Gebelikte diş tedavisi için doktor onayı almalı mıyım?

0 oy
236 göst.
20 Haziran 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (968 puan) sordu
Hanımlar Iyi akşamlar dış agrım bu sıralar çok olmaya başladı disci ye gitmeyi düşünüyorum ama önce kendi doktoruma gidipte onay almam lazım mi yoksa direk gideyim mi ? Ilk gebeliğim olduğumdan danışmak istedim 

4 Cevap

0 oy
20 Haziran 2022 (1,842 puan) cevapladı
Aynen önce kadın doğum doktorunuza sormanız gerekiyor
20 Haziran 2022 (968 puan) yorumladı
Anladım teşekkür ederim
20 Haziran 2022 (1,842 puan) yorumladı
Rica ederim kuzum :) çok geçmiş olsun
-Reklam-
0 oy
20 Haziran 2022 (265 puan) cevapladı
Evet disciler kadın doğumcunuzdan kaşeli imzalı kağıt istiyor yoksa yapmiyolar malesef .. bende geçen hafta o şekilde yaptırdim
0 oy
20 Haziran 2022 (498 puan) cevapladı
Benim kendi dişçim herhangi bir onay istemedi, tedavimi yaptı ama herhangi bir uyuşturma vs yapmadan. Dış hastanesine gidecekseniz onay isteyebilirler 
0 oy
20 Haziran 2022 (11 puan) cevapladı
Önce dişçiye gidin konuşun sonra dişçi kadın doğum doktoruna bi yazı yollayacak doktor uygun görürse dişçiye onay veriyo ben gittiğimde doğumdan sonra git dedi ağrı varsa da parol içebilirsin 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte diş tedavisi öncesi kendi doktorumdan onay almalı mıyım?
Gebelikte diş tedavisi planlayan anne adaylarının, tedaviye başlamadan önce mutlaka kendi kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarından onay almaları gerekir. Kadın doğum uzmanı, gebeliğin haftasına ve genel sağlık durumuna bakarak diş hekiminin uygulayacağı anestezi veya ilaç kullanımı konusunda gerekli konsültasyonu sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş ağrısı için diş hekimine gitmek güvenli mi?
Hamilelikte diş ağrısı ihmal edilmemesi gereken bir durumdur, çünkü tedavi edilmeyen diş enfeksiyonları bebeğin sağlığını daha fazla riske atabilir. Kadın doğum doktorunun onayı ve diş hekiminin gebeliğe uygun prosedürleri uygulamasıyla ikinci trimesterde diş tedavisi yaptırmak oldukça güvenlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte diş tedavisi için en uygun dönem hangisidir?
Gebelikte diş tedavisi için en güvenli ve uygun dönem, anne adayının daha rahat olduğu ve organ gelişiminin büyük oranda tamamlandığı ikinci trimester yani 4 ile 6. aylar arasıdır. Acil durumlarda ise diş hekimi ve kadın doğum uzmanı iş birliğiyle gebeliğin her döneminde ağrıyı giderecek minimal tedaviler uygulanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş çekimi veya kanal tedavisi yapılır mı?
Hamilelik döneminde diş çekimi veya kanal tedavisi gibi işlemler, gerekli görülmesi durumunda lokal anestezi altında ve kadın doğum uzmanının bilgisi dahilinde yapılabilir. Özellikle şiddetli ağrı ve enfeksiyon riski varsa, tedavinin ertelenmesi anne adayında daha büyük stres ve sağlık sorunlarına yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte diş tedavisi sırasında röntgen çekilebilir mi?
Gebelikte diş röntgeni çekilmesi gerektiğinde, anne adayına kurşun önlük giydirilerek radyasyonun karın bölgesine ulaşması engellenir ve sadece ihtiyaç duyulan bölgeye düşük dozda çekim yapılır. Ancak yine de zorunlu olmayan röntgen çekimleri genellikle doğum sonrasına ertelenmesi önerilen bir uygulamadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,250 soru

24,666,793 cevap

367,042 kullanıcı

...