4 aylık hamileyim dişim ağrıyor, dolgu yaptırabilir miyim?

0 oy
1,156 göst.
23 Aralık 2018 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (737 puan) sordu

Arkadaslar 4 aylık hamileyim ve disim hafif ağrıyor.bu ayda dişe müdahale ediyorlar mi korkuyorum da açıkçası bebegime birsey olur diye.disime dolgu yaptirmam gerekio doktora gittiğimde illaki film cekicekler bunun zararı var mı belli bi aydan sonra zararı yok denio nette ne olur yaptıran eden varsa fikir verebilir mi?daha derine ağrı inmeden birseyler yaptirmam lazim.bebeğe zararı var mıdır? 

Gebelik haftası 15

7 Cevap

0 oy
23 Aralık 2018 (619 puan) cevapladı

Film zararli 12 yada 13.hftaya kdr dise bisey ypilmio ondan snrada uyustrmamasi gerek doktoruna sor yinede

23 Aralık 2018 (737 puan) yorumladı
Şuan 15 haftaligim film çekerler diye biliorum çelik yelek vs takiomuslar dış kanal mi yoksa normal dolgumu ister bilmeleri gerekio hamileyken çok zor bu dis ağrısı o kadar da dikkat ediorum ama oluyo daha önce de çektim böyle dindirmistim bi şekilde yine başladı dolgu istiyo kesin
-Reklam-
0 oy
23 Aralık 2018 (531 puan) cevapladı

Canım bende diş ağrısı çektim hem de anlatılmaz diyorum iki diş ağrısını aynı anda ve 14 saat boyunca çektim başımı kesip atmak istedim o derece. Birinin çekim yapılması gerekiyordu diğeri için dolgu gerekirse kanal tedavisi yapılacaktı . 3/6 ay arası izin veriliyor . Ama yaptıracaksan malesef devlet hastanesi hiçbirşey yapmıyor bu yüzden özele gitmen gerek . Yani tecrübe ile sabit durum . Özele gittim birini çektirdim sonra ağrı sızı kalmadı bende diğerini dolgu yaptırmadım kanal tedavisi için daha fazla ilaç vermesi gerekecekti. Neyse çok uzun yazdım kısaca doktoruna söyle ve git özelde yaptır . Eğer sana ilaç verirlerse yine o ilacı kendi doktorundan onay alarak kullan   çok geçmiş olsun 

31 Aralık 2018 (513 puan) yorumladı
Nebilim canm ya diş hekimi eşime söylemiş bebeği riske atar diye. Mecbur beklicem surda 1.5 2 ay kaldı
1 Ocak 2019 (531 puan) yorumladı
Kısmet o zaman inşallah ağrın olmaz.  Karanfil yağı bağımlısı olma :)) Rabbim hayırlısıyla kucağına almayı nasip etsin inşallah :)
1 Ocak 2019 (513 puan) yorumladı
Amin canm cümlemize inşallah. Karanfil bağımlısı da mi oluyormuş ilk defa duydum :))
2 Ocak 2019 (531 puan) yorumladı
Yok yaaa ağrı gelince koyuyoruz ya o anlamda dedim :)
2 Ocak 2019 (513 puan) yorumladı
Hee yok yok MAŞALLAH 3 günde ağrıyı kesti bi daha kullanmadım :) çok şükür
0 oy
23 Aralık 2018 (170 puan) cevapladı

Valla canim bende 20 gundur cekiyorum bu illeti doktorumdan onay aldim cekim icin disciye gittim oda yazik cekmeyelim kanal ve dolgu yapalim dedi bebege nekadar netur zarari olur bilemiyorum ben islem kisa sursun diye cekip alin dedim ama dolguda mantikli geldi yarin dolgu icn gidicem bilmiyorum nasil olcak 3 ve 6 ay arasi oneriliyo ama cok cok dayanilmicak sekldeyse mudehale edilebilir dedi butun doktorlar

23 Aralık 2018 (737 puan) yorumladı
Off bnde yptiricam başka yolu yok zararı yoksa yapilmali
23 Aralık 2018 (170 puan) yorumladı
Valla gebelere verilen uyusturucu farkli dedi doktor yani bisu olmaz heralde benm skntim agzimda ugrasirken kusmadan nasil durcam aleti degdirdigi an oguruyorum cunku
23 Aralık 2018 (513 puan) yorumladı
Aynen bende dayanmıyorm midem bulanıyor. Bir gün bekar ken dış yaptırmak için kalıp aldı agzımın içinde kocaman bir aletle benimde midem bulandı adam bana dediki sen evli degilmisin Bend e hayır dedim belli oluyor dedi :D manuak ne dediğini anlamadım eve geldim ablama  söyledim kahkaha attı güldü bu nasıl soru dedi ve kafam dankk! Etti :))
23 Aralık 2018 (170 puan) yorumladı
Aayyyy pise bak :)))) ne alaka bende evliiyim ama demek agzim.hassas
24 Aralık 2018 (513 puan) yorumladı
Aynn yaa neye uğradığımı şaşırdım:))
0 oy
23 Aralık 2018 (609 puan) cevapladı

dis hekimi asistaniym onlarca hamile kadin geliyo ayni sikayetle ve yapilcak oncelikli is belli once kendi doktorunuzdan onay almaniz gerekiyo ondam sonrasinda film cekilmeden midahele edilio zaten. ben 8 aylik bi bayanin disini cektigmzi hatirliyorum bebekte sorun yoksa doktorlar sikin ti cikarmiyo zaten hamilelere yapilan anestezi farkli icin rahat olsun ve agrin artmadan git ihmale gelmez cunkh hamilelikte cok cabuk ilerliyo curuk gecmis olsun simdiden

24 Aralık 2018 (609 puan) yorumladı
hayir rontgen yok kesinlikle ve niye cektiriyosun kurtarilma yolu varken kanalini yaptir ozele mi gidiceksin ona gore trdavi yontemi soyleyeyim size
24 Aralık 2018 (170 puan) yorumladı
Ozele gidicem canim aslimda rontgeni doktor degil ben onerdim rontgensiz icime sinmedi disi iyi temizleyemez diye dusundum cektirme diyosun oylemi birde hamile oldigum icn doktorume ne uyarida bulunmaliyim doktor azeri ve sanki cok bilgili gelmedi bana esimde illa orda yaptiralim dedi nelere dikkat etmeliyim
25 Aralık 2018 (609 puan) yorumladı
ya eger kanal yapicaksa bitiremez zaten ilac koyup dogumakadr beklicrksin cnkukanali bitirmesi icin film cekmesi lazm
25 Aralık 2018 (170 puan) yorumladı
Daha fazla dayanamadik agrilar cildirtti bugun gittik once cekmeye calisti doktor ama benim hem aci esigim dusuk hemde kokler uyusmadigi icin daha fazla dayanamadim cekmekten vazgecti disi biraz kesti kisaltti sinirleri temizlemek icn ikikere girisimde bulundu ama ben yine yerimden hoplayinca onuda birakti ilac koydu icine ve gecici dolgu yapti sinirler hala icerde yani agrin muhakkak olcak ama belki okadar fazla olmayabilir dedi evdeyiz ve hala agrim var
25 Aralık 2018 (609 puan) yorumladı
agrin o sinirler alinana kadr gecmicek canim:(
0 oy
23 Aralık 2018 misafir cevapladı

Ayyyyy hiç sorma bende 25 yasina geldim 20lik dislerim hala cikamadi 31 hafyalik hamileyim doktorada gidemiyorum cenem kulagim bogazim basim her aksam disim yuzunden ağriyor

0 oy
23 Aralık 2018 (91 puan) cevapladı

38. haftada gece yarisi kanal tedavisi yaptirdim ben disci kendimi kasmadigim sürece bi sorun olmayacagini söyledi ama çekim falan apse yapabileceginden sıkıntılı dolgu da bisey olcagini sanmiyorum

0 oy
24 Aralık 2018 (293 puan) cevapladı

Üç ay dolduktan sonra ameliyat bile ediyorlar canım bebeğe birsey olmadan korkma herşeyin çaresi var çekme duş ağrısını boşuna Allah iyiliğini verir inşallah 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 aylık hamileyim dişim ağrıyor, dolgu yaptırabilir miyim?
Evet, hamileliğin ikinci trimester dönemi olan 4. ay, diş tedavileri için en güvenli ve uygun dönemdir. Diş hekimleri bu süreçte bebek ve anne sağlığını riske atmadan lokal anestezi altında dolgu ve kanal tedavisi gibi işlemleri rahatlıkla gerçekleştirebilirler. Tedavinin ertelenmesi, iltihabın yayılmasına ve annenin daha fazla ağrı çekmesine neden olabileceği için diş hekimi kontrolünde müdahale edilmesi önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş tedavisi sırasında çekilen röntgen bebeğe zarar verir mi?
Diş tedavisi sırasında çekilen röntgenlerde alınan radyasyon miktarı oldukça düşüktür ve kurşun önlük kullanımıyla bu risk neredeyse tamamen ortadan kaldırılır. Modern dijital röntgen cihazları çok düşük dozda ışın yaydığı için hamilelikte acil durumlarda kullanılması güvenli kabul edilir. Yine de hekiminize hamile olduğunuzu mutlaka bildirmeli ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş ağrısı için hangi ilaçlar kullanılabilir?
Hamilelikte diş ağrısı için rastgele ilaç kullanımı kesinlikle önerilmez; mutlaka bir kadın doğum uzmanı veya diş hekimi onayı alınmalıdır. Genellikle hamilelikte güvenli kabul edilen parasetamol içerikli ağrı kesiciler hekim kontrolünde kullanılabilir. Ancak ağrının kaynağını belirlemek için antibiyotik veya diğer ağrı kesici türleri ancak hekiminiz tarafından gebelik haftanıza uygun şekilde reçete edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş dolgusu yaptırmazsam ne olur?
Diş dolgusu gerektiren bir çürüğü tedavi ettirmemek, enfeksiyonun derinleşmesine ve diş kökünde apse oluşmasına yol açabilir. Oluşan enfeksiyon ve şiddetli ağrı, annede stres yaratarak genel sağlık durumunu olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle, çürüğün ilerleyip daha karmaşık tedavilere ihtiyaç duyulmaması için ikinci trimesterde diş hekimine başvurarak dolgu yaptırmak en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken diş hekimine giderken nelere dikkat etmeliyim?
Hamileyken diş hekimine gittiğinizde ilk olarak gebelik haftanızı ve varsa kullandığınız ilaçları mutlaka belirtmelisiniz. Randevularınızı mümkünse hamileliğin 4 ile 6. ayları arasına denk getirmeye özen gösterin. İşlem sırasında diş hekiminizle iletişimde kalarak kendinizi en rahat hissettiğiniz pozisyonda tedavi olmanız, hem sizin hem de bebeğinizin konforu için kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 246 göst.
10 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Elif aydemir (339 puan) sordu
0 oy
1 cevap 213 göst.
0 oy
7 cevap 424 göst.
13 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nova (648 puan) sordu

1,512,245 soru

24,666,743 cevap

367,040 kullanıcı

...