Gebelik tokluk kan şekerim 155, sizce yüksek mi?

0 oy
253 göst.
1 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (48 puan) sordu
Tokluk kan şekeri 155 sizce nasıl ? 
Gebelik haftası 36

2 Cevap

0 oy
1 Temmuz 2022 misafir cevapladı
Aclik ayri tokluk ayri aclik 90ni tokluk 140 geciyirsa gebelik sekeriniz var demek.
1 Temmuz 2022 (48 puan) yorumladı
Tokluk kan şeketim155 çıkmış erken sezeryana alırlar mı ki acaba
1 Temmuz 2022 misafir yorumladı
Almazlar ama acil duyet yapman lazim. Seker yuklemesi yaptirmismiydin?
-Reklam-
0 oy
1 Temmuz 2022 (1,266 puan) cevapladı
Açlık ve tokluk aynı olamaz kuzum tokluk 140 açlık 100 geçmeçek şekilde olması lazım tokluk 155 ise eğer şekeriniz vardır tabiki kaç saat sonra ölçtünüz oda önemli ben şekerden 8 gün hastanede yattım rabbim tekrarını yaşatmasın inşallah 2 saat arayla ölçmenizi tavsiye ederim benim öyleydi çünkü
1 Temmuz 2022 (48 puan) yorumladı
2 saate ölçütler bi açken birde tok karnına tokluk 155 çıkmış sonuç şekerim mi var acaba
1 Temmuz 2022 (1,266 puan) yorumladı
Evet biraz yükselmiş kuzum biraz dikkat et hamur işi tatlıdan biraz uzak dur bak ben iğne kullanıyorum gebeliğim öğrendiğimden beri yoğurt süt ve bol bol su iç ❤️
1 Temmuz 2022 (48 puan) yorumladı
Cevap için teşekkür ederim canım dikkat edicem son haftalarım inşallah sıkıntısız kavuşurum
1 Temmuz 2022 (1,266 puan) yorumladı
İnşallah canım benim sağlık ile gelsin inşallah ❤️

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik döneminde tokluk kan şekeri 155 olması normal mi?
Gebelik döneminde 1. saat tokluk kan şekeri değerinin 140 mg/dL'nin altında olması hedeflenir. 155 mg/dL değeri, hedeflenen sınırın üzerinde olduğu için mutlaka doktorunuzla görüşmeli ve gerekiyorsa şeker yükleme testi veya glukoz takibi planlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tokluk kan şekeri kaç olmalı?
Gebelik diyabeti takibinde genellikle açlık kan şekerinin 95 mg/dL, 1. saat tokluk kan şekerinin 140 mg/dL ve 2. saat tokluk kan şekerinin 120 mg/dL değerinin altında olması beklenir. Bu değerlerin üzerindeki sonuçlar, gebelik şekeri açısından risk teşkil edebileceği için uzman bir hekim tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tokluk kan şekeri yüksek çıkarsa ne yapılmalı?
Tokluk kan şekerinizin yüksek çıkması durumunda öncelikle bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına veya endokrinoloji uzmanına danışmalısınız. Doktorunuz beslenme düzeninizi gözden geçirerek diyetisyen desteği almanızı önerebilir veya kan şekeri takibinizi daha sık yapmanız için bir glukoz ölçüm cihazı kullanmanızı isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri teşhisi nasıl konulur?
Gebelik şekeri tanısı, genellikle 24-28. haftalar arasında yapılan şeker yükleme testi (OGTT) sonuçlarına göre konulur. Açlık, 1. saat ve 2. saat değerlerinden herhangi birinin referans aralıklarının üzerinde çıkması, gebelik diyabeti varlığına işaret edebilir ve ileri tetkik gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yüksek tokluk kan şekeri bebeğe zarar verir mi?
Yüksek kan şekeri seviyeleri kontrol altına alınmadığında bebeğin normalden fazla kilo almasına, doğum sonrası solunum güçlüğü yaşamasına veya kan şekerinin düşük seyretmesine neden olabilir. Erken teşhis ve uygun diyet veya insülin tedavisi ile bu riskler minimize edilebilir, bu nedenle değerlerinizi doktorunuzla paylaşmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,532 soru

24,670,467 cevap

367,226 kullanıcı

...