Gebelikte ilk 3 ayda 1 kilo aldım, normal mi?

0 oy
2,304 göst.
10 Haziran 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (46 puan) sordu
kızlar kaç kilo aldınız ben ilk 3 ayda 1 kilo almışım 58 dim 59 olmuşum fazla kilo almak istemiyorum
Gebelik haftası 14+3

35 Cevap

0 oy
10 Haziran 2022 (315 puan) cevapladı
Ben 59 ile hamile kaldım 84 ile dogum yaptım  tam tamına 25 kilooo haha ama hiç takmadım dogumdan 2 Ay sonra diyetsiz 18 kg gitmişti bile ...
-Reklam-
0 oy
10 Haziran 2022 (258 puan) cevapladı
60 kilo hamile kadim 4 kilo aldim 16 hafta lik
0 oy
10 Haziran 2022 (1,035 puan) cevapladı
29 haftaligim 17 kilo almışım ya
10 Haziran 2022 (6 puan) yorumladı
Bende siizin yolunuzdan gidiyorum  24.hafta 11kilo
10 Haziran 2022 (1,035 puan) yorumladı
Dikkat etmek gerek ama bende şekerde cıktı yemek yemesem  kötü oluyorum allahım yardımcımız olsun  bugün tansiyonum  7 ye 5 ti çok kötüydüm
0 oy
10 Haziran 2022 (86 puan) cevapladı
33.haftadayım 7 kilo aldım 
0 oy
10 Haziran 2022 (564 puan) cevapladı
Ben 63 kilo ile hamile kaldım ilk dört ayda 57 ye düştüm bulantılar yüzünden. Şimdi 32 haftalık hamileyim 72 kilo oldum 
0 oy
10 Haziran 2022 (1,121 puan) cevapladı
35+3 10 kilo aldım canım 
0 oy
10 Haziran 2022 (717 puan) cevapladı
68 ile hamile kaldım 93 kiloyla doğuma girdim 29 gündür doğum yaptım güncel kilom 76
0 oy
10 Haziran 2022 (1,302 puan) cevapladı
Toplamda dokuz kilo aldım acılmam başlamış iki güne doğuracam şuan sancılarımı cekiyorum
0 oy
10 Haziran 2022 (334 puan) cevapladı
Canım benim ilk 4 ayda 12 kilo verdim 64 den 52 kiloya düştüm..şimdi 62 kiloyum canım Doğum yapacam verdimi alamadım daha
0 oy
10 Haziran 2022 (18 puan) cevapladı
35+4  toplam 10 kg aldım 
0 oy
10 Haziran 2022 (6 puan) cevapladı
24.haftam 11 kilo
0 oy
10 Haziran 2022 (197 puan) cevapladı
37+1iz.27 kilo aldım ama çoğuuu ödem. 50 kilo ile pozitifi gördüm. Büyük ihtimalle doğurduktan 1 ay sonra felan 50 kilodan daha da zayıf olurum
0 oy
10 Haziran 2022 (108 puan) cevapladı
1 kilo aldım sadece
0 oy
10 Haziran 2022 misafir cevapladı
Hamileliğim boyunca 8 kilo aldım şu an 35+1'im 20den sonra iştah açılıyor canım. Şu an yememek için kendimle savaş veriyorum. Doktor her ay 1 kilo al dedi. Ona uymaya çalışıyorum. 
0 oy
10 Haziran 2022 (235 puan) cevapladı
15 kilo verdim gebelikte hep kilo veriyom ilkinde 70 kilodan 60 a düşmüştüm bundada öyle malasef kan degerlerimde sorun var dogumdan sonra alıyom ne kadar ilaç kullansamda boş inşallah bunda almam dogumdan sonra 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte ilk 3 ayda kaç kilo almak normal kabul edilir?
Gebelikte ilk 3 ay yani ilk trimester döneminde sağlıklı bir hamilelik için toplamda 0,5 ile 2 kilogram arasında kilo alımı normal kabul edilir. Bazı anne adayları mide bulantısı veya iştahsızlık nedeniyle bu dönemde kilo almayabilir hatta kilo verebilir, bu durum genellikle bebeğin gelişimi üzerinde olumsuz bir etki yaratmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelik boyunca toplam kaç kilo almak idealdir?
Hamilelik boyunca alınması gereken toplam kilo, hamileliğe başlangıç kilonuza ve beden kitle indeksinize göre değişiklik gösterir. Normal kiloda bir anne adayı için ideal toplam kilo artışı 11 ile 16 kilogram arasındadır. Zayıf başlayanlar için bu miktar 18 kiloya kadar çıkabilirken, kilolu başlayanların süreci 7 ile 11 kilogram artışla tamamlaması önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte hızlı kilo almamak için nasıl beslenmeliyim?
Gebelikte gereksiz kilo alımını önlemek için boş kalori içeren şekerli ve hamur işi gıdalardan kaçınarak protein, lif ve sağlıklı yağ ağırlıklı beslenmelisiniz. Öğünlerinizi küçük porsiyonlara bölerek gün içine yaymak, kan şekerinizi dengede tutar ve gereksiz acıkma krizlerinin önüne geçerek kontrollü bir şekilde kilo almanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kilo alımı hangi aylarda hızlanır?
Hamilelikte kilo artışı genellikle ikinci trimesterin ortalarından itibaren hız kazanmaya başlar. Bebeğin büyümesi, kan hacminin artması ve amniyotik sıvının çoğalmasıyla birlikte 20. haftadan sonra haftalık ortalama 400-500 gram civarında bir artış yaşanması beklenen ve sağlıklı bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde kilo almamak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte hiç kilo almamak veya kilo vermek, bebeğin ihtiyaç duyduğu besinleri alamamasına neden olabileceği için risklidir. Özellikle ilk aylarda yaşanan hafif kilo değişimleri normal olsa da, ikinci ve üçüncü trimesterde bebeğin sağlıklı gelişimi ve doğum ağırlığı için düzenli ve kontrollü bir şekilde kilo alımı büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
87 cevap 3,745 göst.
21 Ağustos 2022 Hamilelikte Beslenme kategorisinde Kubranurrrr (81 puan) sordu
0 oy
71 cevap 3,905 göst.
0 oy
32 cevap 2,030 göst.

1,512,202 soru

24,666,196 cevap

366,986 kullanıcı

...