25 haftalık gebeyim, şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım?

0 oy
819 göst.
25 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (35 puan) sordu
25 haftalık gebeyim şeker yüklemesi yaptırsam mı yaptırmasamı cok kararsız kaldım annemde babamda şeker hastalığı var  yüksek cıkar diye korkuyorum tedirginim sizce yaptırmalımıyım doktorum ailede oldu için yapalım dedi
Gebelik haftası 24+6

11 Cevap

+3 oy
25 Temmuz 2022 (343 puan) cevapladı
Sen testi yaptırmayınca bebeğinde ya da sende şeker çıkmıyo diye bi.şey yok. Hatta varsa sana ve bebeğe zarar verecek ve haberin olmayacak. Test yaptırmanın herhangi bi zorluğu ya da zararı yok. Aksine sen riskli kısımdasın ailede şeker var. Bebeğinin sağlığı için bu karamsarlığa düşmen bile yanlış bence yaptır. Aman şeker yüklemesi yaptırma çok zararlıymış diyenlere aldırma. Şeker yüklemesi denilen olay en basit şey. Bi aç karnına bi de şekerli içeceği içtikten sonra kan vereceksin bitti gitti. O içeceğe güvenmiyorum diyorsan 2 dilim baklava ye aynı şey
25 Temmuz 2022 (235 puan) yorumladı
Yüksek çıkarsa ilaç kullanmiyosun galiba rejim veriyorlar ve doğduğunda bebeğin şeker takibini sık yapıyorlar diye biliyorum canım yanlış da olabilir kesin değil söylediklerim inşallah çıkmaz yaptir bencede
25 Temmuz 2022 (1,034 puan) yorumladı
Eğer gebelik şekeriniz varsa iri bebek , doğduktan sonra ani bebek ölümü. Annede veya bebekte kalıcı şeker hastalığı bebekte ciddi böbrek ve kalp rahatsızlığı ve bir sürü şey olabilir . Halbuki şekeriniz varsa basit bir diyetle çocuğunuzda sizde sağlıklı olabilirsiniz .bence çok çok önemli çokta şart bı test
25 Temmuz 2022 (35 puan) yorumladı
Cok teşşekğr ederim  gidip yaptırcam perşembe günü
25 Temmuz 2022 (1,034 puan) yorumladı
Umarım herhangi bi sıkıntı olmaz benim annemde ve anne tarafında herkezde var ama bende 2 gebeliğimde de çıkmadı . Bunda doktorum uygun görürse yine yaptircam
25 Temmuz 2022 (1,304 puan) yorumladı
Çok yüksek çıkarsa insülin kullanirsiniz doğuma kadar, biraz yüksek çıkarsa sıkı diyet+bol su+yürüyüş yeterli olur.
Canınızı sıkmayın.
-Reklam-
0 oy
25 Temmuz 2022 (1,334 puan) cevapladı
Valla canım benim ailede çok şükür kimsede yok ben yaptırdım yaptirdigimada pişman oldum bana alerji yaptı iyi gelmedi yinede sen bilirsin
25 Temmuz 2022 (35 puan) yorumladı
Teşekkğr ederim
0 oy
25 Temmuz 2022 (259 puan) cevapladı
Yaptırmanız lazım. Bende ailede şeker olmamasına rağmen şeker çıktı. Hemen diyete başladım 
25 Temmuz 2022 (35 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
0 oy
25 Temmuz 2022 (667 puan) cevapladı
Bebeğin sağlığı için yaptırmalisin kim ne derse desin kesinlikle yaptir 
25 Temmuz 2022 (35 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
0 oy
25 Temmuz 2022 (505 puan) cevapladı
Bende cok kararsızdım.doktorum bana önermedi. Ama yok illa yaptırcam diyorsan yaptır dedi.bende yaptırmıcam çünkü arada ölçüyorum tok karnına bile 79 cıktı düşük cıkıyor.tabi karar sizin.
0 oy
25 Temmuz 2022 (21 puan) cevapladı
Benim hem anne hem baba tarafında şeker hastalığı var o yüzden bende yaptırdım. Doktor muhtemelen yükseklik çıkar derken meğer bende düşüklüğü varmış tedaviye başlandı o yüzden bence yaptırın hem o kadar kötü değildi ☺️
25 Temmuz 2022 (35 puan) yorumladı
Cok teşekkür ederim içim o kadar rahatladiki doktora gönül rahatlığıyla gidebilirim
0 oy
25 Temmuz 2022 (395 puan) cevapladı
Benim de halalarım da şeker var o yüzden yaptırdım çok şükür bir şey çıkmadı, ilaç değil de diyet veriliyor sanırım. Testi yaptırmadan bi kaç gün öncesinden tatlı bir şeyler yemeyin demişti bana, yaptıracaksanız sizde yemeyin. Küçük bir tavsiye daha şekerli suyu içince çok yürümeyin mümkünse bi yerde oturup bekleyin, hem aç olacaksınız, hem su içemiyorsunuz, hem havalar çok sıcak. 
25 Temmuz 2022 (35 puan) yorumladı
Anladım teşekkür ederim bunu söylemeniz iyi oldu saolun
0 oy
25 Temmuz 2022 (2,349 puan) cevapladı
Bu gibi testler yapılmalı korkunun ecele faydası yok kendi ve bebeğinin sağlığı için bunu yapman lazım 
25 Temmuz 2022 (35 puan) yorumladı
Yaptırcam teşekkğr ederiö
0 oy
25 Temmuz 2022 (650 puan) cevapladı
Ücüncü hamileligim hepsindede yaptirdim. Ilk ikisinde cikmadi ama bunda cikti. 27inci haftamdan beri diyetteyim suan 40+2 olduk. Hemen ilaca baslatmiyolar. Ilk etapta diyetle ve seker ölcüm cihaziyla evde takibini yapip not aliyorsunuz sonra o degerlere göre doktorunuz sadece diyetle devammi yoksa insülin gereklimi diye karar veriyo. Yaptirip yaptirmamak size kalmis ama yaptirip sonucu bilip rahat bi hamilelik varken yaptirmayip aceba diye kendini strese sokarak dogumu beklemeyi tercih etmezdim. 
25 Temmuz 2022 (35 puan) yorumladı
Cok teşekkürler kesinlikle yaptırcam cook rahatladım şuan
25 Temmuz 2022 (650 puan) yorumladı
Rica ederim canim saglikla gelsin insallah. Önlem alindigi sürece sorun yok bundan emin ol. Yüklemenin amaci zaten vucuda giren sekerin nasil islendigi. Burda gecenlerde birini erken doguma almislardi gebelik sekerinden dolayi, bebegi küvezdeydi. Allah korusun hersesin basi saglik ve bastan önlemini almak. Gün icerisinde meyve tüketiyoruz onlarda bile seker var.
25 Temmuz 2022 (35 puan) yorumladı
Evet doğru haklsınız teşekkğr ederim
0 oy
25 Temmuz 2022 (89 puan) cevapladı
Canım benim ailemde var özellikle babam da bende senin gibiydim çıkacak ve kesin çıkar gözüyle bakıyordum ve çıkmadı suan 30 haftaligiz seker yükselmesini yaptır tabiki de sana veya bebeginne herhangi bir zarari yok ileri de cikarsa daha çok sıkıntı olur
25 Temmuz 2022 (35 puan) yorumladı
Cok teşekkür ederim yaptırcam kesin
0 oy
25 Temmuz 2022 (559 puan) cevapladı
Allah'ım  akıl fikir ver ya neden böylesine neden iyice arastirmiyorsunuz farz etki şeker hastasıyım ailende var neden ekstra şeker yukluyorsun ozaman  şekeri ekmeği makarnayı pirinci bırak ya  hamilelikde çocuğa ekstra şeker yükleyip onuda şeker hastası yapacaksıniz şekerini ölçtürmedin mi bilmiyormusun hiç Yanni yapmayın ya araştırın biraz lütfen doktorlar sizi korkutuyor yapılan test başı prim alıyorlar yapmayın 
25 Temmuz 2022 (641 puan) yorumladı
Yalnız bu öyle bir durum değil. Babam şeker hastası ki neredeyse hiç tatlı yemez ekmek tam tahıllı onuda annem yapar hamur işi mümkün mertebe uzak durur ama bazen şekeri tavan yapıyor sadece yemekle alakası yok yani. Şeker hastası olduğunu bilmeyen biri neye nasıl dikkat etmeli nasıl bilecek peki

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

25 haftalık gebelikte şeker yüklemesi yaptırmazsam ne olur?
25 haftalık gebelikte şeker yüklemesi yaptırmamak, gebelik diyabetinin teşhis edilememesine ve bebeğin sağlığının riske girmesine neden olabilir. Gebelik şekeri tedavi edilmediğinde bebeğin aşırı kilo alması, doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü ve solunum sıkıntısı gibi komplikasyonlar gelişebilir. Test, hastalığın erken tespiti ve uygun diyet veya tedavi planının oluşturulması için en güvenilir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ailede şeker hastalığı varken şeker yüklemesi yüksek çıkar mı?
Ailede şeker hastalığı öyküsü bulunması, gebelik diyabeti riskini artırır ancak şeker yüklemesi testinin doğrudan yüksek çıkacağı anlamına gelmez. Test, vücudunuzun glikozu nasıl işlediğini gösteren bir ölçümdür. Aile geçmişiniz olması, bu testin sizin için rutin bir taramadan ziyade hayati bir önlem olduğunu gösterir; yüksek çıkması durumunda ise erken müdahale şansınız olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testinde içilen glikoz bebeğe zarar verir mi?
Şeker yüklemesi testinde içilen glikoz miktarı, günlük hayatta tüketilen bir porsiyon tatlı veya meyve suyundaki şeker miktarına yakındır ve bebeğe doğrudan bir zararı yoktur. Bu test, plasentadan salgılanan hormonların insülin direncini ne kadar etkilediğini ölçmek için yapılan standart bir prosedürdür. Aksine, gebelik diyabetinin fark edilmemesi bebek için çok daha ciddi sağlık riskleri oluşturmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri testi aç karnına mı yoksa tok karnına mı yapılır?
Gebelik şekeri tarama testi genellikle 50 gramlık glikoz testi için açlık veya tokluk fark etmeksizin günün herhangi bir saatinde yapılabilir. Ancak doktorunuz test sonucuna göre 75 gramlık tanı testine ihtiyaç duyarsa, bu işlemin mutlaka sabah aç karnına yapılması gerekir. İşlem öncesi doktorunuzun özel bir hazırlık önerip önermediğini teyit etmek en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testi kaçıncı haftalar arasında yapılır?
Şeker yüklemesi testi genellikle gebeliğin 24. ve 28. haftaları arasında rutin olarak uygulanır. Bu dönem, plasentanın insülin direncini artıran hormonları en yoğun salgıladığı süreçtir. 25 haftalık bir gebe olarak, bu zaman dilimi içerisinde testi yaptırmanız, olası bir diyabet durumunun yönetilmesi için en ideal süredir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,257 soru

24,666,892 cevap

367,044 kullanıcı

...