36+3 haftalık gebelikte NST'de sancı çıkıp ağrı olmaması normal mi?

0 oy
486 göst.
23 Haziran 2022 Doğum kategorisinde (11 puan) sordu
Tecrübeli anneler 36+3 deyiz. Bugün NST de aralıkları az sancı çıktı ama ben de ağrı sızı yok. Açılma var mı diye kontrol yapıldı. Açılma var denmedi ama anladığım kadarıyla vücutta hazırlığı başlamış şimdi de çok koyu renkli ishal başladı bu doğum belirtisi olabilir mi? Öyleyse acaba daha çok var mı doğuma? Bilgilendirirseniz çok sevinirim.
Gebelik haftası 36+3

3 Cevap

0 oy
23 Haziran 2022 (2,536 puan) cevapladı
Sanciyi bilmiyorum da bendede ishal var artı karın ağrısı allhain inşallah zamanında gelir yavrularimiz
23 Haziran 2022 (11 puan) yorumladı
Amin amin inşallah cümlemizin ki
-Reklam-
0 oy
23 Haziran 2022 (67 puan) cevapladı
Bnım de aynı senin gibi canm nst sancı cıktı doktor evim yakın olduğu İcin yatıs yapmadı ama bende hıc bir agrı sizi yok doktordan geldim kasılmalar iyice basladı bebek top gibi toplanıyor bir tarafa galıba kasılma karnım semsert oluyor hafiften kasıklarımda arıyor bakalım ne zaman doktor hazırlıklı ol dedi bebegın plesantasına bastırarak baktı yakın dedı 
23 Haziran 2022 (11 puan) yorumladı
Benim de mide kısmım baya açıldı yumuşadı karnımın ortasından itibaren aşağıya doğru sertlik başlıyo bebek aynı şekilde bı yerde duruyo hareketleri az ve sert. Ben de ağrı yok yani çatı ağrısı dedikleri ağrı var hareket etmekte zorlanıyorum ama onun dışında böyle durduk yerde ağrım yok ne düşüncem bilemiyorum :/
0 oy
23 Haziran 2022 (783 puan) cevapladı
Sağlıkla bebeğinizi kucağınıza alın bebegin artık gelmek istiyor sanırım canım benimde oğlumda oyleydi 3 gün sonra doğuma alındım 
23 Haziran 2022 (11 puan) yorumladı
Ay heyecanlandım:)) amin inşallah canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık gebelikte NST'de sancı çıkıp ağrı olmaması ne anlama gelir?
NST cihazında sancı görülmesine rağmen ağrı hissedilmemesi, vücudun doğuma hazırlık süreci olan yalancı sancıları (Braxton Hicks) yaşadığınızı gösterir. Bu sancılar rahim kaslarının doğuma hazırlandığını işaret eder ancak gerçek doğum sancısı gibi düzenli ve giderek artan bir şiddette değildir. Genellikle 36. haftadan sonra bu tür hafif kasılmaların NST'de saptanması oldukça normaldir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi ishal bir belirti midir ve ne zaman başlar?
Doğumdan önce vücudun kendini temizleme mekanizması olarak ishal veya dışkıda yumuşama görülmesi sık karşılaşılan bir durumdur. Hormonal değişimler nedeniyle bağırsakların boşalması, doğumun yaklaştığının ikincil bir habercisi olabilir. Ancak bu durum her zaman doğumu hemen başlatmaz; genellikle doğumun başlamasına birkaç gün veya saat kala gözlemlenen bir belirtidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte doğumun başladığını nasıl anlarım?
Doğumun başladığını gösteren en temel belirtiler; düzenli aralıklarla gelen ve istirahatle geçmeyen şiddetli sancılar, su gelişi ve nişan gelmesidir. NST'de çıkan düzensiz sancılar tek başına doğumun başladığını kanıtlamaz. Sancıların aralıkları kısalıyorsa, şiddeti artıyorsa ve nefesinizi tutmanıza neden olacak kadar güçleniyorsa vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sancısı çıkmasına rağmen açılma olmaması normal mi?
NST'de sancı görülmesi rahim ağzında mutlaka açılma olduğu anlamına gelmez. Vücut doğuma hazırlanırken rahim kasları kasılabilir ancak rahim ağzındaki değişiklikler (silinme ve açılma) sancıların düzenli ve etkili hale gelmesiyle gerçekleşir. 36. haftada açılma olmaması, doğumun henüz aktif aşamasına girmediğinizi ve vücudunuzun hazırlık evresinde olduğunu gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma ne kadar kaldığını anlamak için hangi belirtilere bakmalıyım?
Doğuma kalan süreyi kestirmek zordur ancak bebek hareketlerindeki değişimler, nişan gelmesi, suyun gelmesi ve sancıların dakikada bir düzenli hale gelmesi doğumun yaklaştığını gösterir. İshal veya hafif sancılar hazırlık süreci olabilir ancak bu belirtilerle birlikte vajinal kanama veya su gelişi varsa doğum çok yakın demektir. Herhangi bir şüphe durumunda doktorunuzla iletişime geçmeniz en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 1,797 göst.
0 oy
4 cevap 622 göst.
0 oy
2 cevap 373 göst.
0 oy
1 cevap 397 göst.

1,512,748 soru

24,673,328 cevap

367,394 kullanıcı

...