25 haftalık gebeyim göğüs kafesimde bebek baskısı normal mi?

0 oy
465 göst.
7 Haziran 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,334 puan) sordu
Kizlar kaç gündür doğru düzgün oturamiyorum iki göğsümün arasında bazen birşey var gibi oraya çıktığı gibi bebek arkaya doğru uzanmazsam rahat olamıyorum sordum eltilerime bebek tır dedi normalmi 25 haftaligim
Gebelik haftası 25

1 cevap

0 oy
7 Haziran 2022 (88 puan) cevapladı
Aynen bebektir o 38. Haftanın içindeyiz çok şükür hala aynısını yapar çocuğum oturmama izin vermez poposunu koyar oraya illaki arkama yaslanmam gerekir yada ayaklarıyla kaburgalarimi tekmeler genellikle uzanıyorum bunu yazarken bile durumumuz aynı
7 Haziran 2022 (88 puan) yorumladı
Amin inşallah normal doğum olacak Allah izin verirse şuan gelse doğum olurda Perşembe günü randevumuz var doktor 39 yada 40ta doğumu planlayalim dedi şekerim olduğu için aslında şeke değerleri çok iyi kilosu suyu da çok iyi sadece insulin kullanıyorum diye beklememize gerek yok dedi ya kendisi gelecek yada doktor sanırım suni ile başlayacaklar doğumu Perşembe günü belli olacak inşallah
7 Haziran 2022 (156 puan) yorumladı
Hadi hayırlısı olur  bı avazda kurtulursun ins bana daha 15 gün sonrasına kontrole gel dedi büyük bı ihtimalle benimkini beklerler kendi sancı mı benim bebişim biraz zayıf kalmış belki kilo alır diye bekleyecek olmazsa beni de suniyle dogurtacak Allah'ın izniyle
7 Haziran 2022 (88 puan) yorumladı
Normalde haftada bir cagiriyolar bu haftalarda size neden 15 gün sonra gel dediler ki acaba Allah yardımcımız olsun sağ salim hepimiz sağlıklı bir şekilde kucağımıza alalım inşallah Rabbim çok bekletmesin inşallah
7 Haziran 2022 (156 puan) yorumladı
Aynen bende hafta da bir biliyordum ama 15 gün diyince şaşırdım dediği tarihte tam benim uygulama yazan doğum tarihime denk geliyor belki de o gün bakar açılma felan varsa yatış yapar dediğin gibi ins çok bekletmez valla artık ne uyuyabiliyorum nede başka birşey yalancı sancılarım çok oluyor ins bı önce sağ salim kurtuluruz canım
7 Haziran 2022 (88 puan) yorumladı
Aynen bende de durumlar öyle özellikle ödem sorunu fazlalaştı ayaklarım şiş aşırı hemde tuz kullanmıyorum ve hamileliğimin başından beri diyet yapıyorum ona rağmen eller ayaklar mahvediyor beni inşallah tez zamanda sancı falan gelirde biter herşey inşallah
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

25 haftalık hamileyim göğüs kafesi ağrısı neden olur?
25 haftalık gebelik döneminde göğüs kafesi ağrısı, büyüyen rahmin diyaframa baskı yapması ve bebek hareketlerinin kaburga bölgesine temas etmesi nedeniyle sık görülür. Bu ağrı genellikle bebeğin pozisyonuna bağlı olarak gelişir ve vücut ağırlık merkezi değiştikçe şiddetlenebilir. Rahatlama sağlamak için dik oturmaya özen göstermek, yastık desteğiyle yan yatmak ve doktorunuza danışarak uygun esneme hareketleri yapmak oldukça faydalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kaburga altında bebek baskısı nasıl geçer?
Hamilelikte kaburga altında hissedilen bebek baskısını azaltmak için en etkili yöntem, vücudun üst kısmını hafifçe arkaya yaslayarak veya yan yatarak bebeğin baskı yaptığı bölgeyi rahatlatmaktır. Gün içerisinde dik duruşu korumak ve uzun süre aynı pozisyonda kalmamak baskının dağılmasına yardımcı olur. Eğer ağrı çok şiddetliyse, ılık duş almak veya doktor onayıyla güvenli gebelik egzersizleri yapmak bölgedeki kas gerginliğini hafifletebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
25 haftalık gebelikte bebek hareketleri göğüs kafesine neden vurur?
25 haftalık gebelikte bebek hareketlerinin göğüs kafesine vurması, bebeğin boyunun uzaması ve rahim içindeki alanın daralması sonucu oldukça normal bir durumdur. Bebekler bu dönemde pozisyon değiştirdikçe ayakları veya elleri ile kaburga kemiklerine baskı uygulayabilirler. Bu durum bebeğin sağlıklı geliştiğini ve aktif olduğunu gösterir, ancak şiddetli ve geçmeyen ağrılarda mutlaka doktorunuza danışarak durumunuzu kontrol ettirmeniz önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kaburga ağrısı ne zaman geçer?
Gebelikte yaşanan kaburga ağrıları, genellikle doğum yaklaştığında bebeğin başının aşağıya doğru inmesiyle yani 'angajman' sürecinde kendiliğinden azalır veya tamamen geçer. 25. haftadan sonra bebeğin büyümesiyle ağrı artabilir ancak gebeliğin son haftalarına doğru bebek aşağıya indikçe diyafram ve kaburga üzerindeki baskı belirgin şekilde hafifler. Bu süre zarfında düzenli dinlenmek ve doktorunuzun tavsiye ettiği gebelik egzersizlerini uygulamak süreci kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
25 haftalık gebelikte kaburga ağrısı için ne zaman doktora gidilmeli?
25 haftalık gebelikte hafif kaburga ağrıları normal kabul edilse de, ağrıya eşlik eden nefes darlığı, şiddetli karın ağrısı, vajinal kanama veya ateş gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır. Ayrıca, ağrının sürekli olması ve dinlenmekle geçmemesi durumunda doktorunuzun bebeğin pozisyonunu ultrasonla kontrol etmesi, olası diğer sağlık sorunlarının elenmesi açısından büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,747 soru

24,673,323 cevap

367,392 kullanıcı

...