Gebelikte şeker yükleme testi yaptırmalı mıyım?

0 oy
1,004 göst.
13 Haziran 2018 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (1,550 puan) sordu

bu testi yaptiran oldumu neye göre yaptirdiniz bana denmedi henuz ama internette okumustum zararli deniyor  yaptiranlar neler yasadiniz anlatirmisiniz kacinci haftada isteniyor bu test herkestenmi isteniyor? nasil yapiliyor

Gebelik haftası 17

9 Cevap

+1 oy
13 Haziran 2018 misafir cevapladı

Yaptırmamak için direndim açlık kan şekerim 104 e yükselince doktorum yaptırmamı istedi. Zamanı geçmişti 30. Haftada yaptırdım sınırda çıktı gebelik şekeri riski var dendi.  Sadece yediklerime dikkat ettim.Şuan 36. Haftam açlık kan şekerim 90 çıktı herşey gayet normal o 75 gr şekeri vücuduma aldığıma pişman oldum. Eğer dikkat ediyorsanız yaptırmaya hiç gerek yok bence. Şekeri sadece şekerli tatlı şeyler yükseltmiyor karbonhidratda yükseltiyor. Ekmek,makarna,pilav tarzı şeyleride azaltarak sağlıklı bir şekilde gebeliği yaşayabilirsiniz bana göre. Çok stres yapıyoruz gebelik boyunca yok bu test yok bu risk diye diye...

13 Haziran 2018 (1,550 puan) yorumladı
sormayin valla hyir eskiden annelerimiz anneannelerimizde cocuk dogurdu sonucta onlarda hic boyle testler yokmus gayette eli yuzu duzgun cocuklar getiriyorlarmis dunyaya.. tamam tip ilerledi ve bu cok guzel bisi ama insan acaba her test gercekten gerekli bi testmi diyede dusunmeden edemiyor
13 Haziran 2018 misafir yorumladı
Kesinlikle haklısınız tıp ilerledi diye acaba bu riski mi taşıyoruz diyerek stresli bir hayat yaşıyoruz sadece gebelik için bile değil her alanda böyle. Acaba düşük mü olacak o geçiyor sonra 2li ,4lü, detaylı , şekeri, plesenta aşağıda mı,baş aşağı döndü mü,normal mi olacak sezaryan mı, erken doğum mu olacak zamanında mı gelecek diye diye farketmeden hep stres altındayız. İnşallah sağlıkla kucağımıza alalım bebeklerimizi
13 Haziran 2018 (1,550 puan) yorumladı
ah amin insallah
13 Haziran 2018 (2,759 puan) yorumladı
kızlar annelerimiz le bizim devrimizi bir tutmayın bizler gebelikte el bebek gül bebek annelerimiz öylemi ydi ev işi çamaşır bulasik zor şartlar kışın soba hayvan v.s. Bu annenin hareketi için çok önemli ve yediklerimizden ictiklerimiz bir değil yani kissadan hisse tip ne kadar ilerlere ilerlesin bi okadar hastalık obezlik v.s artıyor  şeker yüklemesine gelince daha erken 17. hafta 24 ve 28. haftalar arası yapılıyor sanırım doktorunuz sizi yönlendiriyor bunun için en büyük etken bebegin kilosu iriliği ve annenin durumu yani rahat olun eğer şeker sorununuz yoksa o şeker yüklemesi size zarar vermez şayet şeker varsa ozaman rahatsız eder doğal olarak yani vücuda saf şeker alıyorsunuz sonuçta hem de aç karnına kisacasi korkacak  çekinecek bi durum yok
-Reklam-
+1 oy
13 Haziran 2018 (1,232 puan) cevapladı

Devlet hastanelerinde kesin yaptiracaksnz die sart kosuyorlar ama  ozellerde ailenizde genetik seker hastaliginiz yoksa yapmıyorlar bnm bu ikinci gebelik ikisndede yapmadilar

13 Haziran 2018 misafir yorumladı
Ben devlete gidiorum yaptırmak istemiorum dedim .nasıl istersen dedi doktorum.zorunlu değil
13 Haziran 2018 (1,232 puan) yorumladı
Ailenizde genetiken yoksa yaptirmayin size kalms
0 oy
13 Haziran 2018 (237 puan) cevapladı

Yarın sabah yaptırcam. Cok zararlı oldugunu düşünmüyorum ben. 

13 Haziran 2018 (1,550 puan) yorumladı
hayirlisi olsun
13 Haziran 2018 misafir yorumladı
inşallah yaptrmasın yaptrma
0 oy
13 Haziran 2018 (116 puan) cevapladı

Ben dun yaptirdim 27. haftamdayim, seker yuklemesi tabiki saglikli degil ama ben yapmayip sorunla karsilasacagima yaptirip iyi bi takipte olmayi tercih ettim. Seker yuklemesinden sonra bol bol proteinli gida tuketince degerlerin dengeleniyor. Ben mesela yumurta kefir et falan bunlari yiyorum dunden beri

0 oy
13 Haziran 2018 (362 puan) cevapladı

Zararı yok diye biliyorum 24 28 haftalar arasında yapılıyor canım bende 21 inde gidicem. Aç karnına gelmem söylendi. Hayırlisı bakalım

0 oy
13 Haziran 2018 (741 puan) cevapladı

normalde bende hiç baygınlık gibi şeyler olmaz ama kizimdayken şeker yüklemesi sonrası fenalik baygınlık hissi olmuştu 

0 oy
13 Haziran 2018 (77 puan) cevapladı

Geçen hafta yaptırdım ailede varmı die sordu doktor annemde var dedim yapmamız lazım o zaman dedi önlem için bende sakınca görmedim ama çok yorucuydu sabah gittim aç karnına kan alındı sonra eczaneden kutu içinde bir ilaç aldım içtim başta tadı güzel geldi sonra genzimi yaktı hemşire hemen iç yoksa mideni bulandırır dedi bende öyle yaptım sana da tavsiye ederim bir saat sonra tekrar kan alındı bekledim bir saat sonra tekrar üç saat oldu yani sonra sonucu bekledim filan ama için rahat oluo en azından 

0 oy
13 Haziran 2018 (31 puan) cevapladı

Bn yaptırdım bildiğim kadarıyla her gebeden isteniyor 

0 oy
13 Haziran 2018 (293 puan) cevapladı

Henüz şeker yüklemesi için çok erken 22-28, haftalar arası yapıliyor normal şartlarda.. gün içinde tukettigimiz şekerden daha az bir şeker bu içilen şeker yediğimiz bir paket çikolata veya bir kaç dilim baklava inanın onlarla eş değer.. size veya bebeğe herhangi bir zararı olmuyor ben yaptırdım çok şükür bir sorunum da olmadı ama yaptırmayip şeker sorunum olsaydı ve bunu zararlı diye düşünüp test ettirmeseydim gebelik sekerinin anne ve bebeğe ciddi oranda zararları var bebek ölümlerine kadar gidebiliyor lütfen doktorlarımizin istedigi bu gibi testleri yaptiralim canan Karatay dışında bu teste karşı çıkan doktor duymadım ben. Eskiden annelerimiz hiç bir test yaptirmiyorlarmis demiş arkadaşlar ama o dönemle bu dönem arasında ciddi farklar var en önemlisi hep doğal besleniyorlarmis sebze meyve yoğurt süt yumurta hepsi doğal birde bize bakın yediğimiz meyvede bile her türlü ilaç hormon mevcut ve o dönemki kadınlar sabaha ezaniyla çalışmaya başlayan yerlerinde durmayan kadınlarmis sürekli hareket halindeler hormon yok ilaç yok kalp krizi yaşı 8, e düşmüş biz böyle bir dönemde yaşıyoruz lütfen o donemle kıyaslama yapmayalim.. hiç bir doktor hastası veya bebeği zarar görsün isteyip bu testi ısrarla istemez eğer bu test zararlı diye yaptırmayacaksak gunluk yaşantimizda da hiç şeker veya tatlı tuketmeyelim 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte şeker yükleme testi kaçıncı haftada yapılır?
Gebelikte şeker yükleme testi, genellikle gebeliğin 24. ile 28. haftaları arasında rutin olarak uygulanmaktadır. Doktorunuz, gestasyonel diyabet riskinizi değerlendirmek için bu aralıkta testi planlayarak bebeğin ve annenin sağlığını korumayı hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker yükleme testi neden yapılır?
Şeker yükleme testi, gebelik döneminde ortaya çıkabilen gestasyonel diyabeti (gebelik şekeri) tespit etmek için yapılır. Bu test, vücudun glikozu ne kadar iyi işlediğini ölçer ve erken teşhis sayesinde gerekli diyet veya tedavi planlarının hızla başlatılmasını sağlayarak bebeğin aşırı kilo almasını veya doğum sonrası şeker düşüklüğü yaşamasını önler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi herkesten istenir mi?
Evet, şeker yükleme testi güncel obstetrik rehberlere göre hemen hemen her hamileden istenen rutin bir tarama testidir. Ailede şeker hastalığı öyküsü olanlar, aşırı kilo artışı yaşayanlar veya önceki gebeliğinde sorun yaşayanlar için test daha kritik bir öneme sahip olsa da, gizli seyreden şeker durumlarını yakalamak adına tüm anne adaylarına önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi nasıl yapılır ve zor bir işlem mi?
Şeker yükleme testi, genellikle aç karnına veya doktorun tercihine göre tok karnına, belirli miktarda glikoz içeren suyun içilmesiyle yapılır. İçeceği içtikten sonra belirtilen sürelerde (genellikle 1. ve 2. saatlerde) kan örneği alınır; test süresince hastanede beklemeniz gerekir ve işlem sırasında sadece hafif bir mide bulantısı hissedilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi bebeğe zarar verir mi?
Şeker yükleme testinde kullanılan glikoz miktarı, günlük hayatta tüketilen bir porsiyon tatlı veya meyve suyundaki şekerden daha fazla değildir ve bebeğe herhangi bir zarar vermez. Aksine, test sayesinde gebelik şekerinin teşhis edilmesi, bebeğin sağlığını korumak için gerekli önlemlerin alınmasını sağladığı için oldukça güvenli ve faydalı bir uygulamadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 559 göst.
0 oy
7 cevap 543 göst.
5 Ağustos 2019 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Sebilay (112 puan) sordu
0 oy
6 cevap 346 göst.
0 oy
3 cevap 442 göst.

1,512,233 soru

24,666,635 cevap

367,026 kullanıcı

...