sürede uygun dozu ayarlayacaktır. İlacın etkisini göstermesi için genellikle sabah aç karnına ve her gün aynı saatte alınması önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte TSH yüksekliği veya düşüklüğü nasıl tedavi edilir?
Hamilelikte TSH seviyelerindeki anormallikler, genellikle endokrinoloji uzmanları tarafından belirlenen tiroid hormon ilaçları ile tedavi edilir. Tedavi süreci, kan değerlerinizin düzenli aralıklarla takip edilmesine ve değerlerin gebelik dönemine özgü hedeflenen aralıkta tutulmasına dayanır. İlaç dozları gebeliğin ilerleyen haftalarında vücudun değişen ihtiyaçlarına göre doktor tarafından yeniden düzenlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde tiroid testi sonuçları kaç olmalıdır?
Gebelik döneminde TSH değerleri, gebeliğin ilk, ikinci ve üçüncü trimesterine göre farklı referans aralıklarına sahiptir. Genellikle ilk trimesterde TSH seviyesinin 0.1 ile 2.5 mIU/L arasında olması beklenir, ancak bu değerler laboratuvar standartlarına göre değişebilir. Doktorunuz, sizin kan değerlerinizi kendi gebelik haftanızın normalleri ile karşılaştırarak tedavinin gerekli olup olmadığına karar verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 643 göst.
25 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Kz (90 puan) sordu
0 oy
2 cevap 249 göst.
7 Şubat 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Anncikk (102 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,578 cevap

366,955 kullanıcı

...