İkinci sezaryen sonrası hamile kalamıyor muyum?

+1 oy
664 göst.
7 Temmuz 2022 Hamile Kalamama kategorisinde (119 puan) sordu

İyi günler anneler ve anne adayları ben 7 ay önce ikinci sezeryanmi oldum ölü dogumdu ölü doğum olduğu için çok yıprandım çok canım yandı bı kızım daha var ona tutunuyorum ama yinede bir daha bebeğim olsun istiyorum yaklaşık 3-4 aydır korunmuyoruz doktor 6 aydan sonra hamile kalabilirsin dedi ama ben hamile kalamayacağımi düşündüğüm için bebeğimi kaybettigim 4.ayda korunmayı bıraktım fakat bugün 3 gün erken olarak adetim geldi çok canım sıkıldı bı akrabam ölü doğum yaptıktan sonra 6-7 sene boyunca hamile kalamadı aklıma bu geliyor bende kalamayacağım galiba diyorum çokda üzülüyorum tamam herşey daha çok yeni ama gerçekten için yanıyor :( 3-4 ay daha hamile kalmazsam doktora gideceğim bişey deyin bana ne yapabilirim ben:'(

9 Cevap

0 oy
7 Temmuz 2022 (378 puan) cevapladı
Bizim burda bı akraba da doğumda bebeği oldu ölü doğum yaptı ama hemen yeniden hamile kaldı üzülme yeniden olur çocuğun hep dua et 
7 Temmuz 2022 (119 puan) yorumladı
Ediyorum namazlarimi kılmaya çalışıyorum ama çok üzülüyorum o kadar zormuş ki
-Reklam-
0 oy
7 Temmuz 2022 (1,316 puan) cevapladı
Bence olur hiç merak etme 1 sene denemek normal sabret gene olur inşallah 
7 Temmuz 2022 (119 puan) yorumladı
İnşallah ya
0 oy
7 Temmuz 2022 (69 puan) cevapladı
Böyle yapma ama psikolojikmen kendini yıpratıyorsun olacağı varsa da bu kadar stres kaygı olmasını engeller biraz rahatla başka şeylerle ilgilen düşüncelerini ordan uzaklaştır bak çok şükür 1 kızın var hiç çocuğu olmayanlar napsın anlıyorum gerçekten zor bir durum bende bir düşük yaşadım ve aynı senin gibiydim 3 ay boyunca baktım olmuyor artık düşünmeyi biraktın 2 ay sonra hamile kaldım sende biraz kafanı rahatlat yoksa böyle kendine zarar verirsin 
7 Temmuz 2022 (119 puan) yorumladı
Bu ay takmiycam ama
0 oy
7 Temmuz 2022 (429 puan) cevapladı
Ya canım, benim başın sağolsun başta çok üzüldüm ama kendine evham yapma böyle rabbim verdiysede aldıysa sa Bi hayrı vardır neden olmasın içini ne kadar ferah tutarsan eminim ki daha çabuk iyileşip daha çabuk hamile kalıcaksin stresle daha zor olucak tir bu eşini ve çocuğunu da etkiler 
7 Temmuz 2022 (119 puan) yorumladı
İnşallah hayırlısıyla kalırım
0 oy
7 Temmuz 2022 (156 puan) cevapladı
Merhaba canım ölü doğum yaptım bende doktorum 6 ay mühlet verdi. 6 aydan sonra kontrole gittim tekrardan bir evlat sahibi olabilmek için. Kan değerlerime baktı sonrasında folik asit başlattı ve o ay hamile kaldım. Şuan 26 haftalık hamileyim. Hiç öyle düşünme ki bir evladın varmış ne güzel. Ben bir kimyasal bir ölü doğum yaptım bu 3. Gebeliğim. Pozitif düşün her zaman. Rabbim neylerse güzel eyler. 
7 Temmuz 2022 (119 puan) yorumladı
İnşallah ya
0 oy
7 Temmuz 2022 (153 puan) cevapladı
Öncelikle çok üzüldüm rabbim sabır versin ama kötü düşünürsen kötü olur bence biraz kafana takmayı düşün kolay değil biliyorum ama strestende kalmaya bilirsin akışına bırak istersen bol bol dua et 
7 Temmuz 2022 (119 puan) yorumladı
Bu ay takmiycam ama kafama
7 Temmuz 2022 (153 puan) yorumladı
Gelişi güzel yaşa ben 3senedoğum kontrol ilacı kullandım bıraktım ve hamile kalmam diye bol bol rahat rahat çocuk denedik ve ben kalmam dedim oysaki ilacı bıraktığım 15günü hamile kalmışım
0 oy
7 Temmuz 2022 misafir cevapladı
12 gün sonra kürtaj olalı 1 sene olacak canim çocuğum da yok ama hiç umutsuzluğa kapilmadim dedim illaki olacak evet stres yaptım ama dedim olacak h9c bir gün olmayacak diye düşünmedim hatta bu ay bebek takımları şampuanla battaniye falan aldım koydum kenara bebeğim olunca giydirivem 2 senedir istiyorum bekliyorum ama su anlık olmadı ama eminim olacak Rabbım büyüktür sende umudunu sakin kaybetme pozitif düşün pozitif seni bulsun♥️
7 Temmuz 2022 (119 puan) yorumladı
Rabbim sanada hayırlısıyla nasip etsin isteyen herkese inşallah
0 oy
7 Temmuz 2022 (184 puan) cevapladı
Sıkıntınızı anlıyorum ama böyle zamanlarda bunları aklınıza getirmeyin. Çünkü ilk olarak bu süreçte psikoloji çok önemli. Ben doktora gittiğimde kist vardı ve doktor bir an önce bebek yapmamı söyledi. Bende kendimi çok sıktım ve psikolojik olarak sorun yaşadım. Aradan 2 ay geçti ve kendi kendime düşündüm Allah nasip ederse olur dedim ve sıkıntıya girmedim. Çok şükür hamile kalmışım ve şuan 3 aylık hamileyim. Demek istediğim sizin için ilk olarak çevrenizden etkilenmemeniz ve kendini psikolojik olarak iyi hissetmeniz gerekiyor bunları düşünmemeniz gerekiyor. Rabbim isteyen herkese hayırlı evlat nasip etsin inşallah 
7 Temmuz 2022 (119 puan) yorumladı
Bu ay iyi olmayı deniycem inşallah
0 oy
7 Temmuz 2022 (173 puan) cevapladı
Hayatta şunu öğrendim çok fazla düşünmeyeceksin ne kadar kafaya takarsan olmuyor ben bunu yaşadım maalesef kendinizi başka şeylerle meşgul edin spor yapın eğlenin ailenizle kendinizle ilgilenin ama yok benim çocuğum olmaz mı diye düşünmeyin bide en önemlisi tevekkül etmek Rabbim verirse kim önüne geçebilir dua ve sabır en iyi ilaç buna gercekten inanın 
7 Temmuz 2022 (119 puan) yorumladı
Bu ay kafama takmayaccagim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası tekrar hamile kalmak için ne kadar beklenmeli?
Sezaryen sonrası tekrar hamile kalmak için uzmanlar genellikle en az 6 ay ile 1 yıl arasında bir süre geçmesini önermektedir. Bu süre, rahim dokusunun tamamen iyileşmesi ve olası bir gebeliği sağlıklı şekilde taşıyabilmesi için kritik bir öneme sahiptir. 6 aydan önce gebelik planlanması durumunda mutlaka doktor kontrolünde rahim dikişlerinin durumu değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ölü doğum sonrası hamile kalmak neden zorlaşır?
Ölü doğum sonrası hamile kalamama durumu tıbbi olarak doğrudan bir kısırlık göstergesi değildir, ancak yaşanan yoğun stres ve kaygı süreci hormonal dengeleri etkileyebilir. Vücudun kendini toparlaması ve psikolojik olarak iyileşme süreci kişiden kişiye farklılık gösterir. Eğer 1 yıl boyunca düzenli korunmasız ilişkiye rağmen gebelik oluşmazsa, bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurarak hormonal testler ve rahim filmi gibi tetkiklerin yapılması önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet düzensizliği hamile kalmaya engel midir?
Adet düzensizliği, yumurtlama döneminin takibini zorlaştırdığı için hamile kalma sürecini etkileyebilir ancak tek başına kısırlık anlamına gelmez. Stres, beslenme alışkanlıkları, tiroid değerleri veya polikistik over sendromu gibi faktörler adet döngüsünü değiştirebilir. 3-4 gün erken veya geç adet görmek normal kabul edilebilirken, sürekli düzensizlik yaşayan kadınların yumurtlama takibi için doktora danışması faydalı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ne zaman kısırlık şüphesiyle doktora gidilmelidir?
Sağlıklı bir çiftin 1 yıl boyunca düzenli ve korunmasız ilişkiye girmesine rağmen gebelik oluşmaması durumunda kısırlık şüphesiyle doktora başvurulması önerilir. Ancak 35 yaş ve üzerindeki kadınlarda bu süre 6 aya indirilmelidir. Geçmişte yaşanan sezaryen veya kayıplar gibi özel durumlar varsa, endişelerinizi gidermek ve süreci hızlandırmak adına daha erken bir dönemde uzman görüşü almanız en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelik kaygısı gebe kalmayı nasıl etkiler?
Hamile kalma konusunda yaşanan yoğun stres ve korku, vücutta kortizol gibi hormonların artmasına neden olarak üreme sistemini olumsuz etkileyebilir. Psikolojik baskı, yumurtlama düzenini bozabileceği gibi cinsel isteksizliğe de yol açarak gebelik şansını dolaylı yoldan azaltabilir. Bu süreçte hem fiziksel sağlığınızı takip ettirmek hem de duygusal destek alarak kaygı düzeyini düşürmek, gebelik şansını artırmada önemli bir rol oynayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,345 soru

24,667,981 cevap

367,101 kullanıcı

...