Sezaryen doğumda beni bayıltırlar mı, çok mu acıyor?

0 oy
256 göst.
21 Haziran 2022 Doğum kategorisinde (309 puan) sordu
Doğumla ilgili pek fazla bişey bilmiyorum korktuğum için araştırma yapmadım kimseye sormadım yani bu konuda bilgisizim beni yadırgamayın olur mu sezeryan da bayıltıyorlar mı ve normal doğum çok acılımı oluyor bana biraz bilgi verebilir misiniz lütfen 
Gebelik haftası 16

4 Cevap

0 oy
21 Haziran 2022 (278 puan) cevapladı
Eğer istersen genel anastezi yapıyorlar normal doğumum olmadı o yüzden o konu hakkında bir şey diyemeyeceğim sezeryanla genelde spinal anastezi uyguluyorlar eğer uyuşma olmazsa o zaman genel anastezi ye aliyorlar 
21 Haziran 2022 (309 puan) yorumladı
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için o zaman hakkımda hayırlısı olsun inşallah bütün hamile annelerimiz için
21 Haziran 2022 (278 puan) yorumladı
Rica ederim canım sağlıkla gelsin bebeğin inşaallah
21 Haziran 2022 (309 puan) yorumladı
Amin inşallah inşallah ❤️
-Reklam-
0 oy
21 Haziran 2022 (30 puan) cevapladı
Normal doğum evet biraz acılı olabilir ama bebeğini kucağına aldıktan sonra herşeyi unutuyorsun sezeryana gelince ise belden aşağı komple uyuşturuluyor hissetmiyorsun çünkü bende sezeryan oldum ama normal doğumu tercih ederdim bnm oğlumun kalp atışı duruyordu o yüzden direk ameliyata alındım hazırlıklı değildim çok korkma ne kadar korkarsan o kadar zorlanırsın hertürlü bebek kucağına geldikten snra herşeyi unutuyosun rabbim sağ salim kucağına almayı nasip eylesin.. ❣️
21 Haziran 2022 (309 puan) yorumladı
Belden aşağı mı uyuşturuyorlar bunu bilmiyordum sezeryan diyince bayıltıo alıyorlar sanıyordum teşekkür ederim bilgilendirmeniz için hakkımız da hayırlısı olsun inşallah
21 Haziran 2022 (30 puan) yorumladı
Yani benim bildiğim kadarı ile öyle ama bazı hastalar illa tamamen bayılmak istediklerinde bayıltılıyorlar diye biliyorum iki türlüde az bi zorlupu var ama herşey çabuk unutuluyor
0 oy
21 Haziran 2022 (585 puan) cevapladı
Sezeryan bel aşağıdan uyuşturuyor genelde tamamen istemezseniz eğer normal evet biraz zor ama en iyisi sağlık açısından da birinde o an birinde sonra biraz acıyor Rabb'im veriyor ama sabrını sağlıkla gelsinler de çekeriz diyorsunuz ki sartlamamak gerek kendimizi ben normal istedim ama yapamadım acı esigim yüksek olduğu için acilmam da olmadı mecburen sezeryan oldum 
21 Haziran 2022 (309 puan) yorumladı
Hakkımızda hayırlısı olsun inşallah Allah yardımcımız olsun kadınların işi zor
21 Haziran 2022 (585 puan) yorumladı
Aminnnn inşallah
0 oy
21 Haziran 2022 (783 puan) cevapladı
Korkutmak istemem ama normal doğum yapsanız daha iyi 3 sezeryan oldum şimdi 4. Hamileligim sezeryan zor senin durumuna göre bakıyorlar risk varsa belden uyusturuyorlar ama ameliyat sonra si zor geçiyor ağrılar bitmiyor yıllar gecmesine rağmen belime yaptıkları iğne yüzünden halen belime ağrılar giriyor o yüzden normal tercih et 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğumda tamamen bayıltıyorlar mı?
Sezaryen doğumlarda hastanın tamamen uyutulması yani genel anestezi uygulanması zorunlu değildir. Günümüzde çoğu sezaryen operasyonu, belden aşağısının uyuşturulduğu spinal veya epidural anestezi ile gerçekleştirilir. Bu yöntemlerde anne adayı operasyon süresince uyanıktır, çevresini duyabilir ve bebeğini doğduğu anda görebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatında spinal anestezi nasıl yapılır?
Spinal anestezi, bel bölgesindeki omurlar arasından girilerek yapılan ve alt vücudu tamamen hissizleştiren bir yöntemdir. İşlem sırasında anne adayı oturur veya yan yatar pozisyondayken ince bir iğne ile omurilik sıvısının bulunduğu bölgeye lokal anestezik madde verilir. Bu işlem birkaç dakika içinde etkisini göstererek bacaklarda ve karın bölgesinde tam bir uyuşma sağlar, böylece operasyon ağrısız geçer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum sırasında çok acı olur mu?
Normal doğumun acı düzeyi kişiden kişiye farklılık gösterir ve ağrı eşiği ile doğrudan ilişkilidir. Doğum sancıları genellikle düzenli kasılmalarla başlar ve bu süreçte nefes egzersizleri ile gevşeme teknikleri ağrıyı yönetmeye yardımcı olur. Ayrıca günümüzde normal doğumlarda epidural anestezi gibi ağrıyı azaltan yöntemler sıklıkla tercih edilerek sürecin daha konforlu geçmesi sağlanmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen mi yoksa normal doğum mu daha az acılıdır?
Sezaryen cerrahi bir işlem olduğu için operasyon sonrası iyileşme süreci ve dikiş ağrısı ön plandadır. Normal doğumda ise sancı süreci doğum anına kadar yoğundur ancak bebek doğduktan kısa süre sonra anne genellikle kendini daha hızlı toparlar. Hangi yöntemin daha az acılı olduğu, annenin sağlık durumu ve doğumun ilerleyişine göre doktor tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda genel anestezi ne zaman tercih edilir?
Genel anestezi, genellikle acil sezaryen durumlarında veya annenin bölgesel anesteziye engel bir sağlık sorunu olduğu durumlarda tercih edilir. Ayrıca bölgesel anestezi uygulanmasına rağmen hastanın aşırı kaygı duyduğu veya operasyonun seyrinin değiştiği durumlarda da genel anesteziye başvurulabilir. Bu yöntemde anne operasyon boyunca derin bir uyku halindedir ve hiçbir şey hissetmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,230 soru

24,666,622 cevap

367,022 kullanıcı

...