Amniyosentez yaptırırken nelere dikkat etmeliyim?

0 oy
2,342 göst.
2 Haziran 2022 Hamilelikte Testler kategorisinde (112 puan) sordu
Sabah 8de gidip amniyosentez yaptıracağım. Gergin ve biraz korkar durumdayım. Ne gibi hazırlıklar yapmalıyım? Yaptıran anneler tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim
Gebelik haftası 22

8 Cevap

0 oy
2 Haziran 2022 (551 puan) cevapladı
Bi hazırlık yapmana ve korkmana gerek yok canım. İğne vuruluyomuş gibi bi ağrısı oluyo çok çok az. 3 4 dakikalık bi işlem zaten. Sonrasında 2 gün istirahat etmen bol su içmen ve doktorun verdiği antibiyotiği aksatmadan içmen lazım. Riski binde bir zaten korkma hiç. 
2 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
Evet bana da tok gel tansiyonun düşmesin dedi doktor. Çok sevindim sizin adınıza da. İnşallah yarın benim de öyle geçer şimdi okuyup araştırdıkça daha çok stresleniyorum
2 Haziran 2022 (33 puan) yorumladı
Hiç stres yapma canım benim de başımdan geçti için rahatlasın diye söylemiyorum doğrusu neyse onu söylüyorum hiç korkulacak stres yapılacak bişey yok Allahın izniyle Insallah sonuçlarımız da güzel çıkar benim on sonuç temiz çıktı çok şükür şimdi asıl sonuçları bekliyorum seninde temiz çıkacak İnşallah
2 Haziran 2022 (33 puan) yorumladı
Bide canım sana neden amniyosentez önerdiler ne demişti doktor
2 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
Amin inşallah asıl sonuçlar da temiz çıkar. Bebeğimin göbek kordununda tek arter tek ven varmış ve kalbinde delik var. Doktor o yüzden istedi
3 Haziran 2022 (33 puan) yorumladı
Anldm canm İnşallah bişey cikmaz sağlıcakla alırsın kucağına bebegini
-Reklam-
0 oy
2 Haziran 2022 (279 puan) cevapladı
Sorn çıkarsa sonlandrcakmısın neden yaptıyosn biri binde bir demis hiçte öyle degil yüzde 70kadr yüksek bir oranla tehlikesi var 
4 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
Artık fetal dna yaptıramam amniyosentez yaptırdım dedim zaten. Hala düşük riski var deyip beni neden üzmeye çalışıyorsunuz anlamadım! Çok şükür iyi geçti doktorum perinatoloji uzmanı ve başarılı geçtiğini söyledi gayet iyiyim dün çok rahat uyudum allaha şükür. İnşallah sorunsuz geçer de ben de buradan olmak isteyen anneleri desteklerim.
4 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
İsteği dışında bebek ölse ve anne vicdan azabı çekse çok sevineceksiniz sanırım! O kadar ayıp ve günah ki şu yazdığınız!!! Çok yazık.
4 Haziran 2022 (305 puan) yorumladı
Sende bişey olmadı diye onda da olmayacak diye bısey mi var . Risksizi varken neden risk alsın . Ulan senin doktorun kim Allah aşkına ben Ankara'da op.dr çiğdem güler ve aşkın gülere gidiyorum Ankara'nın en iyi hatta Türkiye genelinde en iyi kadın doğum uzmanlarından boş yapma !
4 Haziran 2022 (305 puan) yorumladı
Seni üzmek değil niyetimiz inşallah bişey olmaz diyoruz zaten dimi ? Senin bebeğine Allah korusun bişey olsa biz niye sevinelim heleki ben bı düşük yapmışım ikinciye hamileyim . Senin kadar üzülürüm emin olabilirsin . Sadece şunu demeye çalışıyoruz yani risk almasaydin keşke
10 Haziran 2022 (11 puan) yorumladı
Kesinlikle bende anbiyosentez yaptırdım 3 hafta önce dediğiniz gibi eğer fetal yaptırıp sonuç kötü gelseydi anbiyosentez tekrar istenecekti buda benim için zaman kaybı olacaktı fetal da yanılma payı var fakat anbiyosentez de %99.9 sonuç veriyor
0 oy
2 Haziran 2022 (104 puan) cevapladı
Canım amniyosentez yerine fetal dna yaptırsan daha ii olmaz mı bebegi riske atmamış olursun benim doktorum kesinlikle amniyosentez yaptırma fetal dna yaptır demişti ben fetal dna testi yaptırdım Allah yardımcın olsun inşallah
2 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
Fetal dna riskli gelirse yine de amniyosentez yaptırmanız gerekecek o yüzden direkt amniyosentez yaptırın dedi doktor. Allah razı olsun teşekkür ederim
2 Haziran 2022 (104 puan) yorumladı
O kadar detaylı bilmiyorum canım ben hakkınızda hayırlısı olsun inşallah iyi haberler alırsın
0 oy
2 Haziran 2022 (343 puan) cevapladı
Gerginliğin ve korkun ya bi sorun çıkarsa diye galiba peki bi sorun olursa sonrasında ne yapacağınızı kararlaştırdınız mı canım 
2 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
Test kötü sonuçlu çıkarsa diye diyorsunuz sanırım. Bebeğimin hayatına son vermeyi düşünmüyorum onu içimde hissetmek çok güzel ama eğer bir hastalığı varsa önceden tedavi edilebilme ihtimali varmış ve benim kendimi doğuma kadar buna hazırlamam hem bebeğim hem benim için çok iyi olacak. Kendime stres yapmamaya çalışıyorum ama eşim de ben de içten içe eriyor gibiyiz. Allaha sığınıyorum inşallah iyi geçer
2 Haziran 2022 (429 puan) yorumladı
Ben de tıpatıp aynı düşüncelerle yaptırdım , bilmeden etmeden konuşan çok olur. İnşallah sonuclariniz temiz çıkar dua ediyorum sizin için:)) sağlıkla güzel bir hamilelik geçirip her açıdan sağlıklı yavrunuzu zamanında kucağınıza alırsınız inşallah. Bu arada tek doktora güvenmeyin,  ben kendim doğuda bir ilde üniversitede çalışıyorum,  kendim Hacettepe mezunuyum kafam rahat etmeyince hemen kendi hocalarıma geldim . İyi ki de gelmişim,  size tavsiyem kafanız karışırsa Hacettepeye bir başvurun
2 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
Ben de en iyi doktor olduğu söylenen profa geldim inşallah sorunsuz geçer. Çok ama çok mutlu oldum desteğiniz için teşekkür ederim.
0 oy
2 Haziran 2022 (292 puan) cevapladı
Hiç önermiyorum yaptrms biri olarak işlem sonrası bebeğimin suyunda azalma oldu 3hafta olmadan kaybettim bebeğimi
2 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
Başınız sağ olsun çok üzücü. Perinatoloji doktoruna mı gittiniz kadın doğum doktoruna mı?
2 Haziran 2022 (292 puan) yorumladı
Perinatoloji yonlendriyo
2 Haziran 2022 (292 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
0 oy
2 Haziran 2022 (667 puan) cevapladı
Geçen hafta yaptırdım canım bende. Korkulan birşey yok dr iyiyse ne ağrı ne şancı hiç birşey hissetmiyorsun. Giyecegin pantolonun beli bol olsun karnını sıkmasın işlemden sonra. Bana amniyosentezden önce antibiyotik iğne vurdular ayrıca bi antibiyotik içmemiştim. Soracağın birşey olursa cevaplarım. Bu hafta ön sonucum temiz çıktı inşallah senin de temiz çıkar.
2 Haziran 2022 (667 puan) yorumladı
Benim ikili  taramam kötü gelmişti üçlü taramanın sonucunda da risk çıkarsa yaptıracağım diye karar vererek gitmiştim. Malesef ki o da riskli çıktı sordular bugün yapalım mi diye bende tamam zaten kararımı verdim ona göre geldim demistim. Ama içim rahattı gerçekten de birşey çıkmayacağını düşünerek geçirdim günleri. Uyu güzelce hiç birşey cikmayacak sadece içimiz rahat etsin diye yaptırıyoruz öyle düşün.
2 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
Amin allah razı olsun çok teşekkür ederim
3 Haziran 2022 (667 puan) yorumladı
Canım nasıl geçti nasilsin
3 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
Gece o kadar kötü geçti ki benim için kabuslarla doluydu uyuyamadım sabah gittim ve çok şükür iyi geçti çok rahatlamış hissediyorum. Sıvı sızması ve kan vs hiç gelmedi inşallah gelmez de. Sorduğun için çok teşekkür ederim
3 Haziran 2022 (667 puan) yorumladı
Rica ederim çok geçmiş olsun. Hayırlı sonuçlar gelir inşallah
0 oy
2 Haziran 2022 (429 puan) cevapladı
Şehir dışında yaptıracaksaniz o gün yaptırdığınız yerde konaklayin,  hiç iş yapmayın kesinlikle.  Ertesi gün işiniz varsa izin alın gitmeyin. Ağrı oluyor ama hareket etmeyin doktorunuza güvenin kesinlikle o ne diyorsa ağzından çıkan her şeyi yapın 
2 Haziran 2022 (112 puan) yorumladı
Bulunduğum şehirde yaptıracağım ve şu an çalışmıyorum evdeyim. Teşekkür ederim
2 Haziran 2022 (429 puan) yorumladı
Ben 6 saatlik yola gidip gelmiştim dedim öyleyse uyarayım
0 oy
5 Temmuz 2022 (298 puan) cevapladı
Amniyosentez nasıl geçti ? Sonrasinda neler yasadiniz? Sonucunuz nasil geldi ? İnsallah iyidir. 

Ben bugün yaptıracağım. Herkes bir şey söylüyor. Yakın çevremde sen bebeğine nasıl kiyacaksin? Aldiracak mısın ki niye yaptiriyorsun? diyorlar. Zaten sitresliyim ayrıca bu insanlar kendini kötü hissettiriyor. İnsan bebeğine kıyar mı? Hiç anne olmasa bile.

Kromozomal hastalık(down sendromu ...) riski çokmuş. 3lu test riskli çıktı. Yaptırmak isteme sebebim ise Allah korusun kromozomal bir rahatsızlığı varsa kendimi psikolojik olarak hazirlamak. Tedavisinin olmadığını biliyorum. Sadece destek (egitim desteği, sosyallesmesini saglamak, fizyoterapi aldirmak gibi) alıp çocuğu topluma uyumlu, kendine yetebilen, meslek hayatı olan bir birey haline getirebilirim. 
25 Eylül 2022 (172 puan) yorumladı
Bende yarın amniyosentez yaptircam , Allah hepimizin yardımcısı olsun,benim testlerde bisey çıkmadı sadece bagirsakta parlaklık gördü
25 Eylül 2022 (172 puan) yorumladı
Amniyosentez yerine fetal dna testi yapsak dedim o da tarama testi dedi tanı testi değil dedi bana. Nifti dediğiniz fetal dna mi başka bi test mi
25 Eylül 2022 (193 puan) yorumladı
Merhaba ben 5-6 doktordan görüş aldım nift için ve bana pek çoğu niftin 2li 3lü 4lü testlerle karşılatırılamayacağı verdiği sonucun kesin doğru sonuç verdiğini söyledi. Amniyosentezden korkuyor yada riske hiç atmak istemiyorsan nift yaptır dedi.
25 Eylül 2022 (298 puan) yorumladı
Zeynep hanım, doğru diyorsunuz. Nift tanı testi değil. Tarama testi. Doktorum da git amniyosentez yaptır dedi.
Başka gittiğim doktor ayrıntılı ultrasonla baktı. 18 haftalıktı bir şey yok dedi. Sonra nift yaptırdık. Nerdeyse yüzde yüz bebeğinde bir şey yok diye bilirim. Ama bebeğin çok küçük 22. haftada ücretsiz muayene yapalım dedi. Gittik. Gözün aydın bebeğinde bir şey yok dedi.
Karar sizin.
25 Eylül 2022 (112 puan) yorumladı
Amniyosentez yaptırabilirsiniz korkulacak bişey yokmuş doktor dikkatli olduğu sürece endişe etmeyin başka testlerle uğraşmayın direkt kesin sonuç amniyosentez

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Amniyosentez işlemi öncesinde yapılması gereken hazırlıklar nelerdir?
Amniyosentez işlemi öncesinde özel bir diyet veya açlık gerekmemektedir, ancak işlemin yapılacağı gün rahat kıyafetler giymeniz önerilir. İşlem öncesi doktorunuza kullandığınız ilaçları, özellikle kan sulandırıcıları mutlaka bildirmelisiniz. İşlem sırasında mesanenizin dolu olması gerekip gerekmediğini doktorunuzdan teyit edin, genellikle boş mesane ile yapılması tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Amniyosentez işlemi sırasında acı veya ağrı hissedilir mi?
Amniyosentez işlemi sırasında hissedilen ağrı, genellikle kan aldırma veya rutin bir iğne batması seviyesindedir. İşlem sırasında karın bölgesine lokal anestezi uygulanmaz çünkü iğne girişi oldukça hızlıdır. İşlem süresi yaklaşık 1-2 dakika sürer ve çoğu anne adayı bu süreci hafif bir baskı veya batma hissi olarak tanımlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Amniyosentez sonrası evde nelere dikkat etmeliyim?
Amniyosentez sonrasında ilk 24-48 saat boyunca ağır kaldırmaktan, fiziksel zorlanmalardan ve egzersizden kaçınmanız büyük önem taşır. İşlem günü ve ertesi gün mümkün olduğunca dinlenmeniz, ani hareketlerden uzak durmanız önerilir. Ayrıca hafif lekelenme veya kramp normal kabul edilebilir; ancak şiddetli ağrı, ateş veya su gelmesi durumunda vakit kaybetmeden doktorunuza ulaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Amniyosentez sonucunda genetik sonuçlar ne zaman çıkar?
Amniyosentez sonucunda genetik analizlerin çıkması, uygulanan yönteme göre değişiklik gösterir. Hızlı sonuç veren FISH veya microarray yöntemleri genellikle 3 ila 5 iş günü içerisinde sonuç verirken, detaylı karyotip analizi (kültür yöntemi) sonucunun çıkması 2 ila 3 haftayı bulabilmektedir. Sonuçların laboratuvar yoğunluğuna göre değişebileceğini unutmayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Amniyosentez sonrası enfeksiyon riski nasıl önlenir?
Amniyosentez sonrası enfeksiyon riskini en aza indirmek için işlem bölgesinin temiz tutulması ve doktorunuzun önerdiği süre boyunca banyo yapmamanız önemlidir. İşlem sırasında steril koşullar sağlandığı için enfeksiyon gelişme ihtimali oldukça düşüktür. Yine de ateş yükselmesi veya işlem bölgesinde aşırı kızarıklık gibi belirtiler görürseniz hemen tıbbi destek almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 360 göst.
0 oy
0 cevap 319 göst.
0 oy
0 cevap 224 göst.

1,512,481 soru

24,669,765 cevap

367,193 kullanıcı

...