Kimyasal gebelik sonrası doktora gitmem gerekir mi?

0 oy
441 göst.
17 Temmuz 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (443 puan) sordu
Sorum yukarıda arkadaşlar 

4 Cevap

0 oy
17 Temmuz 2022 (156 puan) cevapladı
Hemen tekrardan bir gebelik düşünüyorsanız gitmekte fayda var. 
17 Temmuz 2022 (443 puan) yorumladı
1.5 yaşında oğlum var martta 2 yaşına girecek o zamana kadar düşünmüyorum doktor kan değerinden sonra gel dedi ama ertesi gün kimyasal olunca gitmedim bundan sormuştum teşekkür ederim
17 Temmuz 2022 (156 puan) yorumladı
Anladım. O zaman yemenize içmenize dikkat edin. Aile hekimin de ya da dahiliye de de kan verip kendi sağlığınızın takipçisi olabilirsiniz
-Reklam-
0 oy
17 Temmuz 2022 (921 puan) cevapladı
Benim doktorum HCG takibi yapmıştı kimyasal olduğundan şühelenince. Özele gidiyordum devlette kan verip sonucu doktoruma atıyordum gelmene gerek yok diyordu en son kanama başlayınca artık kendiliğinden sonlanıyo zaten yapacak bişey kalmadı dedi çağırmadı da tekrardan. Sonraki hamilelik için şu kadar bekle filan da demedi 
0 oy
17 Temmuz 2022 (6,713 puan) cevapladı
Tabii canım gitmende fayda var rahim toparlansın diye ilaç vesaire de veriyor doktor
0 oy
17 Temmuz 2022 (3 puan) cevapladı
Gerek yok bildiğim kadarıyla. Ben kimyasalın hemen ardından hamile kaldım. Sorunsuz çok şükür 34+1deyim. 

Kimyasal gebelik rahmi temizliyormuş. Ama kafana takılmaması için doktoruna sor tabii yine.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kimyasal gebelik sonrası doktora gitmek gerekir mi?
Kimyasal gebelik sonrası vücudun kendi kendini temizlemesi beklenir ancak olası enfeksiyon veya parça kalması riskine karşı mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına görünmek gerekir. Doktorunuz, beta-hCG değerlerinizin sıfırlandığını görmek ve rahim içinde herhangi bir doku kalıp kalmadığını kontrol etmek için ultrason muayenesi yapacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelikten sonra beta-hCG değerleri ne zaman sıfırlanır?
Kimyasal gebelik sonrası beta-hCG hormon seviyeleri genellikle 1 ila 2 hafta içerisinde kendiliğinden sıfırlanır. Eğer bu süre zarfında değerler düşmüyorsa veya ağrı, yoğun kanama gibi belirtiler devam ediyorsa, dış gebelik riskini ekarte etmek adına vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelik sonrası ne zaman tekrar hamile kalınabilir?
Kimyasal gebelik sonrası genellikle bir sonraki adet döneminin beklenmesi önerilir; ancak doktorunuz genel sağlık durumunuza göre bekleme süresini belirleyecektir. Vücudun toparlanması ve rahim duvarının kendini yenilemesi için en az bir adet döngüsü beklemek, sağlıklı bir sonraki gebelik süreci için tıbbi açıdan en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelik sonrası hangi belirtiler için acilen doktora gidilmeli?
Şiddetli karın veya kasık ağrısı, geçmeyen yoğun vajinal kanama, yüksek ateş veya baygınlık hissi gibi belirtiler acil durum işaretidir. Bu tür semptomlar yaşanıyorsa, kimyasal gebeliğin yarattığı komplikasyonları veya dış gebelik gibi ciddi durumları dışlamak için derhal bir hastanenin acil servisine veya kadın doğum polikliniğine başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelik neden olur ve tekrar eder mi?
Kimyasal gebeliklerin büyük çoğunluğu döllenmiş yumurtadaki genetik anomaliler nedeniyle gerçekleşir ve çoğu zaman tek seferlik bir durumdur. Tekrarlayan kimyasal gebelikler söz konusu olmadıkça genellikle özel bir tedavi gerektirmez; ancak endişeleriniz varsa uzman bir hekimle görüşerek hormon testleri veya genetik tarama gibi ileri tetkikler hakkında bilgi alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,230 soru

24,666,617 cevap

367,022 kullanıcı

...