36+3 haftalık gebelikte açılmam var, 37. haftada doğurur muyum?

0 oy
579 göst.
4 Temmuz 2022 Doğum kategorisinde (107 puan) sordu
Kizlar 36+3 de doktora gittiğimde baya açılmam olduğunu söyledi. 37 de tekrar gel dedi. Yarın sabah gideceğim ve artık doğurmak istiyorum dogurtur mu sizce ???

1 cevap

0 oy
4 Temmuz 2022 (115 puan) cevapladı
Açılmana, bebeğin kalp atışına,plesanta durumuna bağlı .. Ama acele etme bencee son haftaların ....Mecburi durum olmadıkça zamanında doğması en güzeli 
4 Temmuz 2022 (115 puan) yorumladı
Doğurunca haber ver:)).Sağlıklı kavuşursun inşallah kolayca(hepimiz ) :))
4 Temmuz 2022 (107 puan) yorumladı
Amin insallahhhh teşekkürler
9 Temmuz 2022 (115 puan) yorumladı
Naptın??Geldmi bebişşş
12 Temmuz 2022 (107 puan) yorumladı
Evet canım tam 37. haftada doğurdum. Kavuştuk çok şükür. Normal doğurdum
13 Temmuz 2022 (115 puan) yorumladı
Güle güle sağlıkla büyüt bebişini..Darısı başımıza :))
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37. haftada rahim ağzı açıklığı varken doğum başlatılır mı?
37. hafta gebelikte miad kabul edildiği için rahim ağzında açıklık olması durumunda doktorlar doğumun başlatılmasına karar verebilir. Ancak bu karar verilirken bebeğin kilosu, suyun durumu, NST sonuçları ve annenin genel sağlık durumu gibi klinik kriterler göz önünde bulundurulur. Eğer bebek yeterli olgunluğa erişmişse ve anne doğum için hazırsa, tıbbi gereklilikler doğrultusunda suni sancı veya diğer yöntemlerle doğum süreci başlatılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte rahim ağzı açıklığı olması ne anlama gelir?
37 haftalık gebelikte rahim ağzı açıklığı, vücudun doğuma hazırlandığını ve serviksin yumuşamaya başladığını gösteren önemli bir belirtidir. Bu durum mutlaka hemen doğumun başlayacağı anlamına gelmese de, doğum eyleminin yakın olduğunun bir işaretidir. Doktorlar bu süreçte açıklığın kaç santim olduğuna ve açıklığın ilerleme hızına bakarak doğumun ne zaman gerçekleşeceğini öngörebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte doğumun başlaması için neler yapılabilir?
37. haftada doğumun doğal yollarla başlamasını desteklemek için doktor onayıyla hafif yürüyüşler yapmak ve pelvik taban egzersizleri uygulamak süreci kolaylaştırabilir. Ancak rahim ağzında açıklık varken rastgele yöntemler denemek enfeksiyon riski yaratabilir veya süreci olumsuz etkileyebilir. En sağlıklı yöntem, doktorunuzun önerdiği şekilde hareket etmek ve doğumun kendiliğinden başlamasını beklemek ya da doktorunuzun uygun gördüğü müdahale yöntemlerini uygulamaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalıkken doğumun başladığını nasıl anlarım?
37. haftada doğumun başladığını anlamak için düzenli ve şiddeti artan kasılmaların takibini yapmalısınız. Eğer kasılmalarınız 10 dakikada bir gelmeye başladıysa, suyunuz geldiyse veya nişan (kanlı sümüksü akıntı) geldiğini fark ederseniz doğum eylemi başlamış demektir. Bu belirtilerden herhangi birini hissettiğinizde vakit kaybetmeden hastaneye başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte doktor neden tekrar kontrole çağırır?
Doktorun 37. haftada tekrar kontrole çağırmasının temel nedeni, rahim ağzındaki açıklığın değişimini takip etmek ve bebeğin sağlık durumunu güncel verilerle değerlendirmektir. Bu kısa aralıklı kontroller, doğumun ne zaman gerçekleşeceğini planlamak ve herhangi bir risk durumunda anında müdahale edebilmek için kritik öneme sahiptir. Kontrole gittiğinizde açıklığın artıp artmadığına bakılarak doğumun başlatılıp başlatılmayacağına karar verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,748 soru

24,673,328 cevap

367,394 kullanıcı

...