Elimde fazla Oksapar 6'lık iğne var, ne yapmalıyım?

0 oy
155 göst.
29 Haziran 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (24 puan) sordu
Kizlar merhaba elinde oksapar fazla olup kullanmayacak olan varsa alabilirim çok teşekkürler 
Gebelik haftası 5+3

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Oksapar 6000 iğne ne için kullanılır ve neden reçete edilir?
Oksapar 6000 (0.6 ml) iğne, kan pıhtılaşmasını önleyen bir kan sulandırıcıdır. Özellikle hamilelik sürecinde pıhtılaşma bozukluğu olan veya tekrarlayan düşük riski taşıyan anne adaylarında, bebeğin sağlığını korumak ve plasentadaki kan akışını düzenlemek amacıyla doktorlar tarafından reçete edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Elde kalan açılmamış Oksapar iğneler nasıl saklanmalıdır?
Oksapar iğneler, doğrudan güneş ışığından uzak, oda sıcaklığında (25 derecenin altında) ve çocukların ulaşamayacağı güvenli bir yerde saklanmalıdır. İlaçların buzdolabına konulmasına gerek yoktur; ancak son kullanma tarihlerinin geçmemiş olduğundan ve ambalajlarının hiç açılmadığından mutlaka emin olunmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorun verdiği Oksapar iğne dozajı nasıl doğru uygulanır?
Oksapar iğneler genellikle karın bölgesinden, cilt altına (subkutan) enjeksiyon yöntemiyle uygulanır. Uygulama öncesinde eller yıkanmalı, iğne bölgesi temizlenmeli ve doktorun belirttiği dozaj tam olarak ayarlanmalıdır; iğne ucu cilde dik bir açıyla batırılarak yavaşça enjekte edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oksapar iğne kullanırken nelere dikkat etmek gerekir?
Oksapar kullanımı sırasında en önemli nokta, ilacın her gün aynı saatte düzenli olarak yapılmasıdır. Ayrıca enjeksiyon yapılan bölgede morarma olmaması için her gün farklı bir enjeksiyon noktası seçilmeli ve bölgeye sert baskı uygulanmamalıdır; herhangi bir yan etki görüldüğünde mutlaka doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İhtiyaç fazlası Oksapar iğneler başkasına verilebilir mi?
Reçeteli bir ilaç olan Oksapar'ın doktor kontrolü dışında başka birine verilmesi veya kullanılması sağlık açısından risklidir. Her hastanın kan değerleri ve doz ihtiyacı farklı olduğu için, elinizde kalan ilaçları kullanmak yerine mutlaka kendi doktorunuzun güncel talimatlarına göre hareket etmeli ve ilacı başkasıyla paylaşmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 465 göst.
0 oy
0 cevap 190 göst.
0 oy
1 cevap 365 göst.

1,512,441 soru

24,669,200 cevap

367,164 kullanıcı

...