5 haftalık hamileyim, adet sancısı gibi karnım ağrıyor, normal mi?

0 oy
198 göst.
11 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (60 puan) sordu
Mrb Hanımlar 5.2 hamileyim ve iki gündür karnım ağrımaya başladı adet sancıları gibi normal midir sizce
Gebelik haftası 5.2

1 cevap

0 oy
11 Temmuz 2022 (426 puan) cevapladı
Normal cnm ben 5. Ayima girdim hala donem donem agriyor. Regl sancisi gibi. 
29 Temmuz 2022 (60 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 haftalık hamileyken adet sancısı gibi karın ağrısı olması normal mi?
5 haftalık hamilelikte adet sancısına benzer hafif kasık ve karın ağrıları, rahmin büyümesi ve genişlemesi nedeniyle genellikle normal kabul edilir. Ancak bu ağrılar şiddetliyse, tek taraflıysa veya vajinal kanama ile birlikte görülüyorsa vakit kaybetmeden bir uzmana danışılması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karın ağrısı ne zaman tehlikeli kabul edilir?
Gebelikte karın ağrısı; şiddetli ve geçmeyen sancılar, vajinal kanama, ateş, titreme, baş dönmesi veya bayılma gibi belirtilerle birlikte seyrediyorsa tehlikeli kabul edilir. Özellikle düşük riski veya dış gebelik gibi ciddi durumların habercisi olabileceği için bu belirtilerin varlığında acil tıbbi değerlendirme yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde kasık ağrısı neden olur?
Erken gebelik döneminde kasık ağrısı, embriyonun yerleşmesi (implantasyon) ve rahmin gebeliğe uyum sağlamak için hızla genişlemesi sonucunda oluşur. Vücuttaki hormonal değişimler ve bağ dokularındaki gevşemeler de bu ağrılı süreci tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 5. haftasında şiddetli ağrı nasıl hafifletilir?
Hamileliğin 5. haftasında yaşanan hafif ağrıları hafifletmek için dinlenmek, ani hareketlerden kaçınmak ve vücudu yormayan pozisyonlarda istirahat etmek önemlidir. Ağrı şiddetliyse veya sürekli devam ediyorsa doktorunuza danışmadan kesinlikle hiçbir ilaç veya bitkisel takviye kullanmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk haftalarında hangi ağrılar doktora gösterilmeli?
Hamileliğin ilk haftalarında tek taraflı, bıçak saplanır tarzda, çok şiddetli olan ve lekelenme veya kanama ile desteklenen ağrılar mutlaka doktora gösterilmelidir. Bu belirtiler dış gebelik veya düşük tehdidi gibi durumların göstergesi olabileceği için ultrason muayenesi ile gebelik kesesinin yeri ve durumu kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,206 soru

24,666,284 cevap

366,994 kullanıcı

...