26 haftalık gebelikte şeker yüklemesi için geç mi kaldım?

0 oy
629 göst.
19 Temmuz 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (172 puan) sordu
Kızlar şuan 26+4üm haftaya hastane gidecem 27+5olcam şeker yuklemesi yaparlarmi yoksa bu haftamı gidiyim

5 Cevap

0 oy
19 Temmuz 2022 (5 puan) cevapladı
Şeker yüklemesi yapılmıyor yaşadığım ülkede ihtiyaç duyulmadikca. Ben yaptırmadım gerek duymadı doktor. Siz neye göre yaptırıyorsunuz rutin yapılan birsey olmamalı bu.
19 Temmuz 2022 misafir yorumladı
Benim ailemde yok aşırı seker tuketen biri de değilim. Ancak gebelikte insülin kullaniyorum. Pankerasin bebege ve bana yediklerimi enerji dönüştürecek kadar insülin sağlamıyor. Sizin ülkenizde seker takibini nasil yapiyorlar.
20 Temmuz 2022 (5 puan) yorumladı
Beslenmeye dikkat ediyorum. Aynı zamanda kan tahlilleri yapılıyor rutin her ay olmasa bile 2 ayda bir yapıldı benimkisi nerdeyse.
20 Temmuz 2022 misafir yorumladı
Burdada kan tahlili yapılıyor ama herseferindede glukoz hma1cye bakılmıyor onyuzden sizin ulkenin uygulamalari farkli. Ben duzenli ölçüm yaptigim zamanlarda bile sekerimin yüksek çıkıyordu. Bu bir nevi hamile hastalığı.
20 Temmuz 2022 (5 puan) yorumladı
Ama her hamilede olmuyor o hastalik onu söylemek istiyorum. Turkiye'de yaşıyor olsaydım bile direkt yapılmasına izin vermezdim gerçekten kontroller sonucunda buna ihtiyacım varsa o zaman yapılması daha mantıklı olur. Her gebeye yapılması çok saçma.
20 Temmuz 2022 misafir yorumladı
Hastada seker yoksa yukleme normal çıkıyor zaten bunu belirlemenin en kolay yolu bu. Her hastada bebekte bir sikinti olmuyor ama hepsinde usg kontrolu yapılıyor. Her hastana tansiyin  yok ama tansiyin kontrolude yapılmıyor.
-Reklam-
0 oy
19 Temmuz 2022 (28 puan) cevapladı
28. Hafta bitimine kadar yapılıyor diye biliyorum ama ben 29. Haftamda yaptırmıştım sorun olmaz 
19 Temmuz 2022 (172 puan) yorumladı
Çok tesekur ederim ozaman benim bu hafta gitmeme gerek yok
19 Temmuz 2022 (28 puan) yorumladı
Rica ederim :)
0 oy
19 Temmuz 2022 (85 puan) cevapladı
Ben 28 haftamda oldum doktor geç değil dedi
19 Temmuz 2022 (172 puan) yorumladı
Tesekur ederim haftaya gidiyim ozaman bende
19 Temmuz 2022 (85 puan) yorumladı
Rica ederim cnm
0 oy
19 Temmuz 2022 (272 puan) cevapladı
Ben 28+3 te yaptrdım
20 Temmuz 2022 (172 puan) yorumladı
En son 29 haftaliken oluyor herhalde
0 oy
19 Temmuz 2022 (4,021 puan) cevapladı
Eğer bir sorun yoksa yaptırmayın benim açlık şekerim düşük diye yapıldı herkes yaptırmak zorunda değil ona rağmen düzelmişti sorun gözükmedi sadece ekmek azalt dedi o kadar 
20 Temmuz 2022 (172 puan) yorumladı
Annemde şeker var  o yuzden yaptirmak isdiorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekeri yüklemesi testi en geç kaçıncı haftada yapılmalıdır?
Gebelik şekeri yükleme testi (OGTT) için en ideal zaman aralığı genellikle 24 ile 28. haftalar arasıdır. 28. haftadan sonra da test yapılabilmekle birlikte, gebelik diyabetinin erken tespiti ve yönetimi için bu aralıkta yapılması doktorlar tarafından tavsiye edilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
27 haftalık gebelikte şeker yüklemesi yaptırmak geç mi?
27 haftalık gebelik, şeker yükleme testi için belirlenen 24-28 hafta aralığının içerisinde yer aldığı için kesinlikle geç değildir. Bu hafta içerisinde testi yaptırmanız, gebelik diyabeti riskini değerlendirmek ve gerekli önlemleri zamanında almak için oldukça uygundur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi öncesinde nelere dikkat edilmelidir?
Şeker yükleme testi öncesinde genellikle özel bir hazırlık gerekmemekle birlikte, doktorunuz aksini belirtmedikçe açlık veya tokluk durumunuz hakkında bilgi almalısınız. Standart 50 gramlık tarama testinde açlık şartı aranmazken, 75 veya 100 gramlık tanı testlerinde doktorunuz sizden belirli bir süre aç kalmanızı isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yüklemesi testi neden önemlidir?
Gebelik şekeri yüklemesi, annede gelişebilecek gizli diyabeti tespit ederek hem anne hem de bebek sağlığını korumak için hayati önem taşır. Kontrol altına alınmayan gebelik şekeri, bebeğin aşırı kilo almasına, doğum sonrası kan şekeri düşüklüğüne ve zorlu doğum risklerine yol açabileceği için düzenli tarama yapılması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi yaptırmazsam ne olur?
Şeker yüklemesi yaptırmamak, gebelik döneminde ortaya çıkabilen diyabetin fark edilmemesine ve dolayısıyla yönetilememesine neden olabilir. Diyabetin tespit edilememesi durumunda bebekte makrozomi (aşırı iri bebek), doğum komplikasyonları ve doğum sonrası solunum sıkıntısı gibi riskler artış gösterebilir; bu yüzden uzmanlar testin yapılmasını önemle vurgular.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 389 göst.
0 oy
16 cevap 2,019 göst.
0 oy
13 cevap 1,288 göst.
26 Eylül 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde mstfayse (116 puan) sordu
0 oy
18 cevap 1,753 göst.

1,512,332 soru

24,667,864 cevap

367,087 kullanıcı

...