12 haftalık tüp bebek gebeliğimde rahim ağrım var, normal mi?

0 oy
431 göst.
16 Haziran 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (60 puan) sordu
12+0 hamileyim tüp bebek ile çok şükür. Fakat bu sabahtan beri rahim ağrım var normal mi korkmalimiyim. 5 gün sonra Dr kontrolüm var.  Ama bn korkuyorum. 
Gebelik haftası 12+0

4 Cevap

0 oy
16 Haziran 2022 (505 puan) cevapladı
Rahim ağrın bebek büyüdüğü için olabilir canım kanaman vs yoksa korkma insallah.
16 Haziran 2022 (60 puan) yorumladı
Kanamam fln yok çok şükür.  İns bebeğim büyüdüğü içindir tskr ederim
-Reklam-
0 oy
16 Haziran 2022 (270 puan) cevapladı
Kendinizi yormayın ufak tefek ağrılar herkes de oluyor
0 oy
16 Haziran 2022 (377 puan) cevapladı
Benim normal gebelikti ona rağmen ilk haftalarda topallayacak kadar ağrım oluyordu, şiddetlenirse mutlaka doktora görünün ama şimdilik bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Lekelenme ve kanama yoksa ve ağrı sidetli değilse korkma insalllah 
0 oy
16 Haziran 2022 (290 puan) cevapladı
Canım öncelikle hayirli olsun bende tüp bebekle 28+5 günlük oldum o haftalarda normal rahimde ağırlık oluyor dr söylediğimde vücudun ağrısını dinleme normal demişti 
16 Haziran 2022 (60 puan) yorumladı
Yaaa sanada hayırlı olsun cnm için rahatladı biraz çok tşk ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tüp bebek hamileliğinin 12. haftasında rahim ağrısı normal mi?
Tüp bebek yöntemiyle elde edilen gebeliklerde 12. hafta civarında hissedilen hafif rahim ağrıları, genellikle rahmin büyümesi ve genişleyen bağ dokularının gerilmesi nedeniyle normal karşılanır. Ancak ağrı şiddetliyse, kramp şeklinde geliyorsa veya beraberinde kanama mevcutsa, bu durum ihmal edilmemeli ve doktorunuza mutlaka bilgi verilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte rahim ağrısı ne zaman tehlikeli bir durumdur?
Gebelikte rahim ağrısı; ağrının şiddeti giderek artıyorsa, düzenli aralıklarla tekrarlayan kasılmalar eşlik ediyorsa veya vajinal kanama ve lekelenme gibi belirtiler görülüyorsa tehlikeli olabilir. Bu tür durumlarda rahim ağzı yetmezliği veya erken doğum riski gibi komplikasyonların dışlanması için vakit kaybetmeden tıbbi değerlendirme yapılması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
12 haftalık hamilelikte rahim ağrısını azaltmak için neler yapılmalı?
Rahim ağrısını hafifletmek için ilk adım istirahat etmektir; ani hareketlerden kaçınmalı ve vücudunuzu yormayacak şekilde dinlenmelisiniz. Bol sıvı tüketmek ve kabızlıktan kaçınmak karın bölgesindeki baskıyı azaltabilir. Eğer ağrı dinlenmeye rağmen geçmiyorsa veya sizi tedirgin ediyorsa, kendi başınıza ilaç kullanmak yerine mutlaka doktorunuza danışarak muayene randevunuzu erkene çekmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tüp bebek gebeliklerinde rahim ağrısı nedenleri nelerdir?
Tüp bebek gebeliklerinde rahim ağrısı; rahmin büyümesi, karın içi basıncın artması, progesteron desteği gibi ilaçların yan etkileri veya idrar yolu enfeksiyonları gibi birçok farklı nedenden kaynaklanabilir. Gebeliğin erken dönemlerinde rahim çevresindeki bağların gerilmesi en yaygın sebep olsa da, her ağrı kişiye özeldir ve klinik olarak değerlendirilmesi en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte rahim ağrısı doktora ne zaman haber verilmeli?
Hamilelikte hissedilen ağrı dinlenmekle geçmiyorsa, ağrıya eşlik eden ateş, vajinal kanama, su gelmesi veya kötü kokulu akıntı varsa hemen doktorunuzla iletişime geçmelisiniz. Özellikle tüp bebek gebeliklerinde hassasiyet daha yüksek olduğu için, sizi huzursuz eden veya yaşam kalitenizi düşüren her türlü ağrı durumu doktor kontrolü gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 540 göst.
0 oy
2 cevap 297 göst.
8 Aralık 2024 Tüp Bebek kategorisinde Ask123 (1,904 puan) sordu
0 oy
5 cevap 718 göst.

1,512,379 soru

24,668,422 cevap

367,123 kullanıcı

...