20 aylık bebeğimi emzirirken hamile kaldım, bir sorun olur mu?

0 oy
486 göst.
1 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (2 puan) sordu

Meraba öncelikle benim şuan 20 aylık bı kızım var ayrıca 2 buçuk aylık hamileyim ve kızımı hala emziriyorum çevremde sürekli kötü laf yapan var beynim allak bullak karnımdaki ne yada kızıma zarar verebilecek bı durum mu bu hala anlamadım benimle aynı durumu yaşayan varmı aranızda?


Gebelik haftası 9+2
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

6 Cevap

0 oy
1 Temmuz 2022 (26 puan) cevapladı
Bebeğin 20 aylık olduysa biraktir bence sana da yazik güçsüz kalırsın belki şu anda yeni gebeliğin var emzirmek de iyi olmaz diye biliyorum ama yine de sen doktora sor sağ sol ne derse desin 
-Reklam-
0 oy
1 Temmuz 2022 (56 puan) cevapladı
Bnim bebegim 6 aylikti bn hamile kaldim doktor emzirebilirsin hic bi sorun olmaz dedi ama bebegim kendi birakti 6 aydan sonra sütün tadida degisiyomus hamile kalinca
0 oy
1 Temmuz 2022 (851 puan) cevapladı
Bnm öyle oldu sizin gibi oglum 1 yasındaydı gebe kldım doktoruma sordum süt verebilirmiyim doğuma kadar da verebilirsiniz bi sorun olmaz dedi zatn snra düşuk yptım braktrmadım verdim 
0 oy
1 Temmuz 2022 (130 puan) cevapladı
Bende aynı durumu yaşadım. Çocuğum 19 aylık ve ben 6 aylık hamileyim. Kadın doğum doktorum 20 haftaya kadar emzirebilirsin zaten yavaş yavaş kendisi bırakır dedi. O yüzden milleti dinleme. 22 haftaya kadar emzirdim. 27 haftadayim
0 oy
1 Temmuz 2022 (13 puan) cevapladı

Seninki çok iyi 20aylik benimki 9 aylik 2 aylik hamileyim doktor isalik kusma olmadiği surece emzirebilirsin dedi hiç canini sikma zaten 1 buçuk yaşinda kizin sen emzirmeyi birak bence sana yazik <3

0 oy
1 Temmuz 2022 (434 puan) cevapladı
Bir süre sonra süt aciyormus o zamanda cocuk kendiliginden birakiyormus emzirirken hamile kalan arkadaslarimdan duydugum bu canım hemen kesmemislerdi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken 20 aylık bebeği emzirmek bebeğe veya anneye zarar verir mi?
Hamileyken emzirmek, sağlıklı ve komplikasyonsuz bir gebelik süreci geçiren anneler için genellikle güvenli kabul edilir. Emzirme sırasında salgılanan oksitosin hormonu rahimde hafif kasılmalara neden olabilir ancak bu durum sağlıklı bir gebelikte erken doğuma veya düşüğe yol açmaz. Doktorunuz aksini belirtmediği sürece, yeterli beslendiğiniz ve dinlendiğiniz sürece emzirmeye devam edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte emzirmeye devam ederken nelere dikkat edilmelidir?
Hamilelikte emzirmeye devam ederken en önemli konu annenin günlük kalori ve sıvı alımını artırmasıdır. Vücudunuz hem bebeğin gelişimi hem de süt üretimi için ekstra enerjiye ihtiyaç duyar; bu nedenle dengeli beslenmek ve bol su tüketmek kritik öneme sahiptir. Ayrıca, emzirme sırasında herhangi bir ağrı, kanama veya ciddi kasılma hissederseniz mutlaka doktorunuza danışarak durumu değerlendirmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte emzirme süreci bebeğin sütün tadını değiştirir mi?
Hamileliğin ikinci trimesterinden itibaren hormonal değişimlere bağlı olarak anne sütünün içeriği ve tadı değişmeye başlar. Süt, kolostrum (ağız sütü) formuna geri döner; bu durum bazı bebeklerin tadı yadırgayıp emmeyi kendiliğinden bırakmasına, bazı bebeklerin ise emmeye devam etmesine neden olabilir. Bu tamamen doğal bir süreçtir ve bebeğinizin sağlığı üzerinde olumsuz bir etkisi yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken emzirmenin karnımdaki bebeğe bir zararı olur mu?
Hamileyken emzirmek karnınızdaki bebeğin besin alımını doğrudan olumsuz etkilemez, çünkü vücudunuz öncelikli olarak gelişmekte olan bebeğinizin ihtiyaçlarını karşılar. Ancak annenin çok ağır bir beslenme yetersizliği yaşaması veya kilo kaybı durumunda doktor kontrolü şarttır. Genel olarak, sağlıklı bir gebelikte emzirme, içerideki bebeğin gelişimini kısıtlamaz veya ona zarar vermez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emziren bir anne hamile kaldığında ne zaman sütten kesmelidir?
Emzirmeyi bırakma kararı tamamen anne ve bebeğin özel durumuna bağlıdır; tıbbi bir zorunluluk yoksa hamilelik boyunca emzirmeye devam edilebilir. Eğer anne kendini çok yorgun hissediyorsa veya doktor tarafından düşük riski gibi özel bir durum tespit edilmişse emzirmeyi bırakma önerilebilir. Birçok anne, hamileliğin ilerleyen dönemlerinde veya doğumdan sonra iki çocuğu aynı anda emzirmeye (tandem emzirme) devam edebilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 199 göst.
11 Mart 2023 Doğum kategorisinde Yagmurdamlasi (57 puan) sordu
0 oy
8 cevap 437 göst.
28 Ocak 2023 Doğum kategorisinde Nurgul enes (95 puan) sordu
0 oy
1 cevap 224 göst.
0 oy
3 cevap 603 göst.
18 Kasım 2022 Doğum kategorisinde Esila.K.43 (22 puan) sordu

1,512,371 soru

24,668,328 cevap

367,120 kullanıcı

...