37+4 haftalık gebeyim, bu yaşadıklarım doğum sancısı mı?

0 oy
433 göst.
17 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (272 puan) sordu
Çok zor bir hamilelik geçiriyorum kızlar rabbim hepimizin yardımcısı olsun bel ağrısı bacaklarıma kasıklarıma giren kramplar ne yatabiliyorum ne yürüyebiliyorum iki de çocuğum var bu üçüncü gebeligim 37+4 haftalık gebeyim artık en kısa zamanda olsun istiyorum o yüzden bir saat öncesi falan eşimle ilişki oldu ondan öncesi de karnım da hafif hafif ağrı vardı ama ilişki bittiğinden beri karnımın altında bir baskı ve ağrı var sürekli çiş yapma hissi geliyor bide ishal eşlik etti aceba bu doğum belirtisi mi eşim hastahaneye gidelim diyor ben emin olamıyorum belki geçer diye düşünüyorum çünkü diğer doğumlarımda ilk suyum gelmişti doğumum oyle başlamıştı bu doğum sancısı mi değil mi insan bilemedi mi bilemiyorum bide hastane hemen surda olsa gidecem ama bir buçuk saatlik yol emin olmadan hareket etmeyim diyorum sizce ne yapmalıyım 
Gebelik haftası 37+4

3 Cevap

0 oy
17 Temmuz 2022 (137 puan) cevapladı
Bence sancılarını takip et kaç dk da bi geliyor benim ilk doğumum da suyum gelmedi mesela
-Reklam-
0 oy
17 Temmuz 2022 (467 puan) cevapladı
37+4deyim bende canım benimde özel bölgem ağrı yapıyor pelvik kemiğime ağrı kasılma geliyo 2 gündür ishalim ve aşırı mide yanmamla bulantım oluyo  bugün karnım çok ağrıdı yarın kontrolüm var bakalım ne dicek 
0 oy
17 Temmuz 2022 (4,793 puan) cevapladı
Sancı sıklığını takip edin 5 dkda bire düşerse veya suyunuz gelirse hastaneye gideceksiniz. İlişkiden sonra oluyor genelde ağrı onunla karıştırıyor olabilirsiniz 
17 Temmuz 2022 (1,605 puan) yorumladı
Doğum sancısı anlattığına gore canım  sancı ne kadar aralıklarla giriyo takip et  5 6 dk ya düşerse 1 saate doğum oluyor
17 Temmuz 2022 (4,793 puan) yorumladı
5 dkya düştükten tam 10 saat sonra doğuran ben buna anca güldüm :D
18 Temmuz 2022 (1,605 puan) yorumladı
Komik birşey yok 3 tane doğum yaptım ben kafama gore konuşmuyorum ben bunu yasadiklarima gore yazıyorum ben tedbir amaçlı söyledim sen 10 saat sonra dogurdun diye bu arkadasimizde doguracak diye birşey yok
18 Temmuz 2022 (4,793 puan) yorumladı
Her doğum farklıdır. 5 dkya düşünce şu kadar sürede dogurursun diye bir şey yok.ben de sana onu diyorum işte :)
18 Temmuz 2022 (1,605 puan) yorumladı
Ben tedbir amaçlı söyledim zaten doğurursun demedim onu anlamadınız siz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamilelikte doğum sancısı nasıl anlaşılır?
Doğum sancısı, genellikle düzenli aralıklarla gelen, giderek şiddetlenen ve karnın alt kısmından bele doğru yayılan kasılmalardır. Yalancı sancıların aksine, pozisyon değiştirmekle veya dinlenmekle geçmezler ve zamanla aralarındaki süre kısalır. Kasılmalar saatte en az 4-5 kez tekrarlanıyorsa ve her biri 30-60 saniye sürüyorsa doğumun başlamış olma ihtimali yüksektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun en yaygın belirtileri düzenli rahim kasılmaları, suyun gelmesi, nişan (kanlı mukuslu akıntı) gelmesi ve şiddetli bel ağrısıdır. Ayrıca ishal, sürekli idrara çıkma isteği veya karın bölgesinde yoğun baskı hissi de vücudun doğuma hazırlandığının işareti olabilir. Özellikle 37. haftadan sonra bu tür belirtilerle karşılaşıldığında dikkatli olunmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ile yalancı sancı nasıl ayırt edilir?
Yalancı sancılar (Braxton Hicks) genellikle düzensizdir, kısa sürelidir ve dinlenince geçer. Gerçek doğum sancıları ise düzenlidir, giderek güçlenir, sıklığı artar ve dinlenmekle durdurulamaz. Yalancı sancılar genellikle sadece karın bölgesinde hissedilirken, gerçek sancılar belden başlayıp kasıklara ve bacaklara doğru yayılan bir ağrı döngüsü yaratır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında ishal doğum belirtisi mi?
Evet, hamileliğin son haftalarında ishal yaşamak, vücudun doğuma hazırlık sürecinde salgıladığı prostaglandin hormonlarının bağırsakları etkilemesiyle ortaya çıkabilir. Vücut, doğum öncesi bağırsakları boşaltma eğilimi gösterir. Ancak şiddetli ishal veya buna eşlik eden diğer doğum belirtileri varsa, durumu yakından takip etmek ve gerekirse doktorla iletişime geçmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte hastaneye ne zaman gidilmeli?
37. haftadan itibaren düzenli gelen sancılar, suyun gelmesi, vajinal kanama veya bebeğin hareketlerinde azalma hissedildiğinde vakit kaybetmeden hastaneye gidilmelidir. Özellikle sancıların arası 5-10 dakikaya düştüğünde veya suyunuzun geldiğinden şüpheleniyorsanız, evde beklemek yerine bir sağlık kuruluşuna başvurmak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 647 göst.
4 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Beyaz_66 (52 puan) sordu
0 oy
2 cevap 293 göst.
18 Şubat 2021 Hamilelikte Testler kategorisinde Dyg0808 (90 puan) sordu

1,512,748 soru

24,673,328 cevap

367,394 kullanıcı

...