34 haftalık gebeyim göğsümden neden sıvı gelmiyor?

0 oy
118 göst.
21 Haziran 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (20 puan) sordu
Selam

İlk çocuğumda 7.aydan itibaren göğsümden sıvı gelirdi hatta son ay süt akardı. 

Şimdi 34 hafta gebeyim sıvı dahi gelmiyor. 2.gebelikte böyle bir şey yaşayan oldumu acaba 
Gebelik haftası 34

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

34 haftalık gebeyim göğsümden sıvı gelmiyor normal mi?
Gebeliğin 34. haftasında göğüsten sıvı gelmemesi tamamen normal bir durumdur ve sütünüzün olmayacağı anlamına gelmez. Anne adaylarının büyük bir kısmında kolostrum adı verilen bu ilk sütün dışarı akması doğumdan hemen önce veya doğumdan hemen sonra gerçekleşebilir. Göğüsten sıvı gelmemesi, vücudunuzun süt üretmediği veya emziremeyeceğiniz anlamına kesinlikle gelmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci gebelikte göğüsten sıvı gelmemesi sütü etkiler mi?
İkinci gebelikte göğüsten sıvı gelmemesi, doğum sonrası süt miktarını veya kalitesini hiçbir şekilde etkilemez. Her gebelik süreci birbirinden farklıdır; ilk hamileliğinizde sıvı gelmiş olması, ikinci hamileliğinizde de aynı durumu yaşamanız gerektiği anlamına gelmez. Süt üretimi doğumdan sonra bebeğin emmesiyle birlikte hormonal olarak tetiklenen bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde kolostrum ne zaman gelmeye başlar?
Kolostrum yani ilk süt, genellikle gebeliğin 16. ile 24. haftaları arasında üretilmeye başlar ancak her kadında dışarı akması beklenmez. Bazı kadınlarda gebeliğin son aylarında sızıntı şeklinde görülebilirken, pek çok kadında doğum anına kadar dışarıdan bir belirti olmaz. Bu durum sütünüzün olmadığı değil, sadece kanalların kapalı olduğu anlamına gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Göğüslerden sıvı gelmesi için ne yapmak gerekir?
Gebelik döneminde göğüslerden sıvı gelmesi için herhangi bir müdahalede bulunulmamalı veya göğüsler sıkılmamalıdır. Erken dönemde göğüsleri uyarmak veya sıkmak, rahimde kasılmaları tetikleyebilecek oksitosin hormonunu salgılatabilir. Doğal süreci beklemek en sağlıklı yöntemdir; vücudunuz bebek doğduktan sonra ihtiyacı olan sütü zaten üretecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra süt gelmemesi gibi bir durum olur mu?
Doğumdan sonra süt gelmemesi oldukça nadir görülen bir durumdur ve genellikle gebelik döneminde sıvı gelip gelmemesiyle doğrudan ilişkili değildir. Gerçek süt üretimi, plasentanın vücuttan ayrılmasıyla birlikte prolaktin hormonunun yükselmesi sonucu doğumdan sonraki 2-4 gün içinde başlar. Bebeğinizi sık sık emzirmek, sütünüzün kısa sürede artmasını sağlayan en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,349 soru

24,668,030 cevap

367,106 kullanıcı

...