14 haftalık gebeyim, çok bunaldım ve kendimi iyi hissetmiyorum

0 oy
711 göst.
15 Temmuz 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (137 puan) sordu
Kızlar selam, ben 14 haftalık gebeyim..  Sürekli baş donmelerim ve bulantılarım oluyo, ilaç kullanmama rağmen geçmedi. Bu hafta kayınvalidemgil şehir dışından geldiler, kayınvalidem bana sormadan eve yemeğe misafir falan çağırmaya kalkıyor evimi iyice sahiplendi her şeyi kendine hak görüyor. Zaten hassas olduğum için daha çok sinirleniyorum  sanırım, o kadar bunaldım ki artık karnımdaki bebeğim olmasa ölmek istiyorumm. Her şeye karışıyor, beni süpersonik hizmetçi gibi görüyor sanırım. Yoruldum artık gerçekten kendimi artık hiç iyi hissedemiyorummm
Gebelik haftası 14
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

5 Cevap

0 oy
15 Temmuz 2022 (2,349 puan) cevapladı
Bu konuyu kendisiyle guzel bir dille konuşman lazım ama. Bende o haftalarda başımı yastiktan bile kaldırmak istemiyordum 
-Reklam-
0 oy
15 Temmuz 2022 (1,372 puan) cevapladı
Anlayışsız sa bacım cekiyon illaki benim kaynana da İzmir'den kardeşi gelir bana der kahvaltıya yada yemehe çağır diye teyzemiz sadece onlara çaya gider bana köyler yemehi kahvaltıyı bende bunaldım inanki
15 Temmuz 2022 (137 puan) yorumladı
Sinir stres sahibi oldum vallahi, hastalıklı oldum çıktım
0 oy
15 Temmuz 2022 (1,075 puan) cevapladı
Yapma canım pişkin pişkin yat biraz düşünceli olsun 
15 Temmuz 2022 (137 puan) yorumladı
Hiç dusunceleri yok maalesef, insanı kendi annesinden başka kimse düşünmüyor gerçekten..
0 oy
15 Temmuz 2022 (856 puan) cevapladı
Slm canım Vallahi bu insanlara pes diyorum artık eşin nerde canım o ne diyor bu duruma :( aslında erkekte bitiyor her iş onların yüzünden bu haldeyiz acayip kızıyorum herşeyin yeri var tabiki gelip gidecek insan kalacak amenna ama birde sana sorsalar yani :( rabbim sabır versin çok zor ya insan bazen çıldıracak gibi oluyor gerçekten de :(
15 Temmuz 2022 (137 puan) yorumladı
Eşim ne dicek kendi evleri gibi görüyorlar o yüzden cagiriyolardir diyo, zaten bı konuda da beni haklı bulsa şaşırırım.eşim baya bı annecidir de
15 Temmuz 2022 (856 puan) yorumladı
Bunun annecilikle alakası yok aslında zır dusuncesizlik kendi evleri gibi görüyorsa beraber oturun ozaman ayrı ev niye açtınız öyle demeli eşine ya sabır canım ya gerçekten de çok sinir bozucu:( yok erkekler hep kendileri haklı onlara göre hava hoş zaten Allah ıslah etsin:(
0 oy
15 Temmuz 2022 (544 puan) cevapladı
Valla benimkiler de aynı mesef ben doğum yaptım gelen misafiri odama getirdi odamda oturdular doğumdan sonra zaten baya yıpranmış oluyosun bide onların çenesi dusuncesizligi iyice üstüme gelmişlerdi bende evlendiğin evlenecegime pişman olmuştum  sırf eşimin ailesinin dusuncesizligi yüzünden eşimden bile sogumustum en son artık ben annengilde kalacam dedim annem 1 hafta baktı gitti kayinnam da 2 gün durdu tartıştık sonra eşimle kavga ettik bayramda 5 gün izin almışdı sürekli annem babam kavgası en son artık dedim gidelim boşanalım eşimde benim artık gerçekten tahammülünün kalmadığını fark edince ustume gelmio artik şükür kaynanamda ise başladı öylelikle biraz rahatladim benim de şuan bi oğlum var bende ilerde kaynana olacam allah izin verirse ama ben kaynanam gibi bi kaynana olacagimi dusunmuyorum çünkü sürekli bi kullanma taraftarı inan daha dikişlerim bile iylesmemisti çocuğuma bile bakmadı bi lafi bahane edip gitti gece bebegime süt sağdım anne sen içir ben kalkamıyorum dedim gündüz sen yatacam da ben mi bakacam çocuğuna dedi ve gecesi de sagdigim sutu dökmüş memelerim o kadar aciyodu ki altı alttan üst üstte  gerçekten dayanılacak halde değildim.  Ama allaha havale ettim rabbim büyük bana acımıyorsan bebeğe acır insan anne sütü sonuçta ne kadar değerli sırf beni kaldırmak yatırmamak için bi biboren sutumu dökmüş :(
15 Temmuz 2022 (544 puan) yorumladı
Amin bacım valla öyle gerçekten benimde piskolojim sırf eşimin ailesi yüzünden bozuldu yani daha doğrusu doğumdan sonra eşim bi taraftan ailesi  bi taraftan ama bebegime  sarılıyorum onda teselli oluyorum ya isterse tüm dünya üstüne gelsin esin seninle beraber olup  sana destek olsa aslında hiçbişey yok ama malesef onlar daha baskın gelio mesela benim kaynanamın bi huyu var ortada hiçbişey yoksa bile olayı büyütür ağlar oğluna acınır eşimde bana eziyet eder mecburiyetten evlendim sonra hamile kaldım esimi  seviyorum ama daha önce ailesini tanisaydim  kesinlikle evlenmezdim :(
15 Temmuz 2022 (856 puan) yorumladı
İyi yapıyorsun bacım Elhamdülillah bebeğin olmuş yoksa insanın tutuncak başka dalı olmaz o şekilde bir ailede :( rabbim sana sabır versin ne hastaymış kaynanan piskoloji tedavi olması lazım ama nerede kabuk etmezler hasta olduklarıni sabır inseAllah belki bir gün eşin de annesinin gerçek halini görüp senden helalik ister pişmanlığını dile getirir Allah büyük :( ruh hastaları ya Tevbe yarabbim çok üzücü tabikide evlenmezdin bu şekilde hiç akıl işi değil:(
15 Temmuz 2022 (544 puan) yorumladı
Amin canım inşallah allahim hepimize sabir versin benim de imtihanim böyle işte arkanda dayanacak kimsen olmayınca öyle önüne gelen eziyet edio :( annemle babam ayrı babamla görüşmüyorum inan her üzülüp her ağladığın da her çaresizliğimde babamın olmasını o kadar çok isterdim ki kaynatamin da yüzü hiç gülmez onunda psikolojisi bozuk sürekli sinirli bilmiyorum işte hayat yapacak bisey yok saol allah razı olsun :(
15 Temmuz 2022 (856 puan) yorumladı
Amin amin canım işte imtihan ya sabır :( vicdansizlik işte ne olcak ki ailen ayrı olduğunu biliyolar daha çok sevgi gösterecekleri yere yaptıklarına bak Allah ıslah etsin bacım üzülme inseAllah evladın yeter sana :( bazen annesi babası olanda inan daha çok üzüyor böylesi daha hayırlı demekki canım Allah kerim :(
15 Temmuz 2022 (544 puan) yorumladı
Öyle canım saol :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

14 haftalık gebelikte geçmeyen mide bulantısı ve baş dönmesi normal mi?
14 haftalık gebelik döneminde devam eden mide bulantısı ve baş dönmesi, hormonal değişimler ve artan kan hacmi nedeniyle sıkça rastlanan durumlardır. Ancak ilaç tedavisine rağmen geçmeyen şiddetli belirtiler, sıvı kaybı veya beslenme bozukluğu riskine karşı mutlaka doktorunuzla paylaşılmalıdır. Genellikle 16. haftaya kadar bu semptomların hafiflemesi beklense de, günlük yaşamı kısıtlayacak düzeydeki etkiler için doktorunuz farklı destekleyici tedaviler önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte stres ve sinir bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte yaşanan yoğun stres ve sinir hali, vücutta kortizol gibi stres hormonlarının artmasına neden olur ve dolaylı yoldan hem anne adayının sağlığını hem de bebeğin gelişimini olumsuz etkileyebilir. Özellikle gebeliğin hassas dönemlerinde yaşanan duygusal çöküntüler, annenin beslenmesini ve uyku düzenini bozarak bebeğin yeterli beslenmesine engel olabilir. Bu süreçte psikolojik destek almak veya aile içi sınırları netleştirmek, annenin ruh sağlığını korumak adına kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde aile içi stresle nasıl başa çıkılır?
Gebelik döneminde aile içi stresle başa çıkmak için en etkili yol, kendi sınırlarınızı net bir şekilde belirlemek ve eşinizle açık bir iletişim kurmaktır. Sizi strese sokan durumları veya kişileri kendinizden uzak tutmak, fiziksel ve ruhsal enerjinizi bebeğinize saklamanıza yardımcı olur. Misafir ağırlama veya ev işleri gibi konularda hayır demeyi öğrenmek ve bu süreçte önceliğin sizin sağlığınız olduğunu yakın çevrenize nazik ama kararlı bir dille ifade etmek en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte aşırı yorgunluk ve bunalma hissi neden olur?
Hamilelikte aşırı yorgunluk ve bunalma hissi; hem vücudun bebeği büyütmek için sarf ettiği büyük enerjiye hem de sosyal çevreden gelen beklentilere bağlı olarak gelişebilir. 14. haftada vücut hala yoğun bir adaptasyon süreci içindedir ve bu durum fiziksel direnci düşürerek ruhsal hassasiyeti artırır. Eğer bu yorgunluk hali yaşam kalitenizi düşürecek seviyeye ulaştıysa, bu durumu bir tükenmişlik belirtisi olarak görüp dinlenmeye ve kendinize vakit ayırmaya odaklanmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte psikolojik destek ne zaman gereklidir?
Gebelikte eğer kendinize veya bebeğinize zarar verme düşünceleri oluşuyorsa, günlük temel ihtiyaçlarınızı karşılayamayacak kadar mutsuz hissediyorsanız veya yoğun bir kaygı içindayseniz vakit kaybetmeden profesyonel bir destek almalısınız. Gebelik depresyonu veya aşırı stres, sadece anne adayını değil bebeğin gelişimini de etkileyebilecek ciddi durumlardır. Bir kadın doğum uzmanı veya psikolog ile görüşerek bu süreci yönetmek, hem fiziksel hem de duygusal sağlığınızı korumanın en güvenli yoludur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 423 göst.
0 oy
0 cevap 399 göst.
0 oy
14 cevap 1,376 göst.

1,512,202 soru

24,666,218 cevap

366,988 kullanıcı

...