37 haftalık hamileyim, doğum belirtisi yok normal mi?

0 oy
240 göst.
23 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (369 puan) sordu
Durumunuz nasıl bende daha tık yk 
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim ama hiçbir belirti yok, bu normal mi?
37 haftalık hamilelikte herhangi bir doğum belirtisinin olmaması oldukça normal ve sık rastlanan bir durumdur. Gebeliğin 37. haftası erken dönem (erken term) olarak kabul edilse de, bebeklerin büyük bir kısmı 39 ile 41. haftalar arasında dünyaya gelir. Vücudunuzun henüz doğuma hazırlanmamış olması, bebeğinizin gelişimini tamamlaması için ihtiyaç duyduğu süreci yaşadığını gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada doğumun başladığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren temel belirtiler düzenli ve şiddeti artan kasılmalar, su gelmesi ve nişan gelmesi olarak bilinen kanlı mukus tıpasının atılmasıdır. Kasılmalar başlangıçta düzensiz olabilir ancak zamanla 5-10 dakikada bir düzenli hale gelir ve pozisyon değiştirmekle geçmez. Eğer suyunuzun geldiğini düşünüyorsanız veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma hissederseniz vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte bebek hareketleri nasıl olmalı?
37. haftada bebek büyüdüğü ve anne karnındaki alan daraldığı için hareketlerin niteliği değişebilir; ancak şiddeti azalmamalıdır. Bebeğinizin gün içerisinde düzenli olarak tekmelemesi, dönmesi veya gerinmesi beklenir. Eğer gün boyu bebek hareketlerini hiç hissetmiyorsanız veya hareketlerde ani ve belirgin bir durgunluk fark ettiyseniz, bu durumu mutlaka doktorunuzla paylaşarak NST (Non-Stres Test) ile kontrol edilmesini sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren fiziksel değişimler nelerdir?
Doğumun yaklaşmasıyla birlikte vücutta bebeğin kanala yerleşmesi sonucu nefes almanın rahatlaması, sık idrara çıkma, kasıklarda baskı hissi ve bel ağrılarında artış gibi değişimler görülür. Ayrıca bazı anne adaylarında ishal, mide bulantısı veya ani bir enerji patlaması da doğum öncesi sinyaller arasında yer alabilir. Bu belirtilerin her biri kişiden kişiye farklılık gösterir ve bazen doğumdan birkaç gün veya saat önce ortaya çıkabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık hamilelikte sancı ne zaman hastane gerektirir?
Sancılarınızın hastaneye gitmeyi gerektirmesi için kasılmaların süresinin 40-60 saniye civarında olması ve 5 dakika aralıklarla düzenli şekilde tekrarlaması gerekir. Eğer suyunuz geldiyse, vajinal kanamanız varsa veya bebek hareketlerinde ciddi bir azalma fark ettiyseniz kasılma sıklığını beklemeden doğrudan sağlık kuruluşuna gitmelisiniz. Yalancı doğum sancıları genellikle düzensizdir ve istirahat ile geçme eğilimindedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
14 cevap 756 göst.
30 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nesbero (595 puan) sordu
0 oy
1 cevap 237 göst.
30 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nesbero (595 puan) sordu
0 oy
10 cevap 585 göst.
17 Mayıs 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Beyza34 (191 puan) sordu
0 oy
0 cevap 162 göst.
28 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 312312 (199 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,560 cevap

366,955 kullanıcı

...