Sezaryen sonrası dikişimin içeriden sertleşmesi normal mi?

0 oy
351 göst.
18 Temmuz 2022 Doğum kategorisinde (254 puan) sordu
12 gün oldu doğum yapalı. Doktorum gecen hafta kontrol etti dikislerin iyi 40 çıkınca görüşelim dedi hergün dus alıyorum pansuman yapıyorum ama bugün elime sertlikler geldi içeriden. Normal mi acaba sizde de oldu mu tekrar doktora gitmeli miyim 
Gebelik haftası Doğdu

3 Cevap

0 oy
18 Temmuz 2022 (973 puan) cevapladı
Bir müddet sert oluyor orası zamanla geçiyor, çok fazla sertse şişlik gibi ödem olmuş olabilir benimki öyle olmuştu o da zamanla geçiyor 
18 Temmuz 2022 (254 puan) yorumladı
İçimi rahatlattiniz ya teşekkür ederim
18 Temmuz 2022 (973 puan) yorumladı
Rabbim şifa versin çabucak geçsin inşallah :)
19 Temmuz 2022 (254 puan) yorumladı
Amin insallah Allah razı olsun :)
-Reklam-
0 oy
18 Temmuz 2022 (181 puan) cevapladı
Benimkide öyle olmuş 
18 Temmuz 2022 (254 puan) yorumladı
Sizin kaç gün oldu
19 Temmuz 2022 (181 puan) yorumladı
Bugünle beraber 16 oldu
0 oy
18 Temmuz 2022 (181 puan) cevapladı
Benim yaram açık ilk pansumanı çıkardıktan sonra hep açık siz niye pansuman yapıyorsunuz acaba yoksa yapmak mı lazım
18 Temmuz 2022 (254 puan) yorumladı
Benim de açık suan doktor öyle söyledi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen dikişinde 12 gün sonra içeride sertlik olması normal mi?
Sezaryen sonrası ilk haftalarda yara hattının altında hissedilen sertlikler genellikle iyileşme sürecinin bir parçası olan doku onarımı veya ödem kaynaklıdır. Ancak bu sertlik bölgesinde kızarıklık, şiddetli ağrı, ateş veya dikiş yerinden akıntı gibi belirtiler varsa, enfeksiyon riski açısından vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikiş hattındaki sertlikler ne zaman geçer?
Sezaryen kesisi üzerindeki veya altındaki sertlikler genellikle iyileşme süreci devam ettikçe, yani doğumdan sonraki ilk 4 ila 6 hafta içerisinde yumuşamaya başlar. Vücudun dikiş bölgesindeki dokuyu onarması zaman alır; bu süreçte bölgeyi temiz ve kuru tutmak iyileşmeyi destekler ancak sertliğin artması durumunda mutlaka uzman kontrolü gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası dikiş bölgesinde enfeksiyon nasıl anlaşılır?
Sezaryen dikiş bölgesinde enfeksiyonun en belirgin işaretleri dikiş hattında giderek artan kızarıklık, ısı artışı, kötü kokulu akıntı veya dikiş yerinden iltihap gelmesidir. Ayrıca vücut ısınızın yükselmesi veya sertlik bölgesindeki ağrının dayanılmaz hale gelmesi, enfeksiyon belirtisi olabileceği için hemen bir hekim muayenesi gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası dikiş bakımı nasıl yapılmalı?
Sezaryen sonrası dikiş bakımında en önemli kural bölgenin her zaman temiz ve kuru tutulmasıdır. Doktorunuzun aksi bir önerisi yoksa duş aldıktan sonra dikiş yerini nazikçe kurulayın; bölgeyi tahriş edecek dar kıyafetlerden kaçının ve iyileşme sürecini takip etmek için elinizle bölgeyi kontrol ederken aşırı baskı uygulamaktan sakının.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikiş bölgesindeki sertlik için ne zaman doktora gidilmeli?
Sezaryen dikiş hattındaki sertlik giderek büyüyorsa, sertliğin olduğu bölgede belirgin bir şişlik ve hassasiyet oluşmuşsa mutlaka doktora gidilmelidir. Özellikle 38 dereceyi aşan ateş, dikiş yerinde açılma veya bölgeden gelen iltihaplı akıntı gibi durumlar acil tıbbi müdahale gerektiren ciddi uyarı işaretleridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,304 soru

24,667,468 cevap

367,069 kullanıcı

...