39 haftalık hamileyim, hiç sancım yok, doktor gün verir mi?

0 oy
206 göst.
28 Haziran 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (8 puan) sordu
39 haftam bitmek üzere benim sancım hiç yok .sizce doktor günümü verir mi .malum 40 haftayı geçince bebek kakasını yapıyor dediler. Yarın kontrolüm var .ama hiç ağrım yok denecek kadar .akıntım bile gelmiyor .hiç .
Gebelik haftası 39+5

2 Cevap

+1 oy
28 Haziran 2022 (26 puan) cevapladı
42 haftaya kadar uzayabiliyo bence kendi sancinin gelmesini bekle doktor kontrolünde oldugun sürece bisey olmaz kulaktan duyma şeylerle aklını bulandirma
-Reklam-
0 oy
28 Haziran 2022 (2,719 puan) cevapladı
Herhangi bir sorun yoksa 42-43 haftaya kadar bile bekleyebilir 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık gebelikte sancı yoksa doktor suni sancı verir mi?
39. haftada sancı olmaması durumunda doktorunuz, bebeğin ve annenin sağlık durumunu NST ve ultrason ile değerlendirerek doğumun başlatılıp başlatılmayacağına karar verir. Genellikle 40. haftadan sonraki süreçte bebek takibi sıkılaştırılır ve gerekli görüldüğünde suni sancı veya doğum indüksiyonu yöntemleri değerlendirilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte bebek kakasını yapar mı, riskli midir?
40. haftadan sonra plasenta yaşlanmaya başlayabildiği için bebeğin mekonyum adı verilen ilk dışkısını amniyon sıvısına yapma riski artabilir. Bu durum doktorlar tarafından yakından takip edilir; eğer bebekte stres belirtileri görülürse veya miad geçilirse doğumun tıbbi yöntemlerle başlatılması önerilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı başlaması için evde neler yapılabilir?
Doğum sancısının doğal yollarla başlaması için düzenli yürüyüşler yapmak, pelvik taban egzersizleri uygulamak ve doktorunuzun onayı varsa aktif kalmak süreci destekleyebilir. Ancak sancı yoksa zorlayıcı hareketlerden kaçınmalı ve mutlaka yaklaşan doktor kontrolünüzü bekleyerek profesyonel yönlendirme almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığını gösteren temel belirtiler arasında nişan gelmesi, suyun gelmesi, düzenli aralıklarla gelen bel ve kasık ağrısı ile bebek hareketlerinde değişim yer alır. Hiçbir belirti olmasa dahi 39. haftadan sonra her an doğum gerçekleşebileceği için doktorunuzun belirlediği kontrol tarihlerine uymak hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kaçıncı haftadan sonra doğumun başlaması beklenir?
Gebeliğin 37. haftasından sonrası miadında kabul edilir ve doğum her an gerçekleşebilir. 39. hafta itibarıyla vücut doğuma hazırlık sürecindedir; sancı veya akıntı gibi belirtilerin henüz olmaması normaldir ancak 40. haftayı geçtiğinizde doktorunuz düzenli aralıklarla NST kontrolleri yaparak bebeğin durumunu izleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 305 göst.
0 oy
6 cevap 557 göst.
0 oy
7 cevap 1,180 göst.

1,512,683 soru

24,672,268 cevap

367,325 kullanıcı

...