37+2 haftalık gebeyim, 2 cm açıklık doğum habercisi mi?

0 oy
286 göst.
28 Haziran 2022 Doğum kategorisinde (1,923 puan) sordu
Catıda doktor 2 cm dedı uzerınden 5 gun gectı hala belırtı yok. 38 olacagız
Gebelik haftası 38

3 Cevap

0 oy
28 Haziran 2022 (443 puan) cevapladı
Acele etme bol bol yürüyüş yap hurma ye açılma başladıysa doğum yakın demektir 
-Reklam-
0 oy
28 Haziran 2022 (434 puan) cevapladı
Eltim 2 cm açılma sonrasi 1 hafta sonra doğum yaptı ama bu kisiden kisiye değişir diye düşünüyorum 
0 oy
28 Haziran 2022 (340 puan) cevapladı
Ben 2 cmle girdim suni sancıyla 5-6 saat sonra doğurdum ama 2-3 cmle 1 ay gezenleri de duydum sağlıcakla kucağına alırsın inşallah 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte 2 cm açılma doğumun hemen başlayacağı anlamına mı gelir?
37 haftalık gebelikte 2 cm açıklık, vücudun doğuma hazırlandığının bir göstergesidir ancak doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez. Birçok anne adayı bu açıklıkla günler hatta haftalarca bekleyebilir. Açıklık seviyesi tek başına doğumun başladığını kanıtlamaz; düzenli kasılmalar, su gelmesi veya nişan gelmesi gibi aktif doğum belirtilerinin eşlik etmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2 cm açıklık varken doğum belirtileri ne zaman başlar?
2 cm açıklık tespit edildikten sonra doğum belirtilerinin ne zaman başlayacağı kişiden kişiye büyük farklılık gösterir. Bazı kadınlarda birkaç saat içinde aktif doğum süreci başlarken, bazılarında bu durum 1-2 hafta sürebilir. Düzenli ve giderek şiddetlenen kasılmalar, belden kasığa yayılan ağrılar ve su kesesinin açılması doğumun yaklaştığını gösteren en güvenilir işaretlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında 2 cm açılma normal mi?
Evet, gebeliğin 37. haftasından itibaren rahim ağzında 2 cm'lik bir açıklık görülmesi oldukça normal bir durumdur. Bu süreçte rahim ağzı incelmeye (silinmeye) ve esnemeye devam eder. Doktorunuz tarafından yapılan bu ölçüm, vücudunuzun doğum eylemine hazırlandığını gösteren doğal bir süreçtir ve genellikle endişe edilecek bir durum değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını nasıl anlarım ve ne zaman hastaneye gitmeliyim?
Doğumun başladığını anlamak için düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan kasılmaları takip etmelisiniz. Kasılmalar 5-10 dakikada bir gelmeye başladığında, suyunuz geldiğinde veya nişanınız (kanlı mukuslu akıntı) geldiğinde hastaneye başvurmalısınız. 2 cm açıklık tek başına hastaneye yatış için yeterli olmayabilir; bu yüzden doktorunuzun önerdiği kasılma sıklığını takip etmek en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık gebelikte 2 cm açıklıkla beklerken nelere dikkat etmeliyim?
Bu süreçte kendinizi çok yormadan hafif yürüyüşler yapabilir ve dinlenmeye özen gösterebilirsiniz. Hijyen kurallarına dikkat etmeli, suyunuzun gelme ihtimaline karşı tetikte olmalısınız. Ayrıca vajinal kanama, bebeğin hareketlerinde azalma veya şiddetli karın ağrısı gibi beklenmedik durumlarda vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmeniz oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 774 göst.
0 oy
1 cevap 236 göst.
29 Nisan 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Saniye Evren (12 puan) sordu
0 oy
3 cevap 674 göst.
0 oy
10 cevap 1,093 göst.
23 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde Zeliha_26 (67 puan) sordu

1,512,160 soru

24,665,709 cevap

366,966 kullanıcı

...