Hamilelikte el uyuşması yaşıyorum, normal mi?

0 oy
348 göst.
21 Haziran 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,071 puan) sordu
Bu durumu yaşayan var mı elim hep uyuşuyor

4 Cevap

0 oy
21 Haziran 2022 (405 puan) cevapladı
Benimde uyuşuyor magnezyum verdi doktorum 
-Reklam-
0 oy
21 Haziran 2022 (296 puan) cevapladı
Vitamin eksikliğinden kaynaklanıyordur başka bir sıkıntı yoksa. Magnezyum, d vitamini,kalsiyum , demir ilacı gibi. 
21 Haziran 2022 (1,071 puan) yorumladı
Hepsini kullanıyorum
0 oy
21 Haziran 2022 (1,842 puan) cevapladı
Benimde sağ elimde 3 parmağımda uyuşukluk ağrı var bayadır. Doktor magnezyum verdi içiyorum ama 1 gram faydası yok. Sabahları çok fena oluyor ellerimi kapatmıyorum resmen
0 oy
21 Haziran 2022 (229 puan) cevapladı
Aynı durumu yaşıyordum bende. Sonradan ağrılardan uyuyamadım nöroloji ye gittim sinir  sıkışması varmış atelli bileklik verdi onunla uyuyorum .bazen çok ağrı olunca gündüzde takıyorum. Onu kullandığımda beri daha ıyiyim . 
5 Temmuz 2022 (225 puan) yorumladı
Merhaba yeni gördüm yorumunuzu bende ortapediye gittim doktorum yönlerdi o bilekligin faydası oluyormu gerçekten
6 Temmuz 2022 (229 puan) yorumladı
Evet çok fayda gördüm. Parmak gerektiren işler sac örme, sarma sarma gibi şeyleri yapamıyorum hala ama ağrısız uyuyabiliyorum artık.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte el uyuşması neden olur ve ne zaman geçer?
Hamilelikte el uyuşması, vücutta artan sıvı birikimi sonucu oluşan ödemin sinirlere baskı yapmasıyla, özellikle el bileğindeki karpal tünel sendromu nedeniyle ortaya çıkar. Genellikle doğumdan sonra vücuttaki ödemin atılmasıyla birlikte birkaç hafta içinde kendiliğinden geçer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el uyuşması için evde neler yapabilirim?
El uyuşmasını hafifletmek için elleri yüksekte tutmak, bilekleri zorlayan hareketlerden kaçınmak ve gece uyurken bilekleri düz tutacak ateller kullanmak oldukça etkilidir. Ayrıca gün içinde parmak egzersizleri yapmak ve elleri dinlendirmek sinir üzerindeki baskının azalmasına yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte el uyuşması ne zaman doktora danışılmalıdır?
Eğer el uyuşması günlük aktiviteleri kısıtlayacak kadar şiddetliyse, uyuşma ile birlikte güç kaybı yaşanıyorsa veya uyuşma sadece ellerde değil tüm uzuvlara yayılıyorsa mutlaka bir uzmana görünmelisiniz. Şiddetli ödem veya tansiyon yüksekliği gibi durumların dışlanması için doktorunuzu bilgilendirmeniz önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el uyuşması bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte yaşanan el uyuşması genellikle annenin yaşadığı fiziksel bir rahatsızlık olup bebeğin sağlığı üzerinde doğrudan olumsuz bir etki yaratmaz. Bu durum çoğunlukla hormonal değişimler ve ödem kaynaklı geçici bir süreçtir, ancak yaşam kalitenizi düşürüyorsa doktorunuzdan destek alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi hamilelik haftalarında el uyuşması daha sık görülür?
El uyuşması şikayeti, özellikle vücutta ödemin ve sıvı tutulumunun en üst seviyeye ulaştığı ikinci ve üçüncü trimester dönemlerinde, yani genellikle 20. haftadan sonra daha sık görülür. Doğuma yaklaştıkça artan kilo alımı ve ödem, sinirler üzerindeki baskıyı yoğunlaştırarak şikayetlerin belirginleşmesine neden olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,754 soru

24,673,380 cevap

367,400 kullanıcı

...