Tiroid değerlerim yüzünden adet olamıyor olabilir miyim?

0 oy
761 göst.
14 Haziran 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (129 puan) sordu

Kızlar adet olamıyorum lekelenme akıntı şeklinde oluyor ve troidim bu sekılde cıkmıs sebebı o olabılır mi cok halsızım ve karamsar

image

7 Cevap

+1 oy
14 Haziran 2022 (2,817 puan) cevapladı
Çok yüksek acilen ilaca başlaman gerek benim hamileliğimin 4. Haftasında tesbit edildi tsh 6 çıkmıştı doktor hemen tedaviye başlattı şuan normale döndü
14 Haziran 2022 (129 puan) yorumladı
Gidicem dahiliyeye sağolun
-Reklam-
0 oy
14 Haziran 2022 (97 puan) cevapladı
Değerin biraz yüksek çıkmış canım ilaç tedavisiyle kontrol alyına alabilirsin. Tiroit dediğin belirtileri gösterir kilo falan da yapabilir umutsuzluk verebilir ilacı kullanınca daha enerjik olursun hem en azından gebelik öncesi tiroit değerinin düşük olması daha sağlıklı zaten yükseleceği için
14 Haziran 2022 (129 puan) yorumladı
Kilo verıyorum beslenme düzenım cok bozuk omu yaptı acaba
14 Haziran 2022 (97 puan) yorumladı
Olabilir canım tiroit bedenimizi en çok etkileyen hormonlardan birtanesi biraz üzerine düşmelisin herhangi bir sıkıntı olmaması için umarım değerin normale düşer
0 oy
14 Haziran 2022 (4 puan) cevapladı
Tiroid sınırı 2.5 ve tiroid değerimiz bu değerin altında olmalı seninki yüksek çıkmış. Bende aynı sorunu yaşadım benim değerim 19 du. Bir aydır ilaç kullanıyorum 2 bin altına düştü. Endokrinden randevu alıp muayene olman lazım 
14 Haziran 2022 (129 puan) yorumladı
Sizinki baya bi yüksekmıs dahılıyeden aldım ama ?
0 oy
14 Haziran 2022 (112 puan) cevapladı
Bende 2 aydir troid hapi kullaniyorum. Dusmeye basladi cok sukur. Hemen dahiliye doktoruna gitmelisin.
0 oy
14 Haziran 2022 (319 puan) cevapladı
Çok yüksek. Tiroid bebeğin zekasını etkiliyor lütfen hemen ilaca başlayın
0 oy
14 Haziran 2022 (527 puan) cevapladı

Gebeliğimi ilk öğrendiğimde değerimiz hemen hemen aynıydı 2.5 aydır ilaç kullanıyorum düştü bile istenilen değere hiç sıkıntı yapmayın ❤️

14 Haziran 2022 (129 puan) yorumladı
Col yorgunluk miskinlik var üzerimde hap içince gecermı
14 Haziran 2022 (527 puan) yorumladı
Geçer kuzum ❤️ bende de sinir yapıyor
0 oy
14 Haziran 2022 (1,168 puan) cevapladı
Yüksek çıkmış çanim benimde 7 üzeri çıkmıştır endokrinoloji bölümüne gönderdi doktorum ilaç alıyorum hala düzene giriyor 
14 Haziran 2022 (72 puan) yorumladı
Fazla hafife alma derim , baya yüksek çıkmış. Ben ilk bebeğimi kayb etdim sorun tsh değeri yüksekliği görüldü. Bende3. 84 oımşdi. Bebeğim iyi gelişmedi ve kalbi durdu. Şimdi yeniden hamileyim değer aynı neredeyse eutirox 50,hafta sonlarıda 75 dozlarnı içiyorum.
14 Haziran 2022 (1,168 puan) yorumladı
Yok hafife aldığımdan değil ben tiroit yüzünden 4 sene hamile kalmadan doktor kontrolünde olmak lazım onu söylemek istiyorum hamilelik sürecinde hep doktor lardaydim 4 senedir ilaç kullanıyorum doktorumda dedi şuan herşey yolunda ama sürekli ilaç kullanmam gerekecek tabi:(
14 Haziran 2022 (72 puan) yorumladı
Evet maalasef((inşAlla yoluna girer canım
14 Haziran 2022 (1,168 puan) yorumladı
Amin canım inşallah sürekli ilaç kullanmakta ayrı bir dert  gerçekten tamam iyim şükür ama sürekli ilaç kullanmak çok üzücü gerçekten:)
14 Haziran 2022 (72 puan) yorumladı
Gerçektende öyle Allah beterinden korusun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tiroid değerleri bozuk olunca adet düzensizliği yaşanır mı?
Evet, tiroid hormonlarındaki dengesizlikler doğrudan adet düzenini etkileyebilir. Tiroid bezinin az çalışması (hipotiroidi) veya çok çalışması (hipertiroidi), yumurtlama döngüsünü bozarak adet gecikmelerine, lekelenmelere veya yoğun kanamalara neden olabilir. Bu durum hormonal dengenin bozulmasından kaynaklanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tiroid bozukluğu halsizlik ve karamsarlık yapar mı?
Tiroid hormonu vücudun enerji metabolizmasını yönettiği için tiroid değerlerindeki sapmalar ciddi halsizlik, yorgunluk ve depresif ruh haline yol açabilir. Özellikle hipotiroidi durumunda metabolizma yavaşladığı için kişi kendini sürekli yorgun, isteksiz ve karamsar hissedebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal tiroid değerleri kaç olmalıdır?
Sağlıklı bir yetişkinde TSH değeri genellikle 0.4 ile 4.0 mIU/L aralığında kabul edilir. Ancak bu değerler laboratuvardan laboratuvara ve kişiden kişiye göre ufak farklılıklar gösterebilir. T3 ve T4 hormon değerleri de TSH ile birlikte değerlendirilerek tiroid fonksiyonlarının normal olup olmadığına karar verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet olamama ve lekelenme için hangi bölüme gidilmelidir?
Adet düzensizliği, lekelenme ve halsizlik gibi şikayetleriniz varsa öncelikle bir Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanına başvurmalısınız. Doktorunuz hem üreme sağlığınızı kontrol edecek hem de tiroid hormonlarınızın adet döngünüze etkisini incelemek için Endokrinoloji bölümüne yönlendirme yapabilecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tiroid değerleri nasıl ölçülür ve ne zaman test yapılmalıdır?
Tiroid değerleri sabah aç karnına kan örneği alınarak ölçülür. TSH, serbest T3 ve serbest T4 testleri genellikle tiroid fonksiyonlarını belirlemek için yeterlidir. Herhangi bir özel hazırlığa gerek olmamakla birlikte, test öncesinde kullanılan ilaçlar varsa mutlaka doktora bildirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,152 soru

24,665,629 cevap

366,960 kullanıcı

...