38 haftalık gebelikte gelişim geriliği yaşıyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
95 göst.
1 Temmuz 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (47 puan) sordu
Merhaba kızlar, bugün kontrolüm vardı 38+1 haftalığım. Geçen hafta kızım 2840 kg idi. Bu hafta 2900 kg çıktı. USG de 36 hafta ile uyumlu çıktı 2 hafta gelişiminde gerilik varmış, doktorum Ankara şehir hastanesi perinatolojiye sevk etti. Ağrılarım da var, bu durumu yaşayan oldu mu.
Gebelik haftası 38+1

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık gebelikte 2 hafta gelişim geriliği ne anlama gelir?
38 haftalık gebelikte 2 hafta gelişim geriliği, bebeğin beklenen tahmini ağırlığının ve ölçümlerinin gebelik haftasına göre geride kaldığını ifade eder. Bu durum genellikle fetal büyüme kısıtlılığı (IUGR) olarak adlandırılır ve bebeğin anne karnında yeterli beslenip beslenmediğinin veya gelişimsel bir risk olup olmadığının detaylı incelenmesini gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Perinatoloji bölümüne sevk edilmek neden önemlidir?
Perinatoloji bölümüne sevk edilmek, gebeliğin yüksek riskli durumlarını yönetmek için uzman bir değerlendirmeye ihtiyaç duyulduğunu gösterir. Perinatologlar, ayrıntılı ultrason ve diğer ileri tetkik yöntemlerini kullanarak bebeğin sağlık durumunu, plasenta fonksiyonlarını ve olası riskleri daha net analiz ederek en doğru doğum planını oluştururlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38. haftada bebekte gelişim geriliği olması durumunda ne yapılır?
38. haftada gelişim geriliği tespit edildiğinde, doktorlar öncelikle bebeğin doppler ölçümleriyle kan akışını ve genel iyilik halini kontrol eder. Eğer bebeğin gelişimi durmuşsa veya kan akışında bozulma gözlemlenirse, doktorlar genellikle doğumu başlatmayı veya sezaryen yöntemini tercih ederek bebeği anne karnı dışındaki daha güvenli bir ortama almayı planlayabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında yaşanan ağrılar neyin belirtisidir?
Gebeliğin son haftalarında yaşanan ağrılar; yalancı doğum sancıları (Braxton Hicks), bebeğin doğum kanalına yerleşmesi veya gerçek doğum eyleminin başlangıcı olabilir. Ancak gelişme geriliği gibi ek bir risk durumu varsa, hissedilen ağrıların karakteri ve sıklığı mutlaka bir uzman hekim tarafından değerlendirilmeli ve ihmal edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekte gelişim geriliği varken normal doğum mümkün mü?
Bebekte gelişim geriliği varken normal doğumun mümkün olup olmadığı, bebeğin stres altında olup olmadığına ve doppler ölçümlerine göre belirlenir. Bebeğin kalp atışları ve kan akışı sağlıklıysa normal doğum denenebilir; ancak bebek anne karnında yeterince beslenemiyorsa veya riskli bir durum oluşmuşsa doktorlar sezaryen ile doğumu daha güvenli bulabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,775 soru

24,673,578 cevap

367,411 kullanıcı

...