40 haftalık hamileyim, doğum sancısını nasıl başlatabilirim?

0 oy
407 göst.
10 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (522 puan) sordu
Kızlar 40 haftalık olduk hala bebeğim de tık yok ne yapsam olmuyor hurma yedim merdiven çıktım sıcak duş aldım eğilip kalktım ama tık yok çok bunaldım hareket edemiyorum başına gelen varmı şunu yaptım sancım başladı diyen
Gebelik haftası 40

3 Cevap

0 oy
10 Temmuz 2022 (716 puan) cevapladı
Valla bende bugün tam 40 haftalık oldum ama hâlâ bende de tık yok arada bi adet ağrısı gibi ağrı girip çıkıyor sadece o da hafif yani
10 Temmuz 2022 (522 puan) yorumladı
Bende de adet ağrısı var ama dediğin gibi çok hafif ne artıyor ne bişey oluyor artık gelsin istiyorum çok yoruldum hava çok sıcak
10 Temmuz 2022 (716 puan) yorumladı
Al benden de o kadar valla artık kucağıma almak istiyorum bir an önce
-Reklam-
0 oy
10 Temmuz 2022 (1,561 puan) cevapladı
İlk hamileliğimde 39+3 ken artık son haftam temizlik yapim dedim banyoyu oturur vaziyette temizledim duşa kabin sürekli eğil kalk yaptım o akşamına suyum geldi sabaha karşı 
10 Temmuz 2022 (522 puan) yorumladı
Onuda deniyeyim bari ya
10 Temmuz 2022 (1,561 puan) yorumladı
Yap yap gelen giden olcak lıhusayken yapamican
10 Temmuz 2022 (522 puan) yorumladı
Haklısın canım
0 oy
10 Temmuz 2022 (55 puan) cevapladı
Ben de senin yaptıkların aynısını yaptım olmadı en son 42+1 de maalesef sezeryana girmek zorunda kaldım bende sancı yoktu 2serum suni sancı yedim banamısın demedim 
10 Temmuz 2022 (522 puan) yorumladı
Bende ondan korkuyorum canım ya bebeğim düz normal doğum olsun istiyorum
10 Temmuz 2022 (55 puan) yorumladı
Sabret sen bekle 2 haftaya kadar yolu var zaten vücudun ve bebek normal doğuma yatkınsa olur inşallah Rabbim bir sancıda kurtarsın
10 Temmuz 2022 (522 puan) yorumladı
Amin canım çok saol

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık gebelikte doğum sancısını başlatmak için neler yapılabilir?
Doğum sancısını doğal yollarla başlatmak için kanıtlanmış tek yöntem tıbbi müdahaledir; ancak uzmanlar genellikle yürüyüş yapmanın, pozisyon değiştirmenin veya meme ucu uyarımı gibi tekniklerin rahim kasılmalarını tetikleyebileceğini belirtir. Hurma tüketmek veya merdiven çıkmak gibi geleneksel yöntemlerin doğrudan sancıyı başlattığına dair kesin bir bilimsel kanıt bulunmamaktadır. 40. haftayı doldurduğunuzda bebeğinizin durumunu kontrol etmek ve güvenli bir doğum süreci planlamak için mutlaka doktorunuzla görüşmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başlamadığı 40. haftada doktora ne zaman gidilmelidir?
40 haftalık gebelikte bebek henüz dünyaya gelmemişse, gebeliğin takibi için doktorunuzun belirlediği periyotlarda hastaneye gitmeniz hayati önem taşır. Genellikle 40. haftadan sonra NST (Non-Stres Test) ve ultrason kontrolleri daha sıklaştırılır. Eğer bebeğin hareketlerinde azalma hissederseniz, suyunuz gelirse veya düzenli sancılarınız başlarsa beklemeden uzman bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı başlamadan önce vücutta hangi belirtiler görülür?
Doğum sancısı öncesinde vücut genellikle nişan gelmesi, suyun gelmesi veya düzenli aralıklarla gelen bel ve kasık ağrıları gibi sinyaller verir. Ancak bazen hiçbir belirti olmadan da süreç başlayabilir. Rahim ağzındaki açılmalar ve bebeğin kanala yerleşmesi fiziksel olarak bir huzursuzluk hissi yaratabilir. Eğer 40. haftada olmanıza rağmen bu belirtilerin hiçbirini yaşamıyorsanız, endişelenmeden doktorunuzla iletişime geçerek süreci yönetmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 40. haftasında sancı beklerken nelere dikkat edilmelidir?
40. haftada sancı beklerken en önemli konu bebeğin hareketlerini düzenli takip etmektir. Gün içerisinde bebeğin hareketlerinde belirgin bir yavaşlama olup olmadığını gözlemleyin. Ayrıca aşırı yorucu fiziksel aktivitelerden kaçınarak vücudunuzu dinlendirin ve doğum çantanızın hazır olduğundan emin olun. Stres, vücuttaki hormon dengesini etkileyebileceği için sakin kalmaya çalışmak ve dinlenmek doğum sürecine hazırlık için oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 hafta dolmasına rağmen doğum sancısı başlamaması normal mi?
Gebeliğin 40. haftasını doldurmak, bebeğin gelişimini tamamladığı anlamına gelir ancak doğumun her an başlayabileceği bir süreçtir. Tıbbi olarak 41. haftaya kadar beklemek çoğu durumda normal kabul edilir ve buna 'miad aşımı' denir. Ancak bu süreçte bebeğin plasenta fonksiyonları ve amniyon sıvısı doktor tarafından yakından izlenmelidir. Sancınızın başlamaması durumunda doktorunuz tıbbi yöntemlerle doğumu başlatmayı (suni sancı) önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,250 soru

24,666,793 cevap

367,042 kullanıcı

...