36 haftalık gebelikte bebeğim kanala girmiş, sancım var mı?

0 oy
358 göst.
2 Haziran 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (32 puan) sordu

imagekızlar dün 33 haftalik olan nst sonucumu paylaşmıştım burada buda bugünkü 36 hafta 4 günlük olan sancim varmi doktorum haftasını beklemez dedi kafasi dönmüş kanala girmiş 

Gebelik haftası 36+5

2 Cevap

0 oy
2 Haziran 2022 (1,475 puan) cevapladı
Bunu söyleyen doktor sancin olup olmadığını da söylemiştir heralde...
2 Haziran 2022 (1,494 puan) yorumladı
:)))) Sancısı yok bu arada doktor söylemiştir
-Reklam-
0 oy
2 Haziran 2022 misafir cevapladı
Net ters atmışsın ayrıca da sancım yok.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık gebelikte bebeğin kanala girmesi doğumun başladığı anlamına mı gelir?
Bebeğin kanala girmesi doğumun yaklaştığının önemli bir göstergesi olsa da doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmeyebilir. Birçok anne adayı, bebek kanala girdikten sonra birkaç hafta daha gebeliği sürdürebilir. Ancak doktorunuz sancı durumunu ve rahim ağzındaki değişiklikleri takip ederek doğumun ne kadar yakın olduğunu klinik muayene ile en doğru şekilde belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkması doğumun başladığını mı gösterir?
NST sonucunda sancı çıkması, rahim kasılmalarının başladığını gösterir ancak bu her zaman aktif doğum eyleminin başladığı anlamına gelmez. Eğer kasılmalar düzenli, şiddetli ve sık aralıklarla gelmiyorsa bunlar 'yalancı sancı' veya 'hazırlık sancısı' olabilir. NST verileri tek başına yeterli değildir; doktorunuzun yaptığı vajinal muayene ile rahim ağzındaki açılma ve incelme durumu doğumun başlaması için belirleyicidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin kanala girmesi kaçıncı haftada gerçekleşir?
Bebeğin kanala girmesi genellikle 36. ve 38. haftalar arasında gerçekleşir ancak bu durum her gebelikte farklılık gösterir. İlk gebeliklerde bebek daha erken dönemde kanala yerleşebilirken, sonraki gebeliklerde doğum sancıları başlayana kadar bebek kanala girmeyebilir. 36 haftalık bir süreçte bebeğin kanala girmiş olması, vücudun doğuma hazırlandığının doğal bir işaretidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı değerleri kaç olmalıdır?
NST cihazındaki sancı değerleri, hastanenin kullandığı cihazın kalibrasyonuna göre 0 ile 100 arasında değişen bir skalada ölçülür. Önemli olan rakamsal değerden ziyade, sancıların frekansı ve ritmidir; yani sancıların birbirini ne kadar sürede takip ettiği ve şiddetidir. Hafif düzeydeki dalgalanmalar normal kabul edilirken, 60-80 ve üzeri değerlerdeki düzenli kasılmalar aktif doğum sancısı olarak değerlendirilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte doktor neden erken doğumdan bahsedebilir?
Doktorlar 36. haftadan sonra bebeğin kanala girmesi, rahim ağzında açılma veya düzenli sancıların varlığı gibi durumlarda gebeliği yakından takip ederler. 37. hafta tamamlandığında gebelik 'term' (zamanında) kabul edilir, bu nedenle 36. haftada görülen belirtiler doktorunuzun sizi daha sık kontrole çağırmasına veya olası bir erken doğum hazırlığı yapmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 572 göst.
17 Mart 2021 Doğum kategorisinde Gul can 3 (66 puan) sordu
0 oy
0 cevap 212 göst.
0 oy
1 cevap 215 göst.

1,512,242 soru

24,666,721 cevap

367,038 kullanıcı

...