14 haftalık hamileyim, yemek yiyince midem neden taş gibi?

0 oy
188 göst.
11 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (441 puan) sordu
Kızlar inanılmaz midem taş gibi oluyor hazımsızlık var. Azda yesem çokta yesem anında rahatsız ediyo soda iyi gelmiyo şaşırdım kaldım korkuyorum artık ağzıma bişey koymaya. Ne zamna geçer bu 14 haftalık. Yemezsemde midem bulanıyor 
Gebelik haftası 14

1 cevap

0 oy
11 Temmuz 2022 (921 puan) cevapladı
Canım hamileliğin başlarında mide ve bağırsaklarda şişkinlik gaz problemi vs olabiliyor. Benim de şişkinliği çok oluyordu biraz daha ilerleyince rahatladı karnım yumuşadı hatta. Lifli şeyler ye. Yemek arasında çok su içme o da şişiriyo. Tabiki gün içerisinde bol bol suyunu iç ama. Gaz yapacak şeyler yememeye calış bi de midende herhangi bir rahatsızlık varsa gastrit vs ona iyi gelmeyecek yiyecekler yeme 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

14 haftalık hamileyim yemek yiyince midem neden taş gibi oluyor?
Hamileliğin 14. haftasında mide ve bağırsak hareketlerinin progesteron hormonu etkisiyle yavaşlaması, hazımsızlık ve şişkinlik hissine neden olur. Bu dönemde büyüyen uterusun mideye baskı yapması da yediklerinizin daha geç sindirilmesine ve mide bölgesinde taş gibi sert bir his oluşmasına yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte hazımsızlık ve mide bulantısı için nasıl beslenmeliyim?
Hamilelikte hazımsızlığı azaltmak için ana öğünler yerine gün içine yayılmış 5-6 küçük öğün tüketmek mide üzerindeki yükü hafifletir. Özellikle yağlı, kızartılmış ve aşırı baharatlı gıdalardan kaçınarak, mideyi yormayan haşlanmış sebze, yoğurt ve tam tahıllı hafif gıdaları tercih etmek mide bulantısı ve şişkinliği minimize etmeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte mide yanması ve hazımsızlık ne zaman geçer?
Hamilelikte yaşanan hazımsızlık ve mide bulantısı genellikle ilk trimesterin sonunda azalmaya başlasa da, hormonların seyri ve bebeğin büyüme hızına bağlı olarak 14. haftadan itibaren ikinci trimester boyunca devam edebilir. Genellikle 20. haftadan sonra vücudun adaptasyonu ile şikayetlerde belirgin bir azalma görülmesi beklenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
14 haftalık hamileyim yemek yiyemiyorum bebeğim etkilenir mi?
Hamileliğin ilk aylarında yaşanan iştahsızlık ve mide bulantısı, bebeğin gelişimi için gereken temel besinleri annenin depolarından alması nedeniyle genellikle bebeği doğrudan olumsuz etkilemez. Ancak 14. haftadan sonra beslenememe durumu devam ederse, sıvı kaybını önlemek ve vitamin dengesini korumak için mutlaka bir uzman desteği alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte mide rahatsızlığına soda iyi gelir mi?
Hamilelikte soda veya maden suyu tüketimi bazı kişilerde gazı çıkardığı için rahatlama sağlasa da, mide asidini tetikleyebileceği veya şişkinliği artırabileceği için her anne adayına iyi gelmeyebilir. Eğer soda içtikten sonra mide rahatsızlığınız artıyorsa, bunun yerine gün içinde yudum yudum ılık su içmek veya nane-limon gibi hafif bitki çaylarını doktorunuza danışarak tüketmek daha güvenli olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,191 soru

24,666,100 cevap

366,981 kullanıcı

...